søndag 4. april 2010

Innflyttingsgåve:)

Som sagt igår, fekk vi ei heilt super innflyttingsgåve frå veninnene mine som har tatt turen frå Bergen og heim i påska.

Slik såg spisestova ut før dei kom:















Og sjå kor flott det vart når gåva kom på plass!!!:)



































Vi fekk kvite trekk frå IKEA til dei svarte, triste spisestolane våre.



































Eg synast det vart så lyst, lett og vårleg. Tar meg faktisk i å glise fornøgd kvar gong eg går forbi dei ;)




















Tusen tusen takk, snille snille dokke :) Korleis visste dokke at det her
stod øverst på ønskelista mi? ;)

Så til alle de som lurer på om kvite trekk frå IKEA passer til desse stolane (Carmencita frå Møbelringen)



































Så kan eg fortelle at: "Jepp, det gjer dei" ;)



































Som de ser er stolryggane litt for lange (5 cm) og setene litt mindre enn trekket. Derfor blir trekket litt lenger framme enn bak ved beina. Men det synast eg ikkje gjer noko. Til og med min kjære synast det var fint, og han er kresen ;)
Eg anbefaler på det varmaste!:)


























Eg sleng med nokre fleire bilder frå TV- stova i same slengen.



































Her står rosene frå barnedåpen forrige søndag endå! Men idag heng dei med hovudet.



































Så eg må nok ta meg ei runde og kaste dei :(
Snart kan vi plukke blomster ute å ta inn!! Gleder meg!
Er ikkje våren herleg? :)

Ha ein strålande dag!
Håper du og koser deg i flott vårver :)


                ♥♥♥


Klem frå Bjørg :-)

19 kommentarer:

Hvite tulipaner sa...

Så fint det ble!En helt ny spisestue nesten!Det kaller jeg makeover!:-)

Ha en flott dag videre!
Her skinner solen, og balkongen er vasket og utemøblene funnet frem.Deilig med vår!
Klem

Randi sa...

Skjønner godt at du blei fornøyd! Kjempefint blei d:)

Ja, det er helt heeeeerlig med vår. Er min favoritt-årstid, overgår sommeren etter mitt syn. Er spent på å komme hjem idag, er nok betraktelig mer vårlig der enn her. Her ligger snøen ennå, og is på vannet er det også...

Er klar for en tur på Plantasjen, kjenner jeg:)

Ha en strålende vår-dag!

Klem:)

Fru Andersen sa...

Heisann!

For en forandring det ble med nye trekk på spisestuestolene! Kjempefint! Forstår godt at du smiler hver gang du går forbi.

Prøvde det samme jeg også på våre brune skinnstoler, men trekket passet ikke i det heletatt. Da ble det nye lyse stoler fra IKEA istedenfor. Og nå smiles det her i huset også ;-)

Lykkeliten sa...

Så utrolig fint det ble!!!
Jeg har sett etter de trekkene på ikea(bergen) OG på nettsiden, men finner de ikke=/ Kan du kanskje navnet på de?
Det ble kjempe stor og fin forandring!

Ha en fortsatt fin, og vårlig påske=) Klem

Bettum Villa sa...

Kjempe fine trekk. Det var virkelig en flott gave synes jeg. :D

Ja, kjøpestoppen min fikk et lite brekk denne uka, men nå må jeg holde meg til neste lønning igjen :P

Klem Madelen

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hermegås igjen ;) Hehe, bere tulla☺☺
Sjå der ja!!☺ Vart jo kjempefint!!!☺☺ Eg er kjempeglad i mine, og hysterisk kvar gang vi skal ete, hehe☺ Men det geniale er jo at det er bere å vaske☺ ....sjøl om eg er litt skepitsk viss dei krympa litt sia mine er akkurat passe no....

Vart kjempefint hos deg no vertfall☺

Klem M♥

Lykkeliten sa...

Tusen takk!=)
Litt for ivrig så jeg svarte hos meg selv=P *klipp og lim*

ER DET DE??? Herlighet, da er det jo de jeg har sett på mange ganger jo=S Det er jo for hele stolen, så regnet med at det var noen andre trekk jeg.. hihi

Da er de notert, og forhåpentligvis får vi en lysere spisestue snart vi også;-)
(har bombay serien)

Lev Livet Lett Lokki sa...

Så flott gave, og så kjempefint det ble!!
Jeg skjønner godt at du er strålende fornøyd!!
Så lyst og trivelig det ble :))
Nydelige bilder fra din koselige stue, kos deg masse masse!
Varme påskehilsner og klemmer fra Lokki

Jijji sa...

Ja, nå koser vi oss med våren og gleder oss til enda varmere dager.
Stolene ble jo helt "nye"!:) Kjempefine!
Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hehe☺ Herming er jo ein del av det som er bra med bloggverden, få tips av andre og bli inspirert av andre og inspirere andre☺
Skal ikkje anklage deg for herming meir, eg er ikkje bedre sjøl...☺

Forma er ok, bortsett frå ryggen og bekkent-klare nesten ikkje gjere nåke og viss eg gjer nåke(som eg bere MÅ av og til) er det å komme seg opp av sofaen eller gå over gulvet eit mareritt etterpå. Men skal ikkje klage. Gleda meg til det er over og det er jo verdt det etterpå☺

Klem M♥

fryd&forandring sa...

Oi, det må jeg si; forandring fryder!!

Fru Luna sa...

Skjønner godt at du er fornøyd! Det ble kjempefint, du har jo fått deg en ny spisestue :)
God påske videre!

Klem Linda

Tovepia sa...

Det ble såå lyst og lekkert!! Nå kan du jo bruke stolene uten trekk innimellom også, for forandring fryder uansett;)
Kos deg resten av påska og klem fra meg;)

Ruter & Hjerter sa...

Ny spise stue på 1 2 3! Det er genialt med stoff! knall fint ble det!

Siljes Hobbyrom sa...

Hærlige bilder du viser! ;)

Legger meg til som følger her.
Klem Silje.

Christine sa...

Hei!
Skjønner godt at du blei fornøgd og smiler ved synet. Da blei kjempe flott og vårlig. E ikkje alltid so masse so ska te for å få "ny stove" :)

Ha ein finfin kveld :)

Klem frå Christine

Randi sa...

Joda, vi bor 5-6 minutters bilkjøring fra sentrum av norges nest største by, så her er det snakk om en særdeles urban hjort. En SULTEN urban hjort!!!

Vi har jo Løvstakken like bak her, er nok der de egentlig hører hjemme. Men de STORTRIVES i hagen vår. Guttene har etterhvert blitt vant til "dyrelivet" i hagen, å ha et par hjorter der er liksom helt normalt:) Så å ha andre dyr som hund eller katt, er helt unødvendig!

Har tatt bildet selv, ja. Det er etterhvert blitt en del hjorte-bilder, de er jo så rolige og tamme at man kommer ganske nærme. Rare dyr!

Litt mindre sint idag enn igår da, skjønner jo at det er mange måter å like krokuser på;) Så lenge det er det eneste de tygger i seg her i løpet av våren og sommeren...

Ha en flott dag, Bjørg!
Klem

yesheimen sa...

Hei. Heldiggrisen! Så fine stoltrekk. Mon tro om de passer til mine stoler. Vi har Felicia spisestue fra Bohus, stolene er litt annerledes enn dine, men jeg tror det hadde blitt fint. Men aller helst ønsker jeg i linfarge, men vet ikke om de har det på Ikea. Får ta en tur å se. Lenge siden sist vi har vært der, så det hadde jo vært greit med en unnskyldning.
Ble lekkert hos deg iallefall, forstår godt at du er fornøyd med gaven. Ha en super dag:-)
Klem Ann<3

beate sa...

oj, så heldig du er da!!
det ble kjempefint!!!

nyt siste fridag i påska

klem beate

Related Posts with Thumbnails