onsdag 9. mars 2011

DIY; Runde PuteTrekk :)

Det har blitt lite sying i det siste. 
Av den enkle grunn at syrommet er eit einaste kaos
Det er blitt skifta vindauge der oppe, og det ventar på karmer og lister før eg kan kome i orden. Difor har symaskina vore på besøk på kjøkenet ein kveld.
Resultatet vart runde puter :)


Eg fann ei enkel oppskrift på runde puter hos Ida (sjå under DIY)
som eg har forenkla litt til ;)

Gjer det sjølv (DIY)

Klipp ut 2 sirklar. Sy desse saman med dei rette sidene mot kvarandre. 
La det vere igjen eit lite hol som du kan vrenge med.

Klipp ut stoff 38 cm x 140 cm (alt etter kor stor innerputa er) Sy ein saum på kvar 
side av langsidene slik at du kan tre snorer i.
Sy saman kortsidene, men la "kanalane" 
til snora stå open.

Så trer du snor i eine sida. Og snører det godt saman. Over holet plasserer 
du sirkelen. Legg rynkene fint på plass 
og sy sirkelen fast. 

Tre så snor i den andre sida. Ta det over innerputa 
og dra trekket på plass med snørene. 
Knyt det godt fast.

Om det var noko du ikkje forstod må du gjerne spørre!
(eg er ikkje den beste til å forklare ;)


Det blå og grøne stoffet er frå Stoff og Stil
Og det blomstrete er ei gardinlengde kjøpt på Spar Kjøp. Innerputene er også kjøpt på Spar Kjøp. Dei er ca 35 cm i diameter. Eg liker så godt 
denne fargekombinasjonen. 
Vårleg og fint :)

Ha ein nydeleg onsdag!

Klem frå Bjørg :-)

26 kommentarer:

Hjemme hos meg sa...

Søte små fargeklatter :)
Flink du!
Klem Anette

Audhild sa...

Dåååån, noe så søtt!!!
Du er så flink asså!
Fargene var helt supernydelige:) :)

Prinsesse Elin sa...

Utrolig lekre pynter. Disse skal jeg prøve meg på.

Ha en vakker dag. Klem fra Elin:)

Tovepia sa...

Nydelige puter! jeg kjøpte selv de blomstrede gardinene, så jeg bruker dem som duk, utrolig koselig stoff;)
Takk for framgangsmåte og takk for forklaring på DIY...hadde lurt på dette:O)
Nyt dagen, klem fra meg;)

Hulda sa...

Å, de putene var vårlige og fine! Herlig stoff. Fikk lyst til å lage jeg også. Herlig med farger nå! Nydelig innlegg! Blir så glad her hos deg!

Caroline sa...

Kjempefine puter du hadde laget,så flink du er:)Skikkelig glade farger,som gled rett inn i interiøret ditt...Ha en flott onsdag.Klem Caroline

Karen sa...

Jeg er grønnsak på det der, men har store planer om å bli super på symaskinen etterhvert...
Jeg har ett spm. vil det si at det er en sammensnurping med knyting midt bak på puten?

erdbeerdiamant sa...

I really adore your blog. I've been here many times, but never have written a comment... until now. Everything you do is soooo breathtaking. Please keep on going.
Have a nice day, Tracey-Ann

Mie fra Mies Mirakler sa...

Nydelige puter, de fargene er bare sååå fine, våren er på vei bare roper de! ;D *♥*

Jennys fire vegger sa...

Så fine de ble! :-) Lekre vårfarger som passer utrolig godt hjemme hos deg. Flink du!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Jannes lille sted sa...

Så flink du er Bjørg! Har sagt det før, og sier det igjen!
Herlige fargeklatter også! Så fine nå mot våren!

Ha en flott dag søte deg
Klem Janne Merethe

Lise sa...

Fantastisk !!! <3
å tusen takk for gjør det selv oppskrift for dette må prøves!

klem lise

Shy sa...

Nice!
Oppskrift er lagt meg på minne!
Eller rettare sagt, lagra i favoritter :)

gult hus i svingen sa...

nydelige puter i flotte stoffer:) jeg er usedvanlig treg til å ta til meg forklaring:) Learning by doing er noe for meg:)

Klem fra Trine:)

Benedictes Lille Lykke sa...

Så søte puter! Minner meg om sommer! :)

Blåveispiken sa...

Kjempefine puter! Stoffet var nydelig og :o) Har hatt planer lenge om å sy runde puter, men tiden har ikke rukket til. Men nå fikk jeg veldig lyst ;o) Klemmer, Marianne

InstatreffNorge sa...

Fy søren såå fine de var:):)
Blir jo kjempeglad av å se på dem:)

MÅ bare få meg en symaskin snart, for disse må prøves:)

Ha en fin kveld:)

Klem Lise

Piulfen sa...

Vårlig og fine puter, akkurat hva man trenger når snøen ikke vil smelte.

Smykkas sa...

Putene var superlekre. Snakk om gladfarger og vårstemning. Synd jeg er så klønete til å sy.

Klem

Mette sa...

Så søte puter:-)Ekstra søtt at de er runde:-)Flinke du:-)

fryd&forandring sa...

Dette synes jeg var en lettfattelig og grei fremgangsmåte Bjørg! Herlige farger -vårlige og flotte puter! God helg til deg, klem fra meg!

Anette sa...

Så søte puter:-)

Unknown sa...

tak for tippet til runde puder:)

Grønnsakshagen sa...

Åååååå!! Du har lagd beskrivelsen jo!! :) 1000 takk snuppa, nå skal jeg prøve så fort jeg har litt ledig tid, gleder meg:) dine ble kjempefine, som alt annet du tar på.. :) klem

Anonym sa...

må bare først få si at du har en kjempefin blogg :) elsker fargesammensetningene dine. har et spørsmål hva er fargekoden på de grønne vindusskoddene dine?? jeg elsker grønt å den fargen var bare kjempefin :)

lotte

Anonym sa...

Could 13 08:08 AMDifficult to call your used watches. Based purely on the gold to gold ratio, Physical access and cost of production, Providing the sentiment is negative, I do think you are right and anothernraid to 1250ish is possibly coming for gold. Given traditional shortages, Further price raids on silver have a tendency to cause catastrophic market disconnects between paper and physical.An operating division of swords labs[url=http://www.tvseriesbank.com]our website[/url] Fill your fridge. Freezing foods, While they won't last as long as canned goods, Come and kept for weeks, If you are not months. Bags of frozen veggies and fruits are often a better buy, Pound for pound, Than their canned competitors. But grazing cannot be done year long. Early spring is local plumber for grazing. Cutting is an easy and cheap method but must be done before flower buds burst.Highlight your waist with a belt[url=http://www.tvseriesbank.com]DVD releases[/url] It is why has helped maintain the perception, That Italian leather works miracles. We have already said it but one again Italian leather merchandise is very high standard. We all know leather last and Italian leather is very robust. Plans for going out during the week can be possible if a woman is invited to a celebration or a similar celebration (Then she at least won't have to cook and do the dishes!), But most plans mostly are made for the weekend. Dining out is still not quite typical; Habits such as iceskating, Bowling, Mishaps, Etc have always been pretty expensive, So most folks don't attend them much; Movie films, Clubs and bard are the more cost effective option, But nevertheless pretty costly. Day time over the weekends is usually specialized in various household tasks (Paying off, Cleansing, Fixing, Etcetera) And out window shopping transactions.You should to explore carry a multi functional prescription and several unique numerous other formalitiesWhen you find your chosen purse, Click on the image and a full description of the product will load on your desktop screen. Style amounts, Design requirements, Stock amount, Associated with shipping days, And thus forth are all ready to be perused. On the same screen you can tick the quantity of your desired quantity and add to your shopping bag.Your biology teacher may have told you that whales and porpoises came from land animals and went to sea long ago. Spectacular! Excluding to a sea turtle. Need to? Because leatherbacks had been swimming the world's oceans in excess of fifty million years before those mighty creatureswhich are closely related to hippopotamusevolved, Allowed the land, And approached the oceans, Besides,A proper black eye could be the equivalent of six weeks to heal[url=http://www.tvseriesbank.com/index.html]Dvd[/url] It might be time to truly use that gym membership that you're already paying for or to dust off the treadmill that is sitting in your living room (Or is that me?). Maybe it's time to rewrite home business plan so that your plan reflects the new goals you've set for 2011. Perhaps this is the year to sit down with economic planner and rework your retirement plan,

Related Posts with Thumbnails