onsdag 15. juni 2011

Porselen

Det er på høg tid å bytte ut dei kvite ikea-tallerkenane her i heimen. 
Dei er jo heilt greie dei, men det er mykje artigare å pynte bord med ulike gamle og sjarmerande tallerkenar som ein finn brukt. Så då eg tok turen på Bruktbutikken 
begynte oppdrag "få ei fin tallerken- samling". 
At eg ikkje har tenkt på det før!!
Og eg fann, eg fann ;)
Eg synast eg gjorde eit kupp når eg betalte 30 kr stk for 4 fat med blomster og gullkant. Litt slitne og veldig sjarmerande. Eit ekstra pluss var å finne ut at dei er frå Norsk Egersund Flint. Eg fann og nokre som var "made in china", med fine blomster på ;)
Ein liten, men god start på sjarmerande
 borddekking ;)

Tallerkenhylla har fått seg ein shinings med nytt og gammalt. 
Tallerkenen i midten, knaggane og den turkise vasen er kjøpt på Kremmerhuset. 
Rosa mugge frå IB Laursen, Grøn mugge frå GG og blomster frå hagen (haha, seie litt om hagen ;)
Bildet er frå ein gammal flora, fil de fer ramma husker eg ikkje merket på.

Husk å melde deg på Give Away,
 der du berre med ein liten kommentar kan vinne eit 6 mnd abbonement på Boligpluss. 
Link finn du her!

Ha ein super onsdag! 

Klem frå Bjørg :-)
(som er vekk på shopping ;)

14 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Fiiint☺
Eg får litt nøya viss eg ikkje har like tallerkar og glass eg☺ Godt vi er forskjellige☺

Klem M♥

Bettum Villa sa...

Kjempe fine!! Ingen dum ide i det hele tatt. Kanskje jeg også skal finne på noe slikt etterhvert ;).

Klem Madelén

Lidyll sa...

Hei hei*smile*

jeg er så enig så enig-synes oppdekket bord med ulike tallerkener er super flott jeg! Men jeg er litt nøye på at det er et tema her hos meg...*smile* Hos deg er det kanskje blomster i duse nyanser? LEKKERT!

..har fortsett et komplett creme ikea sett, synes det er greit å ha i tillegg....jeg er nemlig sånn at jeg bytter farger rett som det er, så det passer fint og supplere med...men aller mest glad i å handle brukt! Er jo så utrolig mye nydelig å finne! Og ofte til en rimelig penge også...*smile

...lekre bilder! Lekre nye asjetter!

Flott dag til deg*smile*

frk.B sa...

oi,oi så nydelig!

Et hus i en hage sa...

Så koselig og søtt!! Ja det er jo mye mer personlig å dekke på med gammelt enn noe alle har! Jeg har noen gamle kaffe servicer her, men koppene er jo så tynne og små.. Men man burde jo bruke det da, får heller drikke litt fortere og helle opp i litt oftere kanskje?!
Hm der fikk jeg noe å tenke på;)
Ha en fin fin kveld!!
Klem Tone-C

Unknown sa...

Så fine de var ♥
Kjempekoselig med slike gamle mønster, de med blomster på var jo bare herlige;))
Jeg har noen grønne grelle fat fra IKEA (stygg grønnfarge altså, hihi), de er 10 år gamle og har ingen slitt og fin patina akkurat, hehe, mere skår og sprekker;))

Så jeg ønsker meg nye hvite fra IKEA jeg da;)) Serien som heter Arv, den er så fiiin... men hadde vært kos med litt gamle, søte med blomster på og ♥

Kjempefine bilder, veldig kos i tallerkenhyllekroken;)

Klem Line

Signe sa...

Så vakre bilde du viser frem i dag *smil*
Herlige farger sammen!

Og jeg har også tenkt på lenge å sette i gang en vintage tallerkensamling, men jeg har aldri kommet så langt! Skal jammen få ut fingeren neste gang jeg går forbi en bruktbutikk eller loppis :)

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Dette var ein kjempegod ide!!! Nydelege tallerkenar du har kjøpt:)
Og tenk so fint når du skal dekke på...♥
Nydeleg å samle dei i tallerkenhylla da:)
Klem frå Mette.

Duse Pasteller sa...

Elsker gamle fat med fine farger og blomster på♥

KLEM

Martilie sa...

Kjempekoselig! Jeg elsker gammel fajanse og porselen! Finnes ikke noe flottere synes jeg.. Og jeg bruker de daglig..

Likte veldig godt samlingen din. Så gøy å komme over gode kupp :)

Nyt kvelden og morgendagen..

Klem fra Tove

Smykkas sa...

En flott ide, og det er flotte ting du har fått tak i. Nydelige motiv i vidunderlige farger.

Klem

Caroline sa...

Kjempegod ide!!!
Tallerknene var nydelige å se på,å vel så gode å spise fra som IKEA sine;)
He en fin kveld!
Klem Caroline

Alven sa...

Hei :-)

Så fint det er med forskjellige tallerkener sammen slik :-) Kjempefine de du hadde kjøpt på bruktbutikk :-) Jammen kan man gjøre noen kupp innimellom :-)

Ønsker deg en flott helg :-)

Klem

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Kjempe fin blogg med masse inspirasjon:)Blir følger og kommer snart igjen:)

Klem Linda:)

Related Posts with Thumbnails