torsdag 7. juni 2012

Lampe Før&Etter

Eit meget utsatt prosjekt er ferdig. 
Denne lampa kjøpte eg på loppis for eit år tilbake. Det er eit dårleg før- bilde,
 og egentleg er den heilt grei som den var. Men eg får jo som
 alltid lyst å fikse litt ;)

Før;
 Etter;
 Eg har måla lampefoten med kvitmåling
Og så har eg sydd trekk til lampeskjermen. Simsalabim så vart det ei sommarleg
 lampe i stova vår. Det geniale er at det er enkelt å sy eit nytt trekk,
 eller bruke den opprinnelege skjermen igjen. 
Og den blir "ny" ein gong til ;)

 DIY 
-Sy trekk til lampeskjermen-

Mål høgda på skjermen (legg til ca 10 cm til løpeganger)
Mål diameter på skjermen der den er lengst  (legg til nokre centimeter til saumen)
Klipp til ønska stoff etter desse måla
Sy løpeganger på langsidene (Husk å ikkje bruke meir til dette enn dei 10 ekstra cm)
Sy saman kortendane (Ikkje tett løpegangane ;)
Tre tråd gjennom løpegangane.
Ta trekket over lampeskjermen og stram til tråden oppe og nede. 
Knyt godt fast, og fordel rynkene.

Gratulerer med ny skjerm med eget preg ;)


Ha ein super torsdag!

Klem frå Bjørg :-)

15 kommentarer:

Interiorfantasier sa...

Åhh, den ble helt nydelig! Takk for et godt tips:)

Jannes lille sted sa...

Kjmpefint bjørg! :)
Hva du får til! Lekkert lekkert

Ha en fin torsdag
Klemmer Janne Merethe

solglimt sa...

Den vart jo kjempefin! Utruleg kor lite som skal til! Flott tips!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Lampe ble kjempe fin og sommerlig ♥
Herlig stoff!

Det er et lite før/etter prosjekt hos meg i dag også :)

Super torsdag ønskes til deg!

Inspirasjon fra Elin sa...

Takk for tipset til hvordan man skal sy ny lampeskjærm.
Den nye gamle lampa de ble kjempe søt.

Lene i Annekset sa...

Lampa ble kjempefin! Du er så flink du, som får sånt til! Du syr så mye fint, kjenner jeg får lyst til å kjøpe meg symaskin og prøve litt selv når jeg ser innleggene dine. :)

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

Wauuu hvor ser det dejligt og lyst ud super hyggeligt og dejlige billeder.Kan se der sker noget har desværre ikke været her på din blog en tid men nu er jeg tilbage igen og det glæder jeg mig til.Knus Else

Villavanilla.no sa...

Jeg kom akkurat over bloggen din da jeg søkte etter oppskrift på å sy runde puter. Men for en fin blogg! Her er det jo så mye fint! La meg til som følger :-)
Og takk for tips til trekk til lampeskjerm. Tror jeg skal prøve meg på dette også!
Ha en fin torsdagskveld!

Klemmer fra Mariann

Bente sa...

Den ble kjempefin. Så flink du er.

Klem

Underberget sa...

Kjempefint og sommerlig ble det! Nydelig fot til lampa og trekket var også veldig søtt.

Lindas Lille Leilighet sa...

Nydelig fot og lekkert trekk på lampa:D Gøy med forandring:) Du har det så fint hjemme! Har du meldt deg på ''Norges vakreste hjem''? Gjør du det så skal jeg stemme på deg:)

Klem

Kristine sa...

Den blei kjempe fin:-) så flink og kreativ du er!
God helg:-)

Mitt Hjerte sa...

Så kjempe fin den ble!!! Nydelig blogg du har:)

Anonym sa...

Den ble kjempefin!! Fint stoff :))og fint sydd

Fin helg til deg

klem :)

Frøken Loppe sa...

så fin den blei!
Eg fikk gratis (faktisk ;o) ei lampe på auksjon i haust, i messing... den har dessverre blitt eit "vente prosjekt".
Tenkte å spraymale den kvit, men kanskje det er betre å berre malen den?!
Slipte du den i forkant?
Veldig søt skjermen du har sydd, eg kjøpte berre ein kvit på IKEA.. ;o)

Fin sommardag til deg!

klem IB

Related Posts with Thumbnails