lørdag 24. april 2010

Pottetett !! :(

Det er ikkje alltid like stas å bu i eit gammalt hus. Det har vi fått erfare idag.




































Ein time etter at eg posta innlegget igår fekk eg ein skikkeleg kjedeleg beskjed frå min kjære. "Kloakken er tett, vi kan ikkje bu her!" Då hadde han staka og spylt røra i fleire timar. Stakkars flinke mannen!



































Så det vart ingen biff og raudvin, det vart pakking istaden.
Så no er vi innlosjert hos foreldra mine. Skikkeleg kjedeleg! Ikkje fordi eg ikkje set pris på at vi får bu her, men eg saknar huset vårt!!



































Heldigvis skal dei begynne å grave allereie på mandag for å få på plass septikktank og nye rør (forhåpentlegvis ;) 



































Men det kan jo ta ei stund før alt er klart, og vi kan flytte inn igjen.



































For at depresjonen ikkje skal ta meg heilt ;) Så tenke eg at, no er vi faktisk i gong med gravinga (snart hvertfall ;) Det skulle vi jo likevel, det vart berre fortgong i det. Og det lika eg :)



































Dette flotte blomsterpottestativet fekk vi av mor til min kjære. Dette er også det einaste bildet i innlegget eg ikkje har vist før. Dei har heller ingen samanheng med teksten ;) Berre det at eg, som sagt, saknar huset vårt ;)

                ♥♥♥

Eg er litt usikker på kor mykje eg får tilgang på internet i nærmaste framtid. Men eg er plutseleg tilbake :) Merker at eg får litt abstinenser allereie ;)

Ha ein flott laurdag! (Vi bloggast plutseleg ;)


Klem frå Bjørg :-)


21 kommentarer:

Randi sa...

Åhneiåhneiåhnei!!! Det ikke alltid like gøy med gamle hus, nei... Men bra du ser det positive i situasjonen:) Og supert at du har foreldrene dine i nærheten da.

Så koselig blomsterpottestativ du har fått:)

Lykke til med graving og legging av nye rør, krysser fingrene for at dere kommer kjapt igang. Har vært gjennom omlegging av kloakken her også, jeg gliste fra øre til øre da jeg fikk prøve meg i mini-graveren. Men det var min kjære som stod for mesteparten av gravingen da... ;)

Ha en feiende fin lørdagskveld!

Klem:)

Hulda sa...

Huff, da.. det kan bli dyrt. Håper det ordner seg slik at dere raskt kan flytte hjem igjen. Fine bilder du viser i dag også. Likte så godt koffertene du har lagt oppå hverandre, til et bord.

Jijji sa...

Du er flink som klarer å se det positive da!
Høres ut som et dyrt og uventet prosjekt. Men håper arbeidet går fort og greit, og at dere snart kan flytte hjem igjen.
Det er jo sånn at borte er bra, men hjemme best.
Fortsett med å fokusere på det positive, og nyt våren!

Klem fra Jijji - som føler med deg...

lisje astrid's husblogg sa...

Å neeeeeei!!!!
Så utruleg kjedeleg!
Eg er og veldig avhengig av heimen!Så eg forstår godt at du saknar heimen din!
Eg har ikkje sett alle desse bilda før,og elskar dei♥Forresten så blir eg aldri lei av å sjå innom deg her!Du har ein vakker heim♥
Masse fine detaljar..I LIKE:)
Ønskar deg uansett ei fin helg♥
Så hapar eg at du slepp å vente så altfor lenge!
Klem frå Astrid:)

mittliv75 sa...

Hei..
Trasig å høre om dei potte tette røyra dikkons, men godt du kan sjå det positive i det, håper inderlig for dikkons skyld at det ikkje tek viter og sommar før det er ferdig, og at dikkon ganske snart kan flytte inn att i huset- som du pynter opp så flott.. Flotte bilder du viser i dag igjen..

Ha en fin lørdagskveld tross..
Stor klem Anne Karin

Lykkeliten sa...

Å NEI!!! Noe så utrolig kjedelig da=( Slike ting skjer vel alltid når man minst venter det... Men du er jo flink og ser det positive i det!=) Og nå blir det vel noen år til neste gang;)

Håper det går kjapt, og at du er tilbake på bloggen før abstinensene tar deg helt;)

Ha en så fantastisk helg som det er mulig å ha når man savner sengen sin! Klem=)

Bettum Villa sa...

Fysj da! Det hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Hørtes veldig dyrt ut egentlig...

Ønsker dere all lykke fremover, så får vi håpe de som graver er raske og flinke slik at dere får flytta hjem igjen snart.

Klem Madelen

Fru Andersen sa...

Nei, så utrolig kjedelig!

Som du sier; ikke alltid like kjekt med gammelt hus. Men det er jo så mange gleder ellers med slike hus som overskygger "småtrøbbelet"!

Det er jo bra at dere får satt igang arbeidet allerede mandag, så er det nok ikke sååå lenge før du får flytte hjem til huset ditt;-) Skjønner godt at du savner det, dere har et flott hus!

God klem fra en som fryser på beina, oppdager vannskader i taket, har skeive gulv og knirk i trappen, men som likevel er veldig glad i det gamle huset sitt;-)

Ruths datter sa...

Uffda. Håper dette går greit for deg.
Klem

Ruths datter sa...

Uffda. Håper dette går greit for deg.
Klem

Vivi sa...

For noko drit, bokstaveleg tala;-) Eg føler med dykk. Det er ikkje kjekt å bu vekke frå tinga sine lenge om gongen. Spesielt ikkje når ein har baby å ta seg av... Håpar det ordnar seg fort da! God natt!!

Christine sa...

Huffa meg og huttetu..stakkars, men godt å få da gjort og. Men eg skjønne godt at du savne heimen. De har eit flott hus, og ein kjempe flott heim :)

Håpe de grev so nokre galninga når de først e begynt, so e de kjapt heimatt :)

Ha ei god natt, so bloggast me snart ;)


Klem

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Uffda, så utrolig kjedelig ! :( Men godt at det blir gjort noe med da, så får du bare holde ut en liten stund. Men lettere sagt enn gjort, hehe...

Blomsterstativet var kjempefint, så snill "svigemor" du har ! ♥

Håper alt ordner seg raskt, og før du vet ordet av det kommer du sterkere tilbake til blogglandia. :)

Natti natt Bjørg, prøv å sove godt nå da ! ♥

Klem Anette :)

MissMette sa...

Hei kjære Bjørg
Så leit da med kloakken… huff, slike ting er ikke noe moro. Jeg skjønner deg veldig godt at du savner hjemmet ditt. Håper dette ordner seg fort :o) Nydelig bilder du viser. Ønsker deg en fin helg. Klem fra Mette

Beate sa...

Å så kjedelig...sånt passer aldri! Så mye styr liksom. Håper det ordner seg fort da! Ha en fin søndag!

Familien Furu sa...

Dette var jo helt forferdelig! Stakkars deg da frøken, jeg forstår godt at du er lei deg. Jeg venter på at du plutselig er tilbake :-)
Klem klem

Lille Frøken Jensen sa...

UFF så forferdelig. Håper det ordner seg så fort som mulig og at dere kan flytte hjem igjen. Du får kose deg der du er *smil*
Ønsker deg en fin søndag.
Klem fra Jorunn

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Utruleg kjedeleg!!! Håpe det ordnar seg FORT!!!! I mellomtida får du nyte dagane hos foreldra!!

Klem M♥

Og ja..det er litt rart å tenke på at du faktisk har følgt dattera mi heim..hehe☺

Tove sa...

Åhh, så kjedelig. Håper dere kan flytte hjem til huset deres om ikke alt for lenge....

Ha en fin kveld

Tove

Hos Jorunn sa...

Det blir alltid en nedtur når slike ting skjer, men det blir jo deilig å få ordnet opp med kloakken så slipper dere forhåpentligvis at dette kommer til å skje igjen...men det er noe herk når det står på. Kjempefine bilder du viser!! Ha en fin kveld! Klem fra Jorunn

Love Peace Pionies sa...

oisann!! håper det går kjapt da!!
fine bilder fra hjemmet ditt!
klem

Related Posts with Thumbnails