tirsdag 23. august 2011

Eg ♥ Hausten

Det er definitivt begynt å bli haust ute. Og eg synast det er heilt flott. 
Misforstå meg rett; eg elskar sommaren. Når det faktisk er sommar. Men i år som i fjor har det berre vore nokre få fine dagar, og når dei først kjem så er det eit stress utan like å 
få mest muleg ut av dei. Nei, takke meg til hausten. Då veit du kva du får,
og ein kan kose seg inne med god samvittighet.
 Og før vi veit ordet av det er det jul! :)


Eg trudde egentleg at huset vårt skulle vere prega av sommarlege farger heile året, utenom jul sjølvsagt. Men no har eg plutseleg fått eit behov for litt mørkare og haustlege fargar. 
Så eg har leita gjennom stoffbunken min og 
sydd nokre fleire puter.


Eg liker kjempegodt runde puter. Så denne gongen vart det to slike. 
Lilla er ein flott haustfarge synast eg. Så det blir nok denne fargen som skal 
dominere litt her i heimen no i haust.


Denne puta har eg sydd saman av linstoff, eit turkis 
og to forskjellige lilla stoff. Og pynta 
litt med blonder.


Her har eg brukt det same lilla stoffet. Som er frå Stoff og stil. 
Sidan eg fortsatt ikkje har fått teken på hekling 
er det ein hekleduk frå Spar Kjøp som
 pryder framsida ;)


Oppskrifta eg bruker på runde puter finn du her! 
Det blir eit lite hol på baksida når eg lager dei på denne måten. Dette er for at det skal vere muleg å bytte trekk uten å øydelegge det. Men om du vil er det berre å 
sy fast noko pynt her og ;)

Eg håper du får ein strålande dag!

Klem frå Bjørg :-)

19 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, så fine puter som du har laget :-) Ha en fin dag :-)

Breivik Samfunnshus sa...

Synes også at det er fint med litt lunere og varmere toner i fargeskalaen når høsten kommer snikende ;)
De putene du syr er kjempefine, liker runde puter bare bedre og bedre !!

Ha en fin dag !!
-maren-

Hulda sa...

Herlig, høstlige puter. Så fint de passer hos deg. Har et høstlig innlegg i dag jeg og.

Lindas Lille Leilighet sa...

Helt enig med deg..om høsten så slapper jeg mer av fordi man forventer ikke så mye av høsten:) Vakker det er den da! Gleder med til trærne får farge:)

Kjempefine puter! Du er flink du! Så bra med en oppskrift. har planer om å sy meg ei rund pute selv. Vet du hvor man får tak i innerputer?

Mmmjuuul..det er flere som nevner jul i blogginnleggene sine om dagen;) Skummelt å glede seg for tidlig..men jeg kan ikke for det:P Ha en fin dag du!:)

Klem

Bente sa...

Så koselig du har det i stua. Nydelige puter.

Klem

gult hus i svingen sa...

Kjempefint i stua deres og de høstputene er bare nydelige:) Høsten er min favorittårstid også:) Som du sier,vi vet hva vi får:)
Deilig når vi kan tenne lys og det vises at de lyser:)

klem fra Trine:)

Hanne Margrete sa...

Det er så sant som det er sagt! Jeg blogget om plutselig anfall av "høstfarge-moddus".. Men det er det som er så deilig med at vi har forskjellige årstider, at vi kan skifte på farger og ting ellers!
Kjempefine puter du har laget! Jeg hat lyst til å sy flere puter, men kommer aldri så langt at jeg får tak i stoff..
Ha en fin kveld!

Klem fra Hanne:)

Veronica sa...

Hei!
Så fine puter du har sydd.
Jeg er imponert!
Syntes også det er veldig fint når du har satt inn blonder (Er det stoff?) i glasskapet.Lurt!
Ha en herlig kveld, kreative deg.
Klem

Unknown sa...

Flinkis;))
Er så skjønne de runde putene du lager ♥ Herlige farger...

Ha en fin kveld, her er det straks Greys:))

Klem Line

Bjørkely sa...

hei hei!
Så flink du er å sy. Putene var så søte. Jeg ELSKER fargen du har malt sprossene i... det var skikkelig lekkert! :)

Unknown sa...

Heisann ;o) Enig i at det er stress om sommeren om å få mest ut av finværet...merker ble litt klar for høst jeg også nå ;o)) Elsker stuen din..kjempe fint med det stoffet i skapdørene, og putene var jo nydelige!! Så flink du er!!!

STOR klem Elisabeth ;)

EtterRegnet sa...

Åååhh før nåen nydelige puter ;)
De kunne eg verkelig ha tenkt meg ;)
Tenke eg må henge opp høstgardinan mine snaaaaart ;)

Anns draum sa...

Eg er heilt einig med deg, hausten er herleg:) Du er jammen flink, som berre "hiv" deg rund og tryllar fram lekre puter;)

Klem frå Ann

Bondekona sa...

Jeg elsker også høst!

Fargene, stemningen, mørket som kommer snikende..
:)

Duse Pasteller sa...

Enig med du, høsten er fin:)
Og kjempefine puter!! Har planer om å sy runde putetrekk, men det er fortsatt bare en plan...;)
Klem

bella interiørblogg sa...

Se her ja,du har sydd enda flere puter, så fine:) imponerende!

Hlsen fra
Bella:)

Hege sa...

Åhhh nå ble jeg inspirert til å lage litt høst her hjemme jeg også. Har tviholdt på sommeren, men nå er det vel ingen vei utenom... Nydelige bilder du viser, og utrolig flotte puter du har laget!

Ønsker deg en finfin dag!

Klemmer fra meg

Marta Wakula-Mac sa...

hi Bjørg, your house is so beautiful and cosy! full of light and with lots of beautiful little things. I love it! I am very happy that I could see it in real:) Thanks for inviting me! xx

hannem sa...

Godt sagt! I år har vi heldigvis hatt mange fine dager, så det ble ikke sånt stress, men ofte er det litt sånn. Med høsten vet du hva du får. Og nå har vi fått oss en ny skjenk, skal henge opp flere bilder på veggen over (det var en seksjon der før..) gleder meg til å pynte med duker og puter i mer høstlige farger - og røsslyng! :-)

Related Posts with Thumbnails