onsdag 9. februar 2011

Pai i ny GG-form ♥

Eg skal slett ikkje skryte på meg at eg er ein god kokk. Men noko av det eg synast
 eg får til er paiOg når eg har kjøpt meg paiform frå
Frydbutikkener det ekstra
kjekt å lage ;)

Paideigen lager du i ein fei
blandast i kjøkenmaskin eller eltast for hand;

4 dl kveitemjøl
200 gr margarin (ikkje smelta)
1/2 dl vatn


Så koker du opp broccoli og steiker bacon.
Ja, eg veit..vi er sikkert blant dei siste som
 har slik komfyr ;)


Smør (i mitt tilfelle ;) den lekre paiforma, og trykk paideigen på plass. 
Ha i bacon og broccoli.


Visp saman ei blanding av 3 egg og passeleg med mjølkKrydre 
med litt salt og pepper. Og hell blandinga i forma.
Ha over ost. Og steik ved 
200 grader i 30 min.


Serverast med ein god salat
og fetaost:)




Restane smaker også godt kalde. For eksempel til matpakken eller til kvelds. 
Grytekluten på bildene er eit av mine siste syprosjekt :)

Ha ein fin onsdag!

Klem frå Bjørg :-)
Ps; husk å melde deg på Give awayen min som trekkast laurdag. 
Du kan vinne gåvekort på kr 500,- i Frydbutikken
Du kan trekke lodd på linken øverst
 til høgre.


32 kommentarer:

Anonym sa...

Nam det så godt ut og
lekker paiform du hadde fått deg

frk.B sa...

Nam, nam!
Nå ble jeg sulten :)
Så kjempedeilig ut og den fiiiine fomen da!

Shy sa...

Haha! Det var det eg tenkte når eg såg komfyren også!! ;)
Men takk for oppskrift. Vi lagar ofte pai, men er snare til å kjøpe ferdig deig ;)
Skal ta med saman, og lage heimelaga.

Barbro sa...

Det så kjempedeilig ut!!!
Jeg er veldig glad i pai retter.

ha en fin dag videre

Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

NAM! Det såg godt ut!☺
Eg har aldri laga pai-men du fekk det til å høyrest veldig lett ut☺
Har veldig lyst på den forma eg og...☺

Ha ein fiiiiin dag☺

Klem M♥

Jannes lille sted sa...

Hei ☺
Så fin form! Og paien så jo veldig god ut da!
jeg har aldri vært vant til pai, smakt det en gang på barneskolen og da var det en heller dårlig opplevelse. Men kanskje jeg skulle gi det en ny sjanse?
Takk for inspirasjon!
Og nyydelig gryteklut også. Du er bare så utrolig flink du!!

Ha en flott onsdag
Godklemmer ♥

Hegeslilleboble sa...

Å, for en nydelig paiform!! og kjempefin gryteklut!!!

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Hadde jeg hatt så fin paiform skulle jeg prøvd oppskrifta di ;)
Hehe... neida, jeg må nok ned i kjelleren og tørke støv av den som står der og prøve... for dette så lekkert ut!
Takk for at du deler Bjørg :)

Klem Anette

Linecas have sa...

Nam nam!
Det så veldig godt ut. Kanskje en pai til middag tro?
Grytekluten er kjempefin. Sommerlig og glad.:)
Ha en glimrende dag!
Line-Cathrin

Beate i Husets Hjerte sa...

Den paien så kjempegod ut. Må prøves!! Ha en skjønn dag!

Lynetmor sa...

Nam, det så godt ut! Ha en fin dag :-)

Lille Frøken Jensen sa...

Mmmm så skikkelig godt ut. Den oppskriften skal jeg skrive ned:)
Smakte sikkert ekstra godt i en slik flott paiform:)
Ha en fin dag
Klem fra Jorunn

Jijji sa...

De formene fra GG er bare så fine!
Og paien så knallgod ut!
Hm... tror jeg må lage pai snart - lenge siden sist...

Klem fra Jijji

Cathrine BJ sa...

Håper forma er like god å bruke, som den er fin å se på?? :-) Så utrolig godt ut, lekkert og fristende... :-)
Ønsker deg en fin dag! :-)

Bettum Villa sa...

Har aldri laget pai, men du får det jo til å se veldig lett ut (som med alt du gjør ;P) så da kommer jeg vel til å prøve meg på noe sånt en gang jeg også. Inspirert av deg.

Veldig fin form også! Klem Madelén

lenapenas-verden sa...

Eg har også sånn old fashion komfyr, men maten blir akkurat like god : )

har faktisk vm komfyr fra 94 ; )

paien såg nydelig ut : )

Heimekjær sa...

namm:) så fin form da;)

klemmer linda

Mette sa...

Namnam!Der så godt ut!Den oppskriften må jeg sannelig prøve!:-)Paiforma var så søt da!Så fine farger på grytekluten.Så flink du er!:-))

Martilie sa...

Ser deilig ut - godt middagstips :) Og formen er bare bedårende :)

Flotte gryteklter også..

Ha en skjønn onsdag!

Klem

gult hus i svingen sa...

denne paien ser god ut, blir nok det til middag i helga, lørdag kanskje:) Artig med nye oppskrifter, har ikke lik fin paiform jeg da, men.....Din er rååfin, liker prikker:)

klem fra Trine:)

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Skal prøves når jeg får min GG paiform! Må jo det :)

Har tenkt på å lage pai så mange ganger nå!! Skal notere meg oppskriften din ;)

Ha en fin dag Bjørg!
Klem Anita
ps, kunne tenke meg sånne grytekluter jeg :) selger du?

Tovepia sa...

Pai er herlig godt! jeg bruker picnicskinke istedetfor bacon, en magrere variant:O)
Enig med deg, godt både varmt og kaldt, men jeg har ikke så flott paiform som deg!!..heller ikke så flotte grytekluter:)
ha en fin ettermiddag, klem fra meg;)

Annveig - Det lille Rom sa...

åååå..for et herlig middagstips!! og så enkelt! det kan tilogmed jeg klare å få til!!skal prøves imorgen ja!!!

Nå skal jeg bake cupcakes her;)

har gitt deg en utfordring på siden min..håper du tar den;)

klemmer Annveig

Unknown sa...

Nam, Pai er jo sååå godt!
Bare så synd at det kun er meg som liker det her i uset, da blir det ikke så ofte!
Lekker paiform da... ♥
Og gryteklutene dine var kjempefine;) Hva er det du forer de med? Kan vel ikke bruke valig fyllvatt??

Ha en fin kveld!

Klem Line

Malin - mine gleder - sa...

Nam - hvor godt det så ut!!

Duse Pasteller sa...

Yummi, ser godt ut! Og den tar seg jo ekstra godt ut i den nydelige paiformen;)

Klem, Janni

InstatreffNorge sa...

Nam nam nå vet jeg hva jeg skal ha til middag imorra;)
Ekstra nydelig i den forma da:)

Helt glemt å svare deg ang uro:P Må bare spare litt før jeg kan bestille.. er blakk:P
Mailer deg om litt jeg.

Klem Lise

i mitt lille rekkehus sa...

Mmmmm... det så godt ut!! Pai er alltid en slager, deilig:)

Lillan sa...

nydelig form! jeg har lik bare i lasagne form:) nydelige matbilder og denne skal prøves!!
GOD HELG:) klem Lillan

Lykkeliten sa...

Takk!! Jeg elsker middagstips og oppskrifter;D Tror det må testes ut pai til middag imorgen:) Den så nydelig god ut. Ble usikker på om jeg er med på giveaway, så nå må jeg sjekke her;))
Ha en strålende uke♥

MissMette sa...

Hei Bjørg
Jeg har sikkert sagt det før, men jeg liker headeren din sååååå godt! Nydelige bilder og farger… Tusen takk for at du deler oppskrift :D Jeg har aldri laget pai før, og har tenkt så mange ganger at jeg skulle prøve dette, men det har ikke blitt ennå :) Skal ta en kopi av denne oppskriften og ha i bakhånd… NYDELIGE bilder, og GG er bare så fint ♥ Nydelig stue og blomster i de forrige innleggene også, lekkert… Ønsker deg en fin fin kveld videre, klem fra Mette

moggaque sa...

Da såg nydelig ut!! :-) må prøvast!!

Related Posts with Thumbnails