tirsdag 26. juli 2011

Fin- fine bruktfunn :)

Torsdagane er bruktbutikken i Stryn open, 
og i forrige veke gjorde, eg i mine auge, nokre flotte kupp der! :)
Eg får aldri nok av gamle stoler, og denne gongen fann eg og det 
herlegaste fatet og koppen frå Figgjo!


Fatet med rosemønster liker eg så godt, det fann eg imidlertid i Danmark på ferie. 
Stolen  eg fann i Stryn hadde den herlegaste duse turkise fargen eg kan tenke meg. 
I tillegg hadde den sjarmerande slitasje, noko eg digger for tida!
Fatet og koppen frå Figgjo hadde farger og form
 som fekk hjertet til å slå litt fortare! 
Eg er så fornøgd! ;)

Eg må berre få sagt kor stolt eg er av landet mitt om dagen! 
Vi har svart på grusomme hendingar med kjærleik og omtanke. 
Eg synast dette sitatet frå ei av dei overlevande etter Utøya er så rørande; 

"Om en mann kan vise så mye hat, 
tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen."

Ha ein fin tysdag!

Klem frå Bjørg :-)

18 kommentarer:

theromanticrose sa...

Tutto così delicato!Anche io sono con te nel dolore del tuo paese!Rosetta

Hulda sa...

Så herlige farger og bilder! Jeg har tre fat i lyseblått i dette merket. Nydelig den stolen din også.

Anonym sa...

Så fine funn :)
Herlige figgjo, og nydelige farger...

Klem tl deg!

Hanne Margrete sa...

Ikke rart du er fornøyd!! Det figgjo-settet var utrolig lekkert i farge og form:) Og rosefatet herlig nostalgisk! Stolen var jo perfekt! Så gøy å gjøre slike funn. gratulere med den fine artikkelen i avisen, kjempegøy!
I dag sendte jeg pakken din, så håper du får den snart!

Klem fra Hanne:)

Signe sa...

Nydelige loppefunn, spesielt blomsterfatet :)

Klem,
Signe

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du har kjøpt :-) Ha en fin kveld :-)

ann-helens hjem sa...

Nydelige skatter du har fått deg!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så kjempefint! :) Nydelige farger ♥

Artikkelen under var kjempefin, og badet deres ser lekkert ut - gratulerer med artikkelen! :)

Solstrålå sa...

Dette var flotte funn!!!
Tenk å ha et helt servise i det lysblå Figgjo!!!!
Det var fint!
Stolen var helt etter min smak,,,,,heldiggris!!!
Helgen har satt sine spor i folkesjelen!!
Men la oss gå videre,men aldri glemme!!
Goe klem fra Sol

Heddas gode grunner sa...

Skjønner godt at du er fornøyd!! Fine ting. Stolen var bare nydelig!

varm klem

ELLEMELL sa...

her har du vært heldige bjørg! stolen var helt yndig:)

fine dager til deg og dine!
klem ellemell

Unknown sa...

Nydelige saker du har funnet deg!!
Elsker fargene ♥ Er så gøy og gjøre slike kupp;))

Jeg er og veldig stolt av landet vårt, statsministeren vår, kongehuset og alle heltene som har vist sin kjærlighet og tøffhet!

Det er så fantastisk og se hvordan hele Norge har stått sammen - rørende ♥

Ha en finfin dag, søte du;)

Klem line

Christine sa...

So herlege funn du har gjort. Og da ser ut so de hadde ein toppers ferie i Danmark og :)
Eg var so heldig å få slike grønne Figgjo herligheter til seks personer. Seks tallerkner og skåler. Står staselig til pynt.

Ja, me kan vera stolte nordmenn for tida. Tenk at so mange viser kjærleik og omsorg i staden for hat!

Ha ein fortsatt fin sommar.

Klem frå Christine

Tove `blogg verden sa...

Nydelige skatter du fant ♥
Tragisk det som har skjedd, men vi ser jo det samholde vi har i Norge- helt utrulig! Håper de berørte får den hjelpen de trenger!!
Klem Tove

Hasigamas mamma sa...

For noen vakre ting du har funnet! Stolen ligner litt på noen jeg har, utrolig fine, ja!
Jeg husket ikke selv hva jeg vant, jeg, så jeg reagerte ikke på hva jeg fikk tilsendt :) Kjempefint at du ga meg beskjed, hadde jo gledet meg til å få boka, husket jo at jeg hadde vunnet den, men ikke fra hvem...
Kan vi sende per postoppkrav kanskje? Eller jeg overfører differansen på summen på porto til deg, slik at du ikke får mer utgifter på det enn meg?
Mailadr min er lisemola@hotmail.com .
Mvh

Lise

Jijji sa...

Å, så fiiiine farger! Utrolig fint alt sammen! Her har du virkelig gjort noen kupp;)
Artig artikkel nedenfor her:) Så moro å komme på trykk.

Ønsker deg en fortsatt herlig uke -på tross av det vonde som har skjedd i Oslo/på Utøya.

Klem fra Jijji

Benedictes Lille Lykke sa...

Heilt nydelig!
Skjønner godt at du er fornøyd :)

Anita sa...

Elsker disse koppene :) Er så heldig være eier av disse i blå. De heter "Sissel". Legger deg til som følger på Instagram :)

Anita - @SmåRosetter

Related Posts with Thumbnails