onsdag 6. oktober 2010

Lopper i Blodet- NIB-utfordring:)

NIB har i oktober utfordringa "Lopper i Blodet". 
Her skal ein vise sine beste bruktfunn. Eg elsker å gjere slike funn. 
Men det begrenser seg litt her i Sogn og Fjordane då det sjeldan er loppemarked og 
Finn.no er ikkje så spennande. Men litt har det
 no blitt likevel ;)

Eg har velgt meg ut 3 bruktfunn eg vil vise fram. 
De som les bloggen min har nok sett dei mange ganger før. 
Håper de tåler litt reprise ;)


Nr 1;
Tidleg i vår var vi på tur til mannen sine foreldre. 
Då vi gjekk tur oppdaga vi 3 svarte skodder liggande på eit bål, klar for brenning.
Vi pressa dei inn i bilen og tok dei med heim. Seinare fekk 2 av dei nokre 
strøk med lysegrøn måling og vart hengt som skodder skal, 
ved sidan av vindaugene. 
Berre inne ;)



Nr 2;
Då vi overtok huset stod det igjen ein del møbler etter forrige eigar. 
Blant anna denne skjenken:


Den var brun og hadde detaljer i gull. 
For så vidt fin, men den passa ikkje inn hos oss. 
Så vi måla den med svart bengalakk og spraya detaljane med sølvspray.


Alle karaflane og lampen som er spraya gul 
er funne på Bruktbutikken.


Nr 3;
Dette vesle bordet vart mitt for ein 50 lapp på Bruktbutikken
Eg måla det kvitt og limte på Tildapapir med decoupagelim både over og under.




Hekleteppet som ligg over stolen har eg fått etter mi Oldemor, 
og tekanna er loppefunn.

I morgon blir det kanskje fleire bruktfunn, for då tar eg turen på Bruktbutikken. 
Gleder meg! Nesten slik at det kribler litt 
i magen ;)

Ha ein flott onsdagskveld!


Klem frå Bjørg :-)

23 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Syns ikke det er verst med bruktfunn jeg. Du viser jo stadig frem noe vakkert her inne!
SAlle tingene du viser frem er jo bare så fine da!

Og tavla di i innlegget under ble supertøff!!

Klem Janne Merethe ♥

Bettum Villa sa...

Så mange fine bruktting! Du er jo så flink til å kommer over spennende ting ;).
Så jeg ønsker deg lykke til i konkurransen ♥

Stoor klem Madelén

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Fiiiiiiiiint☺

Kor er bruktbutikken du bruke vere på??

Var herleg å få lyst kjøkken ja! Stor forskjell-me like☺
Og jepp-vi har fine handtak ;)

Klem M♥

Mona Christin sa...

Hei.

Du har flotte bruktfunn. Misunner deg det lille bordet, det er jo sååå søtt.

Spent på om du finner noe i morgen.

Klem Mona C

Huset på lenset sa...

Så fine ting! Artig med skodden på veggen.
Lykke til i konkurransen...
Line

ELLEMELL sa...

mange fine bruktfunn- som ikke ser ut som bruktfunn:)

håper du har en koselig kveld:)
Jeg har vært på kremmerhuset idag, etter at du alltid viser frem noe du kjøper på kremmerhuset- her i bergyn by var alt veldig tomt...
men noe fikk jeg med meg, viser litt idag, og kanskje noe imorgen:)

klem ellemell

Audhild sa...

Fine skatter ja:) Koselige bilder du viser som vanlig!
Lykke til i konkurransen!KLEM

Ruths datter sa...

jeg falt for det lille bordet jeg. Så fint du fikk det til.
Klem

Marit ♥♥♥ sa...

Det ble kjempefint - alt sammen! Likte spesielt godt det lille bordet!

Lykke til i konkurransen!

Klem Marit :)

Gammel stil sa...

WOW! Utrolig mye fint! Alt var kjempevakkert!! Det passer kjempegodt inn i det vakre og veldig gjennomførte hjem:) Stilig og lekkert på samme tid! Fantastisk:)

Klem fra Katrine og Tone:)

Li/Småtingene sa...

Så flotte skodder du reddet fra bålet! Det var jammen et hell, synes jeg! Flott farge fikk de også!

Ellers har jeg kost meg med fine bilder og trivelige innlegg på bloggen din - kjempekoselig blogg du har! Den tavleramma di ble jo bare råtøff! Jeg laget tavle av døra på sikringsskapet, jeg ;-). Kjekt det óg.

Ha en fin kveld!

Tovepia sa...

Loppene dine er rene skatter! Synes den skjenken er så fin, og det lille bordet med tildatapet er lekkert!!

Ha fine dager mot helg og klem fra meg;)

Randi sa...

Synes de skoddene dine er så utrolig sjarmerende, og kjempekult at de omkranser vinduene- på innsiden!!!
Har sagt det før, nydelig skjenk og det lille bordet er jo bare helt utrolig skjønt:) Flott bidrag, Bjørg!
Kos deg i kveld, kjære deg:)
Klem, RM:)

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Vi tåler reprise :) Det bordet var nydelig!
Lykke til i morgen :)
klem Anette

yesheimen sa...

Ja her var det mange herlige lopper og bruktfunn. Du har virkelig sansen, og setter det fint sammen. Kuult med den gule lampen!

Nyt høstkvelden/natta.

Klemmer fra Ann<3

Tove sa...

Hei hei
Flotte bruktfunn. Og som sagt, blir du lei de skoddene er jeg der¨på flekken.
Ha en fin torsdag
Klem Tove

Grønnsakshagen sa...

Morsomt med skoddene på innsiden! Og det lille bordet ditt var nydelig:-)

Gyngestol og kaffigrut sa...

Vi tåler en reprise av slike vakre skatter! Godt at du fikk reddet skoddene, det ble virkelig dekorativt. Du er så flink til å trylle bruktfunn om til "nye" vakre saker. Kreativt!
Lykke til i konkuransen.
Ha en fin dag!

Jennys fire vegger sa...

De tåler reprise! Min favoritt er skoddene, men bildet nr. 2 av sjenken ble knallbra! Den gule lampa er fantastisk mot resten. :o)

Lykke til i utfordringen!

Ha en fin dag videre!
Klem Jenny

Tussi sa...

Hei

Eg tykkje du har ein flott blogg! Og er stadig innom og myser;) Eg tykkje det virka som du har funne din eigen stil - litt uavhengig av kva som blir rekna som in. Det likar eg! Diggar den gule lampen din!!
Eg har nett laga meg blogg. Ikkje så mykje spennande der endå, men du er velkommen innom ein gong!

Ruter & Hjerter sa...

Flinka:) Dette er en KLAR favoritt!!!

mittliv75 sa...

Hei:o)
Flotte ting alle tre, såg innlegget ditt i bolig pluss- den er fin og sjarmerende.
Som nevnt tidligere blir eg inspirert av å lese bloggen din:o))

ha en fin kveld..
Klem

Linda Camilla sa...

Jeg ELSKER de grønne skoddene dine <3

klem lillemy

Related Posts with Thumbnails