søndag 27. februar 2011

Endå ei KorKTavLe Før&Etter :)

Eg har pussa opp endå ei korktavle
Dette er morosamt arbeid, og eg synast dei blir mykje meir
 dekorative når dei er ferdige :)


Eg kjøpte ei korktavle på eit loppemarked ifjor, den er vist på bildet over. 
Personleg synast eg desse er kjedelege. Eg har pussa opp ei før som du kan sjå her
Denne gongen fekk tavla ein annen farge og stoff.


Gjer det sjølv (DIY) ;
 Eg tok av ramma, denne måla eg i fargen lavender. 
Korken trekte eg med eit Tilda- stoff. Og stifta det fast på baksida. 
Når eg tok på ramma igjen måtte eg lime litt i kantane. Så var det eit strøk til på ramma
(for å skjule limen) som siste finnish.


Eg leiker med tanken å ha den på veggen i stova
Den pynter i seg sjølv, og så er det enkelt å skifte ut bilder,eller evt pynt som ein vil feste på. Ein treng jo ikkje berre bruke dei til huskelappar og 
mindre dekorative ting ;)


På bildene har eg stæsja midlertidig, det får nok ikkje stå i fred slik av Ariel ;) 
Men eg likte kombinasjonen søte pasteller mot den 
røffe krakken og zink :)


Tusen takk for gode ord! 
Og beklager at eg ikkje får besøkt alle tilbake. Det har vore hektisk den 
siste tida når Ariel har vore så mykje sjuk. Eg reknar med eg
 kjem sterkare tilbake:)

Ha ein flott søndag!

Klem frå Bjørg :-)

43 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempesøt☺
Har kjøpt ei på bruktbutikken eg tenkte eg skulle gjere ein del finare enn dei er i utgangspunktet...☺

Ha ein super søndag☺

Klem M♥

Barbro sa...

Så fin ei korktavle kan bli!! har ei liggende, kanskje jeg skulle gjøre noe med den, selv om jeg ikke er så veldig interiør-flink :-)

Ha en fin søndag
Klem

Unknown sa...

Aldeles nydelig korktavle:o)
Ha en fin søndag!
Klem

Christine sa...

Den blei kjempe fin, Bjørg. Du e so kreativ og flink. Alt du får gjort.. :)

Klemmer

Tovepia sa...

Dette SKAL jeg gjøre, den var nydelig! Men min må fungere som husketavle, så jeg satser på det fungerer med stoff også...men ødelegger jo stoffet etterhvert..men da får jeg skifte:O)
Kos deg, klem fra meg;)

Anette sa...

Så utrolig fin den blei:)du er så kreativ :)) Ha en fin søndag!

Aia sa...

Så søt og fin den ble!

Du har så mange kreative ideer!:) Korktavleideen er også flott, den fikk jeg lyst til å herme etter!:)

Ønsker deg en fin søndag!

beate sa...

sweet!!
nydelige farger!

klem beate

Mette sa...

Så fint det ble!Fine farger!Den krakken var virkelig et gull!:-)

frk.B sa...

Så inspirerende å se!
Lurer på om jeg har noen gamle korktavler på lofte hos mamma og pappa. Må titte neste gang jeg skal dit:)

Ha en fin søndag!
Tavla ble knallfin!!

Shy sa...

Den vart fin ja!
Men dette skal no eg også greie. Har korktavler i fleng, maling også,stoff skal eg nok få tak i.
Men må ha litt tid og overskudd også ;)

Caroline sa...

Supersøt korketavle!!!Blir så inspirert av bloggen din,du bruker så hærlige farger i interiøret:)Tror jammen jeg og må prøve meg på en slik korketavle etterhvert;)Ha en fin søndag.Klem Caroline

i mitt lille rekkehus sa...

Kjempe fin korktavle! Du er virkelig kreativ:)
Klem fra meg...

Trine sa...

Utrolig fin:)

L sa...

Så fin den var. Jeg holder på å pusse opp en korktavle selv:-) Og spørs om ikke jeg må bruke ditt tips neste gang:)

Hulda sa...

Så herlig dette var, Bjørg! utrolig lekre farger og kombinasjoner. De lysestakene sammen med tavlen, og sinkhusene var den perfekte kombinasjon, syns jeg. Herlig med lilla ramme og rosa blomster på stoffet.

Likte også veldig godt bilde av Ariel! Stilig tatt!

Bettum Villa sa...

Den ble stilig!! Skal skaffe meg noen fler slike korketavler til sommeren og da skal det bli makeover.
Og når det gjelder strikking så får du det sikkert til. Synes du får til alt jeg ;).

Ønsker deg en flott kommende uke!

Klem Madelén

Veien til frihet sa...

Den ble jo så skjønn,
herlige farger :)

Håper dere får et
"friskt" hus snart :)

Klem klem

Jennys fire vegger sa...

Denne ble også kjempefin! :-) Nydelige farger i bildet.

Ha en fin søndag videre.
Klem Jenny

Heimekjær sa...

å nei så søt den blei:)
ha en fiiin søndag

klem LInda

Unknown sa...

Oi,oi,oi. For en forskjell. Flink du er.
Klem Anki

Lise sa...

nydelig :) har pusset opp en selv, men ser jo jeg må ut å kjøpe stoff å gi den en ny make over ;P

Ruter & Hjerter sa...

Deilige pasteller! Friskt og lekkert!

Anonym sa...

Det var jammen stor forandring
Lurt tips..

Janne i Fagerlia sa...

Smart og delikat!

Lille Frøken Jensen sa...

Nok en fin oppslagstavle fra deg ♥
Ønsker deg en fin ny uke
Klem fra Jorunn

Tove `blogg verden sa...

Elsker dine Før&Etter bilder ♥
Her går det enda i hvitt, men må si det er nydelig med pasteller nå når vi venter på våren :)
Klem Tove

Solstrålå sa...

Enkelt og dekorativt!
Fin ide!
Goe klem fra Sol

ELLEMELL sa...

så deg da:)
herlige farger, og nydelig bilde av ariel-som vanlig!

god bedring til huset i fjorden:) må dere bli friske og raske!
klem ellemell

Jijji sa...

Så fin! Jeg har også en sånn korktavle. Kjenner det klør etter litt forandring på den;)

Ønsker deg en ny herlig uke!
Klem fra Jijji

Fru Ruud sa...

Kjempe fin!!
Skjønner at jeg bare må handle inn diverse maling, stoff og annet utstyr å ha stående i tilfelle jeg kunne få lyst til å prøve meg på noen småting!! Det ser jo så gøy ut når du viser bilder av alt du lager! Blir liksom litt mer tiltak når ikke en har tingene i hus tror jeg!
Ha ei fin ny uke!
Klem Annette

Unknown sa...

Kjempesøt Bjørg;)
De blir jo bare så flotte!
Og helt enig med deg, kontrastene var sååå fine ♥ Du har virkelig sansen du altså;))

Jeg blir så glad hver gang jeg er innom bloggen din, vakre farger og nydelige sammensettinger, du er flink!!

Ha en fin, ny uke!

Klem Line

Simple Home sa...

So pretty!! I just redid one too :-)
Blessings,
Marcia

Hjemme hos meg sa...

Så fin den blei Bjørg!

Har en stående i kjelleren.... så kanskje??? ;)


Klem anette

Martilie sa...

Utrolig fint!
Dette skal prøves ut hos meg, må bare finne tak i tavler på loppis :)
Hadde gjort seg på jenterommene..

Håper Ariel er frisk og fin igjen.

God ny uke!

Klem fra Tove

Smykkas sa...

Tusen takk for tipset. Den tavlen var virkelig super, så den ideen skal få modne hos meg.

Klem

Duse Pasteller sa...

Nyydelig, denne også! Får lyst til å prøve...;)
Klem

fryd&forandring sa...

Oi, har en sånn stående som kun ble hvitmalt og aldri gjort noe mer med.. tiltakslyst kom til meg! Den ble ihvertfall kjempefin, du er så flink til å få ting gjort!! Herlig bilde som henger på, kul ramme og! -Jeg venter på tapetprøver fra inreda, kanskje blir det en tapet-pimpa korketavle etterhvert hos meg!?!

God bedring til snuppa, er ikke så lett første barnehageåret!
Klem

Anette sa...

Kjære Bjørg :-)

Du har vunnet det kokebokstativet:)Send meg adressa di så skal jeg sende det avgårde til deg:)
Klem:)

(eddas) sa...

jempefin:)Jeg har ei jeg skal gjøre det samme med...
klemklem

- sa...

Helt klart en forbedring! Så fin blogg du har! Følger deg videre!! :-) Klem Vilde

Lidyll sa...

Synes det ble utrlig flott!*smile*
-..og så la jeg merke til lyslyktene dine i headeren din..sånne lager jeg også-synes det er så fantastisk gøy! Var faktisk farmoren min som viste meg det da jeg var liten-og så hengte vi dem i trærne til sommerfest....herlig stemning!*smile*

Jeg titter innom igjen-masse fint her! Legger meg til som følger jeg*smile*

Anonym sa...

I don't know if it's just me oг if еveryone else exρеriencing
рroblems ωith yοur website. It lookѕ like sοme
of the ωritten text on yοur content are running off the ѕcreen.
Cаn sοmebody elѕe please comment аnd let me know if this is happening to them
too? Thіs may be a ρroblem with my web browser becausе ӏ've had this happen before. Thank you

my web page ... Arjun Kanuri

Related Posts with Thumbnails