onsdag 2. februar 2011

MuffinS- Stativ :)

Eg fortset like godt med muffinsar eg ;) 
Men denne gongen den spiselege varianten. Som mange andre er eg 
veldig glad i å bake muffins. 


Til jul fekk eg dette stativet som virkeleg er prikken over i'en. 
Mykje finare å servere muffinsane på dette, enn 
samantrykt på eit fat som eg 
har gjort før ;)


Eg skulle sjølvsagt ha pynta dei med smørkrem
men det har eg faktisk ikkje prøvd endå. Nokon som har ei 
god oppskrift dei vil dele?


Her kjem muffinsoppskrifta, som er mykje brukt her i heimen;

Blåbærmuffins (12 stk)

300gr Kveitemjøl
2 dl mjølk
1 ss bakepulver
1/8 ts salt
120 gr sukker
2 egg
100 gr smelta smør
1 ts vaniljesukker
blåbærsylte

Bland det tørre med det våte. 
Ha i lagvis røre, blåbærsylte (ca 1 ts) og røre på toppen i formene. 
Husk at dei vil heve seg. Eg bruker både muffinsformer og muffinsbrett for
 å få dei fine i forma. Steikast på 200 grader i ca 20 min.


Eg håper alle har ein flott onsdag!

Klem frå Bjørg :-)
(PS; eg har gjort eit impulskjøp som eg er kjempefornøgd med, bilder kjem ;)

29 kommentarer:

Solstrålå sa...

Jeg ble skikkelig sulten av å se på disse deilige muffinsene!
Sånnet stativ har jeg ikke sett før,genialt!!
Ønsker deg en fin onsdag,ved fjorden!!
Goe klem fra Sol

Mie fra Mies Mirakler sa...

Ønsker meg også muffinsstativ, men med plass til enda flere muffinser :) og hvitt. Disse dine ser jo bare knallgode ut! NAM!!! *♥*

w sa...

Disse så veldig gode ut:)

W

Lisas hjem og skatter sa...

nam :) flott stativ!

Hjemme hos meg sa...

Helt nydelig :) Sånn stativ står på ønskelista mi også ;)

Klemklem :)

Barbro sa...

Utrolig stilig fat!!
det hadde vært noe ja .-)

Ønaker deg en fortsatt fin dag

Klem

Linecas have sa...

Veldig snedig stativ.Hvor har du fått tak i det?
Muffinsene ser veldig gode ut.
Skal prøve oppskriften tenker jeg.
Klem!
Line-Cathrin

Shy sa...

Har vore på jakt etter eit slikt stativ. Veit du kvar det er kjøpt?

Martilie sa...

Ser kjempedeilig ut! Takk for oppskrift :)

Tror vi har samme muffinsstativet ;)
Er mye mer stas å servere og ser så mye flottere ut :)

Nyt dagen..

Klem fra Tove

Hulda sa...

Nam, nam! Dette var fint å se på! Så fargeglade og fine muffinsformer. Deilig med blåbær i. Det brettet var jo smart til servering. :) Kjempefint!

gult hus i svingen sa...

herlige muffins i praktisk og fint stativ:) Takk for oppskrift på blåbærmuffins, jenta vår liker å bake muffins:)
Vi synes det er best med melisglasur med evt farge i vi:) Blir for mektig med smørkrem:)

Klem fra Trine:)

Knutepunktet sa...

Jeg elsker muffins...og nå har jeg vann i munn. Jeg må innrømme at nå tenker jeg ikke så veldig mye på muffinsstativet, selv om det var fint da ;P

Annveig - Det lille Rom sa...

hei hei hei;)
Så stilig med et muffinsfat og så praktisk!! muffinsene kom virkelig til sin rett!!

herlige bilder og takk for oppskrifta!
klemmer Annveig

Line Elisabeth sa...

Hei!
Så morsomt stativ:)
De muffinsene så kjempegode ut, de må jeg prøve ut:) Takk for oppskrifta:)

Ha en fin kveld.

Klem Line E.

Anonym sa...

Nam nam, de så gode ut! Har blåbær i frysen, så nå blir det blåbærmuffins i heimen! :) Hvordan er det å fryse disse muffinsene dine? Ser for meg å lage en stoooooor porsjon og ha på lur! :)
Sissel

Jannes lille sted sa...

Hei ☺
Kjempefint muffinsstativ! Så lekkert!! Og muffinsene så jo også supergode ut!

Ha en fortsatt fin uke søte du
Klemmer Janne Merethe

Gry sa...

Har aldri smakt eller laga smørkrem før, så kan ikke hjelpe deg der desverre. Vi bruker stort sett melisglasur. Men kunne tenke meg å prøve med smørkrem en gang.

Lekkert stativ og yammi muffins!

Ha en fin kveld!

Wenches lille blogg sa...

Mmmm, nå fikk jeg vann i munnen, Bjørg :-)
Stilig stativ!
Klem :-)

Karen sa...

Jeg har også bakt muffins i dag, men jeg har ikke et så pent stativ :)
Lekkert!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Mmmmm, muffins er så deilig. ♥ Og muffinsstativ er kjekt å ha, og ikke minst dekorativt. :) Kjempesøt nøkkelring under her, en sånn kunne jeg tenkt meg også. ♥

Tusen takk for gode ord, de blir satt stor pris på. :) Ha en nydelig kveld kjære deg ! ♥

Klemmer fra Anette :)

Mette sa...

Namnam!Så godt!Lekkert stativ også!:-)Du har så god smak!Me like:-)Klæm

Fru Ruud sa...

Herlige muffins!! Har aldri sett sånn stativ før, men det var jo kjempe fint å servere i dette!
Tusen takk for bursdagshilsen!!
Klem Annette

Heimekjær sa...

tusen takk for koselig kommentar:) hvis du går inn på utforming og malutforming er det komt masse nye skrifttyper som man kan velge i:)gå inn på der som står avansert og velg skrifter til innleggsoverskrift. skrifta heiter covered by your grace:)

for et fint muffinsstativ:) og deilige muffinsa:) namm!!!

ha en fin fin kveld bjørg!!

Klem Linda

Mona Christin sa...

Hei.

Så fint stativ. Så et i hvitt i Liverpool, men dessverre var det ikke nok koffertplass. Skulle så gjerne hatt et slikt.

Jeg fant en oppskrift på Silje-sin blogg for en stund siden og den måtte jeg skrive opp.

Her er den:

250 g melis
150 g smør
1 ts vaniljesukker
litt varmt vann
konditorfarge hvis du vil.

Den er sikkert god. Silje er jo super på baking.

Lykke til.

Klem Mona C

Gollass sa...

De muffinsene såg vannvittig fristende ut, og det fatet var jo genialt!
Klem Elin

Hanne sa...

Hei Bjørg! Knall-gode muffins, måtte teste de ikveld! Stativet var stilig, skriver det på ønskelista =) Spent på impulskjøpet ditt! Hilsen Hanne, med mailen om skjenk-oppussing. Har shoppa, og fikk det matchende hjørneskapet nesten på kjøpet! Så nå starter snart fiksinga og ordninga!

Cathrine BJ sa...

Muffinsstativ lå heldigvis under juletreet sist jul, etter å ha stått på ønskelisten en god stund. Det er dekorativt og enkelt å bruke. :-))
Skal prøve muffinsoppskriften din en dag snart. Så jo så godt ut! :-)
Ønsker deg en fin dag.

Malin - mine gleder - sa...

Nam - kjente jeg fikk helt vann i munnen! Disse så knall gode ut!:) Og for et flott stativ, det var virkelig prikken over i'n ja.

La deg til på følger:)

Klem Malin

June sa...

Å de så skikkelig gode ut! Må prøves!:)
Håper du har en fin dag

klem

Related Posts with Thumbnails