søndag 14. august 2011

Tapetsering av IKEA skap

Dette IKEA- skapet er opprinneleg med gjennomsiktige dører i plast. 
Noko som ikkje er særleg dekorativt, når innholdet inne i skapet ikkje er så pent ;) 
Eg har pimpa det ein gong før ved å teipe på gåvepapir. Men dette vart ganske så bølgete etterkvart, og papiret var ikkje så fint likevel synast eg.


Eg har lenge sett etter tapet som eg kunne dekorere det med. 
Og då eg fann ein rull med tapet til 10 kr på loppis, 
ja då var det ikkje noko å lure på lenger ;)


Sidan eg ikkje er av den mest tålmodige typen, 
brukte eg rett og slett ei limstift å feste tapeten med (hadde ikkje tid å reise å kjøpe tapetlim, for når eg har ånden over meg, skal det skje med ein gong ;) Det festa seg godt, så eg håper det held seg slik. 
Planen er å skifte ut heile skapet med tid og stunder. Men fram til då er
 eg fornøgd med dette ;)


Sofus (katten) var med på heile tapetseringa, 
med ein voldsom iver skulle han fange både tapeten, hendene mine og limstiften. 
Hehe, han er jo berre søt då ;)


Den blå stolen har endeleg funne plassen sin i gangen. 
Eg synast den var kjempefin mot den blomstrete tapeten. Og så er det veldig
 greit å ha ein plass å sitte der :)


Eg har ein kommode i gangen i same serien som skapet, den skal og tapetserast. 
Men eg gjekk sjølvsagt tom for lim (grådig irriterande) Det gamle skapet eg viste 
i eit tidlegare innlegg skal også vere i dette rommet. 
Dette er under oppussing, og det 
blir så fint!!;)


Til slutt vil eg gjerne be dei som vann Give Away her hos meg,
 om å gje meg ein lyd viss premiane ikkje har komt fram i posten. Slik at
 eg kan få ordna opp i dette:) Epost: 
husetvedfjorden@hotmail.com


Eg ønsker deg ein strålande søndag!

Klem frå Bjørg :-)

26 kommentarer:

Vårt lille hjem sa...

Så fint det ble. Elsker fargene du bruker og måten du mixer de. Flotte bilder som vanlig..en fryd å komme å besøke deg :D. Klem Hege

KnertenogKaroline sa...

Så fint skapet ble! :) Og den lyseblå stolen var bare helt nydelig!

Ha en fin søndag!

Klem fra Lena

beate sa...

o la la så lekkert det ble!
og du... bildene diner er superfine!

klem beate

theromanticrose sa...

L'armadio è venuto molto carino!!!E' molto bella la lampada azzurra sulla scrivania e il gattino è un amore!Rosetta

Tove sa...

Hei hei
Så fint det ble. Har selv dette skapet, to faktisk, på vaskerommet.
Tenkte og å tapetsere dørene som deg. Når tiden tillater det. Lekkert ble det.
Klem tove

Sara sa...

Es sencillamente encántador,saludos.

Mie fra Mies Mirakler sa...

Det ble jo helt glimrende resultat. Har to sånne klesskap inne på lille soverommet, pluss to billy-hyller med tilsvarende dører, bare at kantene er sølvfarget...fikk noen ideer her nå ja ;) Nydelig tapet du har valgt, helt supert når man finner sånt på loppis. Var ganske fornøyd med loppefangsten min i går jeg også :) *♥*

Breivik Samfunnshus sa...

Såååå utrolig fint skapet ble, nyyyydelig tapet du brukte :))
åsså sååå søt en kattepus *smelt*

Du er så flink med dine prosjekter!!

Ha en riktig så fin søndag!!
Klem fra Maren i nord .

I`Døsset sa...

Lekkert. Flotte inspirerende kombinasjoner. Ønsker deg en flott dag.

Unknown sa...

Fiiin gang ♥
Ble jo riktig så koselig det skapet ditt;)) Og herlige detaljer...

Så skjønn lille Sofus er ♥

ha en fin søndag!

Klem Line

Roka Design sa...

Heisann:)

Så flott skapet ble da:)
Herlig blogg du har også:)

Ha en fin søndag:)
klem fra Kari:)

Jijji sa...

Så koselig tapet! -Og skapet ble kjempefint! Den gangen din er jo bare sååå koselig! Gangen er jo det første man møter når man kommer på besøk - og som resten av huset ditt gir gangen en ordentlig god-følelse.

Klem fra Jijji

Emidoras verden sa...

Oii..så lekkert det ble!!
Koselig gang du har i duse fine farger.
Og du tar virkelig flotte bilder!!
Ha en fortsatt fin søndag!
klem..

Aia- Taubanevegen sa...

Utrolig søt tapet! :) Så heldig du var som fant den på loppis!

Ønsker deg en fin kveld!:)

Hanne Margrete sa...

Skapet ble kjempesøtt! Og jeg kjenner meg igjen i det å være utålmodig;) Når jeg får ånda over meg blir det avog til litt lite forberedelser og "man tager hva man haver"... Stolen ble så nydelig i gangen, og det blir nok enda bedre når de andre møblene har fått plass;)

Ha en fin dag!
Klem fra Hanne:)

Anonym sa...

Lurere på hva slags farge du har på veggene i gangen?

Caroline sa...

Så fint skapet ble,glidde rett inn med resten av interiøret hos dere:)
Så er det jo gøy å ha noe som hvertfall ingen andre har.Selv om det er IKEA,så er det alikevel spesielt med tapetet;)
Koselig i gangen hos dere,likte lysekronen,er det Åhlens?
Ha en flott uke!
Klem Caroline

Kristin sa...

drømmer meg bort i bildene dine...

skapet ble lekkert, har noen av de selv som burde pimpes!!!! hihi*

nusselig pus,, jeg har hentet hjem en liten krabat selv i dag! ;-)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei anonym ;)
Fargen på veggane i gangen vår heiter skagen :)
Klem:)

(eddas) sa...

Ble kjempefint:)
Du har det så koselig..
klemklem

fryd&forandring sa...

Utrolig hva en limstift kan brukes til altså!! Du får det til! Fin tapet og skap. Merker det klør litt i fingrene selv nå.. lyst til litt slik pimping her og. Er mye som kan fikses på!!

Ha en fin uke!
Klem

MissMette sa...

Hei Bjørg :)
Skapet ble knallstilig!!! Me Like :) og så koselig at lille Sofus ville hjelpe til ღ bare aldeles nydelig er han . . . syns stolen passet perfekt her sammen med skapet ditt, og lysekrona satte prikken over i`en ღ Ønsker deg en fortsatt fin uke, stor klem fra Mette

PS! Bloggen min er nå på facebook, klikk på Miss Mette hvis du liker ;)

Veronika sa...

Så flott skapet ble:)

ann-helens hjem sa...

åhhh så fint det ble når du tapetsere skapet! så lurt!

Smykkas sa...

Skapet ble kjempelekkert, og du trenger sannelig ikke tenke på å skifte det ut.

Kjenner godt igjen dette med at ting skal skje med en gang.

Klem

Unknown sa...

Wow, det ble kjempe fint!!!! Nydeli tapet...heldig som fant til bare 10 kr!! ;o) Jeg har også ett billy-skap fra ikea jeg tenkte å tapetsere.... Tror det blir fugletapet ;o))
Klem Elisabeth

Related Posts with Thumbnails