lørdag 17. april 2010

Før og etter del 3

Då gjenstår det å vise dokke badet vårt. Det er vel det rommet som har fått størst make-over hos oss :) Utgangspunktet var slik; (beklager dårleg kvalitet, bilde er scannet frå prospekt)
















Det var eit lite rom stappa fullt med toalett, dusjkabinett og innredning. Og to dører, ei inn til soverommet vårt og ei ut i gangen.

















Ideen fekk vi allereie på første visning. Her måtte vi slå ned ein vegg inn til soverommet ved sidan av. Min kjære kosa seg når han gjekk laus på veggen med sag ;)

















Her ser vi frå det opprinnelege badet og inn i rommet ved sidan av. Vi lot det stå igjen ein halvvegg, slik at vi fekk dusjhjørne her. Badet vart isolert og det vart lagt nye rør.



































Slik ser det ut no;




































Vi leigde inn fagfolk til å legge varmekabler, legge flis på golvet og sette opp baderomsplater på veggane.


















Nye dusjvegger og nytt toalett med matchande grått toalettsete ;) Eg ser no at benken må sprayast kvit ;)


















Her ser du frå gamledelen inn til den nye. På baksida av dusjen står stellebordet til Ariel.



































I rommet som vart ein del av badet, fekk vi plass til badekar med løveføtter (ein draum eg har hatt lenge;)



































Og baderomsinnredning frå IKEA.

Fleire detaljbilder frå badet vårt kan du sjå her! 
Badet vårt er blitt stort, funksjonelt og fint synast eg. Vi har og dør frå soverommet vårt og inn. Det er veldig herleg. Spesielt no når Ariel er lita, og vi må skifte bleie om natta :)

                  ♥

No skal vi snart lage oss pizza, skjenke opp i eit glas vin
og kose oss :)

Ha ein flott laurdagskveld :)


Klem frå Bjørg :-)

20 kommentarer:

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei Bjørg :)
Så lekkert bad dere har laget, smart å åpne opp. Og badekar med løveføtter er jo bare sååå lekkert.
Kos deg med pizza og vin.
Her skal vi ha litt "jul" idag. Fikk så utrolig lyst på pinnekjøtt.
klem anita s

Jijji sa...

Jeg er bare imponert over hvor flinke dere har vært! Ordentlig fint bad har dere fått! Pluss for at det er praktisk også.
Kos dere masse med pizza og vin i kveld!
Og tusen takk for koselig hilsen på bloggen min! Av og til lurer jeg på om du har en type alarm som sier pling hver gang det blir lagt ut nytt innlegg i blogglandia, siden du er så rask til å kommentere. Jeg rekker jo knapt å legge ut nytt innlegg før du har lagt inn en koselig melding. Jeg setter masse pris på det altså;)

Klem

fryd&forandring sa...

For et flott og delikat bad! Likte veldig godt veggflisene, badekaret og innredningen.. ja, det var vel stort sett hele badet det!! Det så jo veldig mye mer praktisk ut også, etter at dere utvidet!

Ha en god helg, til tross for grå-været!

Carpe Diem sa...

Det blei rålekkert.
Kjempefint badekar. Å ligge der med tente lys og badeolje gir garantert spafølelse.
Den innredningen fra Ikea er kjempefin, har lyst på den sjølv:) Men korleis blir det å vaske rundt sidan den står på golvet?

Ha ein fin lørdagskveld!

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Badet ble skikkelig lekkert ☺ Artig at dere har tatt så mange bilder underveis i prosjektene. Forstår at dere har gjort mye jobb med huset deres. Kos deg på denne fine lørdagskveld ☺ Klem fra fru Strøm

Bettum Villa sa...

Dere har vært kjempe flinke. Virkelig flott bad. Jeg ønsker meg også badekar med løveføtter...

Vil også takke for koselig kommentarer på bloggen min. Det varmer i hjartet ;)

Ha en flott kveld! Klem Madelen

Lykkeliten sa...

Så deilig det sikkert var å gå løs på veggen med sagen=D
Badet er lækkert! Rett og slett=)
Blir skikkelig misunnelig!! Vårt bad er vel heller nærmere det på FØR bildene dine;-P Selvom det er fra 2007=S

Koooos deg med vin og pizza i kveld, og ha en fantastisk lørdagskveld=)
Klem

Hvite tulipaner sa...

For en forandring!
Det ser kjempefint ut!Likte så godt flisene på veggen.
Vi skal pusse opp badet vårt i nærmeste fremtid,så jeg er veldig på utkikk etter inspirasjon:)
Avlange fliser står høyt på ønskelisten!

Kos dere med pizza og ha en fortsatt herlig kveld!
Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Badet har gått gjennom litt av ei forandring!! Og so fint det er blitt☺ Deileg med stort bad! I motsettning til her... :(
Vi har samme innredning, den vaskdelen vertfall..og ser jammen ut som vi har samme speil og-JYSK?☺
Badekar med løveføtter...ååå....ein drøm☺

Nyt lørdagskvelden☺
Eg er forkjøla og ligg under pledd, et snop og drikk vatn med sitron!

Klem M♥

Tovepia sa...

Så flott et bad dere har fått, og dere har vært kjempeflinke!!
Godt å ha dør inn til badet.
Nyt kvelden og klem fra meg;)

Christine sa...

Hei, Bjørg!

Badet blei kjempe fint! Og eg må sei eg misunne deg da badekaret.. her e da ikkje plass te sånne herligheta. Jammen godt me ikkje har tre jenter m da litle badet me har.. ;)

Kos deg masse m vin og pizza :)

Klem

Fru Andersen sa...

Ah, tenk å synke ned i det badekaret etter en lang dag!
Og ligge der i bobleskummet mens man ser ut vinduet;-) Du kan jo åpne spa!

Ble plutselig veldig kjedelig å gå inn på vårt brune,trebelagte bad med lyserosa badekar....Urk!

Kos dere i kveld!

Lille Frøken Jensen sa...

Har sagt det før men sier det gjerne igjen: Dere har et NYDELIG bad.
Jeg likte utrolig godt flisene.
Baderomsinnredningen har jeg tenkt på selv og når jeg ser den hos deg får jeg ivertfall lyst på den:)
Jeg har tiiogmed vis den til Husbonden og han var enig med meg*smil* Badekar med løveføtter er en drøm hos meg også.
Ønsker deg en fin lørdagskveld.
Klem fra Jorunn

Familien Furu sa...

Oj for et nydelig bad, det badekaret var jo bare lekkert :-)
Jeg syntes måten du får blomster på er så morsom... har ledd noen ganger av det :-) ha ha ha
Håper du har hatt en kos lørdag :-)
Klem klem

Randi sa...

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: SÅ UTROLIG FLINKE DERE HAR VÆRT!!! Kjempefint bad, i likhet med resten av huset:)

Klem fra meg:)

Beate i Husets Hjerte sa...

For en forandring. Her må dere være fornøyd ja!! Delikat bad!!! Ha en fortsatt fin helg!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Er så utrolig gøy å se før og etter bilder. :) Badet ble jo bare helt nydelig da, elsker badekaret med løveføtter ! ♥ Forstår godt at du er fornøyd ! ♥

Natti natt, sove godt ! ♥

Klem Anette :)

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Ah!!! Det ble lekkert det ja!!!! Nydelig flotte bilder ♥ Jeg likte ALT ☺

Så morro att du likte rommet mitt da ♥ Vi gjør absolutt alt selv , mye arbeid og en blir lei , men herlig når en er ferdig da!!! Hihi

Sto en gammel ovn inne hoss oss før vi skiftet ut , den var drittøff , men passet ikke inn i stilen etter opppussingen!! :))

Ønsker dej en herlig søndag ♥

Klem fra Hege :)))

Fru Ruud sa...

Så deilig med stort bad!! Hadde vi hatt flere rom hadde nok vi også tatt hele rommet, men vi måtte nøye oss med en halv meter. Det hjalp godt det også da... Heldige å ha plass til badekar også, tenker Ariel skal kose seg godt her etterhvert!!
Ha en fin søndag!!!
Klem Annette

Beate sa...

Snøø??? Nei det har vi ikke bestilt...da er det godt å rømme litt bort ja...men, snart, ganske snart er det sommer altså.... Ha en skjønn søndag!

Related Posts with Thumbnails