mandag 11. juni 2012

Eg ♥ peoner

Eg har sett etter peoner i butikkane ei stund. 
Men har ikkje lykkast før no. Og det var til og med i bygda sin matbutikk. 
Hurra for dei :)

 Dei er heilt nydelege, og lukter fantastisk :)
Draumen er å kunne plukke inn slike frå eigen hage. Og det skal eg!
 Ein eller annan gong...;)

Er det nokon som har erfaring med å få peoner til å overvintre i store
 krukker/ kasserVi har lite med bed rundt huset vårt, sidan det meste av 
uterommet vårt blir terasseEg blir kjempeglad for tips og råd, 
sidan mine fingrer langt ifrå er grøne ;)

Duken på bordet som eg ikkje har stroke endå (kremt..;) er ny
 og frå KremmerhusetDet er halv pris på denne serien no, 
eg betalte berre 39 kr for duken (90x90cm :)

 Eg har plassert peonane ein og ein i flasker og vaser her og der. 
Dei var ekstra fine på den turkise 
skjenken, synast eg :)


Eg håper mandagen din blir fin!

Klem frå Bjørg :-)

25 kommentarer:

Audhild sa...

Helt sant, peoner er superfine!
Jeg er heldig å har knallrøde ute i min hage, men tror jeg må utvider med rosae og ;)

Ha en fin dag!
Og LYKKE til når plutselig babyen bestemmers seg for sin adkomst ;)
regner med at det er kommet baby til jeg kommer hjem fra syden!:)

Tove sa...

Enig med deg. Jeg har akkurat plantet både hvite og rosa. Spent på om jeg får det til. For de er absolutt noe av det vakreste.
Fin dag
Klem Tove

Landbohaven sa...

Jeg kom lige forbi.
Gode billeder.
Hvor ser det godt ud med bare en enkelt blomst i en flaske.
Tak for kigget.
Ha´ en god dag.

Jijji sa...

Jepp, peoner er knallfine!!!! Drømmer om stoooor hage med mange peoner....

Klem fra Jijji

Tove `blogg verden sa...

Min favoritt også ♥ Har desverre ikke grønne fingrer, så kan ikke hjelpe deg :) Gruer meg til jeg skal plante bedene her snart...Ikke min favorittsyssel, men blir nok fint tilslutt ;)
Nyt dagen
klem Tove

Villavanilla.no sa...

Ja, peoner er en av mine favoritter også. Det er noe av det vakreste som finnes. Men det er så mange andre blomster som er verdens vakreste også, så jeg ville hatt problemer med å velge ut en som vinner...
Har en stor bukett med hvite og lyserosa peoner på kjøkkenbordet. Og de er bare så fantastiske!
Jeg har dessverre ingen erfaring med å la peoner overvintre i krukker/kasser.

Martilie sa...

Peoner er en stor favoritt - sååå vakre!

Nydelig og sommerlig hos deg - lekre pasteller :)

Nyt uka!

Klem fra Tove

Huset på Bergheim sa...

Flotte blomster. Eg planta peoner for nokre år sidan, men har aldri fått blomster på den:-( no har eg flytta den og håper den vil blomstre i år. Var så heldig å overta ein peon frå Hagen til svigermor, men den er blitt flytta på mange ganger, så den blomstrer veldig lite for tida....

MittLilleHjerte sa...

Pioner er nydelige blomster<3
Fine bilder du tar!;)
Ønsker deg en herlig mandagskveld og ny uke!:)
Klem Janne

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Du er nok ikke den eneste som liker peoner... Jeg er også kjempe fan av de... så nydelige og så deilig lukt.
Ha en knall fin kveld
klem

Bente sa...

Rett og slett nydelig. Enig med deg. De var ekstra vakre på det turkise skapet.

Klem

Eldbjørg - Livet i Brattebakken sa...

Nydelige blomster!
Kan dessverre ikke hjelpe deg med oovervintringstips... Mine grønne fingre er ikke stort å skryte av :)

En flott mandag ønskes deg og!
Klem fra Eldbjørg

VeroNot sa...

Nydelig stue du har..iallefall den delen vi ser her! Elsker fargene dine! Ha en fin kveld!

Hjemme hos meg sa...

Nydelige bilder :) Også veldig glad i peoner :)

klemklem :)

Kristine sa...

Å ja peonar er så fine blomar:-) eg og ynskjer meg peonar i hagen, og har heller ikkje særleg grøne fingrar, så eg får følge med her om du får nokon svar!

Den duken + løpar kjøpte eg meg også før helga! Eg sleit litt med å velge mellom den i mint og rosa, men enda opp med mint sidan eg har litt "mint" dilla for tida:-)

Har du instagram?

Ha ei fin veke! Lukke til med siste innspurt og med fødsel!

Jatte sa...

Peoner er vakkert ja!!

Nydelige bilder fra stuen din, elsker fargen på skjenken din altså!

God Tirsdag-
Klem Jatte★:)

Angela sa...

I love peonies. Pink is one of my favorite peony color.Great post!

Kristine sa...

Eg googla "peoner i krukke" og fekk diverse treff.
Her er link til den eine: http://www.hagegal.no/hagefora/viewtopic.php?f=20&t=39339

Ellers kan su sikkert få svar om det er eit hage senter i nærleiken av der du bur.

Vi har brukt Flakenstein hagesenter i nasutdal, dei er kjempe flinke og er veldig hjelpsomme og greie.
Du kan sikkert ringe dei (Falkenstein hagesenter – 57 82 67 77 )

Maria sa...

Kjempefine! Er de nydeligste blomstene, elsker fargen <3 Du har det så fint, herlig farge på skapet :) Ha en fin uke!

Stine-Iren sa...

Peonar er kjempe fine,finare enn roser <3
Og eg elska den turkise kommoden din:)
Håpar du har ein fin kveld Bjørg.klem Stine-Iren

christina sa...

Den fargen på sjenken var så fin ! Jeg er helt forelsket i mint fargen om dagen :) Så jeg falt pladask for den :)

christina sa...

Den fargen på sjenken var så fin ! Jeg er helt forelsket i mint fargen om dagen :) Så jeg falt pladask for den :)

Frøken Loppe sa...

Peoner er min favoritt blomst også!
Flotte bilder med herlege farger :o)

Så kjekt at du vil legge deg til som følger hos meg!! :o)
Setter veldig stor pris på det!
Har følgt bloggen din sidan eg starta å blogge sjølv, og har alltid likt bildene, fargane og stilen din veldig godt!!
Er til stor inspirasjon!! :o)

Fin dag til deg!
Her har vi heldigvis kunne nye sola nokre dagar..

klem ib

Nina Kristin Espeland sa...

Min pion består av (på 4 året) berre ei grein med blad på.. Det minne meir om ugras slik den står :) Har høyrd dei ikke er enkle :( Håper du får bedre til din!! :))

Balke gård sa...

Åja, er så enig: pioner er flott! God sommerkveld:)

Related Posts with Thumbnails