mandag 19. september 2011

Nytt gammalt skap i gangen.

Endeleg er skapet begynt å bli ferdig.
Skapet fann vi ifjor vår på eit jonsokbål som var klart til brenning. 
Historia om korleis vi fann det finn du her.


Då eg fekk det heim var eg i ein periode der det meste vart måla kvitt. 
Så egentleg er eg veldig glad for at det stod på vent så lenge. For no elsker eg dei slitte dørene, og det skal få vere slik. Eg har kun måla det kvitt innvendig. 
Og det har fått ein stor kvit porselen-blomst til knott.
Knotten er frå Kremmerhuset.


Når eg starta på målejobben oppdaga eg små hol her og der, som tyder på at det har vore småkryp i skapet. Difor måtte eg behandle det først. Eg brukte eit middel kjøpt i måleforretning og spraya dette på. Så får eg håpe at det har tatt knekken
 på eventuelle dyr som var igjen.

Skapet er egentleg eit veggskap. Så det mangla plate
 på toppen. Snille Pappa saga til ei plate til meg, som eg måla kvit.
Der var heller ikkje sidevegger i skapet, så dette må vi på plass, 
så skal huset romme sko. Bilder kjem når 
dette er klart :)


I helga har vi vore på tur, og då kom eg over eit loppemarked
Hjertet gjorde eit hopp når eg såg plakaten og eg måtte sjølvsagt ta turen innom. 
Eg fann blant anna denne skåla i emalje med hank. I love it! Det vart også med
 heim diverse søte saker med blomster på ;)


Eg håper alle har hatt ei fin helg, og er klar for ei ny veke :)


Fin måndag til deg som titter innom!

Klem frå Bjørg :-)

25 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Skapet er bare så nydelig, Bjørg:) Bra du ikke maler det, det er så vakkert som det er:) Kan ikke fatte og begripe hvorfor noen kan kaste slike vidunderligheter;)
Har sydd trekk til noen syltetøyglass jeg, etter din ide:) De er så fine, har bilder av dem i bloggen min idag:)

Ha en fin dag, håper alt står bra til med lille Ariel også.)

Klem fra Trine:)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Nydelig skap !! nesten litt misunnelig her jeg sitter :)
Likte kjempegodt denne emalje skålen din med hank, minner meg om min herlige mormor som hadde litt i emalje.
Nå tar jeg meg en aldri så liten tur til Gjenbruksbutikken 10 minutter fra meg etter litt inspirasjon her inne :)))
Kanskje de har noe fint i emalje til meg denne gangen :)
Ha en strålende dag videre :)

Klem Heidi

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Helt nydelig gammelt skap og så flott at det kommer til "heder og verdighet" igjen. Mye som dessverre blir kasta på bål og på søppelfyllinga som med små enkle grep kan bli til noe vakkert :-)

Ønsker deg en deilig uke!

Klem fra Tone

Henriette sa...

Nydelig skap, Bjørg :) Sånne "potter" i emalje har vi på Kremmerhuset òg no ;) Men enda meir stas med ei gammal og original ei :) Ha en fin mandag :)

Solstrålå sa...

Tenk å kaste noe såååå fint da!!!
Herlig knott med rosedekor!!!
Ha en fin dag!!!
Goe klem

Unknown sa...

For et vakkert skap Bjørg;)
Der gjorde du virkelig et kupp, npr du reddet det;)

Kjempekoselig var det i kroken der;)

Klem Line

Pastelleriet sa...

Ja, folk kan få seg til å kaste og gi bort de fineste ting. Det er jo flott for sånne som oss ;).
Skapet var nydelig og passet perfekt der du har satt det.
Klem Madelén

Anonym sa...

Skåla i emalje er ei gammal tisse-potte..... den var fin!

Elisabeth sa...

Hei hei!

Du for et nydelig skap, og noen nydelige bilder! Du er bare så flink til å få det til!

Klem fra Elisabeth.

fryd&forandring sa...

Så heldig du har vært! Skapet var jo så fint og det gjorde seg godt i kroken der!! Lekkert og innbydende med de fine bildene!

Klem

Anonym sa...

So flink du e! Skåpet var heilt utrulig nydelig! Eg og va på loppis i helga. Du får sjå på bloggen min ka eg fann;)
Takk for god inspirasjon!!

Mona Christin sa...

Tenk at noen kaster og gir bort slike skatter, men det er jo din lykke.

Klem Mona C

Hanne Margrete sa...

kjempefint skap! Slike gamle ting gir god stemning i heimen! Som noen over her nevner er det en potte du har blomster i,og de er så fine! jeg har en helt lik bare med grønn kant som jeg fant på låven her, og den skal få pynte mitt framtidige nye bad;)

Ha en fin kveld!
Klem fra Hanne:)

Barbro sa...

Veldig flott skap !! Akkuart slikt som jeg liker :-)

Ønsker deg en fin kveld
klem fra meg :-)

Hulda sa...

Det var et nydelig skap! Så flott at du ikke malte det. Det er kjempefint! Liker de slitte dørene, og den fine fasongen skapet har. Vakkert med de tente lysene på det også. Du er flink! Hos meg er det høst på soverommet i dagens innlegg. :)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Vakkert skap, tenk at noen ville brenne det! Fy altså! :) Gøy med loppemarked, jeg fant også masse fint på loppis i helgen. *♥*

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Super flot skab.
Er helt vild med farven...
Tillykke med det fine fund...

Knus Susi

Karen sa...

Så herlig slitt det skapet var! Håper du får tatt knekken på småkrypene, hvis det er noen igjen:)

Jeg har faktisk akkurat samme potten med hank, men med grønn kant, og så har jeg vaskefatet som hører til også - og jeg bruker det også til å ha blomst i...

Ha en finfin kveld!

Duse Pasteller sa...

Sååå nydelige bilder!!
Herlige skapet med den fine pynten oppå! Kjente at jeg ble litt glad!:)
Klem til deg:)

Bente sa...

Nydelig skap. Herlige bilder

Ha ei fin uke

Klem

Hege sa...

Så skjønt skapet ditt er! Vakkert pyntet også, du har det så koselig!!! Nyt høstuka!

Klem fra Hege

Natalie sa...

Nydelig skap :) var lurt å la det være som det er ja.. Det naturlig slitte syns jeg er en del av sjarmen :)
{ Natalie }

Caroline sa...

Så flott skap du hadde fått tak i,nydelig farge og slitt patina...
Så fin den emaljeskåla var,jeg har noen deler med grønn kant som jeg er veldig glad i...
Ha en god uke!
Klem Caroline

Breivik Samfunnshus sa...

Så fine ting du fant !!! nyyyydelig skap og kjempekoselig med plante og lys på.. Jeg tror også at den gamle emalje krukken er ei potte, fant nemlig en lik på låven her hos oss, men matchende vaskefat til..
Finnes nok mange slike sett rundt om kring ;)

-maren-

Roser og Patina sa...

Utrolig nydelig sjarmerende skap! og så fint med fatet på veggen og emaljepotten med den grønne planten i:) Klem Ellen.

Related Posts with Thumbnails