torsdag 3. februar 2011

"Ny" TV- Stove :)

Når foreldrene mine og søstra mi skulle til Bergen
så heiv eg meg rundt og skreiv handleliste
 til IKEA.


Eg hadde slett ikkje tenkt så mykje på at det var noko
 eg trengte, men plutseleg hadde eg skreve opp kvite trekk til Ektorp- sofaen vår.
Reine impulskjøpet (etter "pittelitt" påvirkning frå Bloggland? ;)


No er trekket på plass, og litt ommøblering har det også blitt. 
Eg viser berre eine sida av TV-stova idag. Ellers hadde det blitt altfor mange bilder ;)



Frå før hadde vi det beige trekket til sofaen. 
Eg har igrunn vore fornøgd med det. Men fekk lyst å prøve det kvite. Og eg er storfornøgd! Alle fargedetaljane kom betre fram, og det vart lyst og herleg.


Det er vel heilt på styr å ha kvit sofa, når ein har små unger. 
Men det er jo berre å vaske trekket ;)


Når det gjeld ommøbleringa har vi bytta om TV- benken og bokskapa. 
I tillegg er stolen og puffen flytta bort til peisen. 
Eg skal vise fleire bilder av dette seinare :)

Ha ein flott torsdag!

Klem frå Bjørg :-)

27 kommentarer:

w sa...

Veldig flott! Så koselig dere har det:)

W

Hulda sa...

Nydelig, Bjørg! Grattis med flotte trekk til sofaen. Det ble skjønt. :) Jeg liker så godt den vårlige tuchen over stua. Herlige de grønne skoddene. Søte puter i sofaen, de har du vel sydd, regner jeg med. :)

Nyt den "nye" stua di!

Karina sa...

Så utrolig fint dere har det i stuen. Særlig flott med det fine lyset (lite av det her i nord enda) og de rosa nellikene var kjempefine. Hvit ektorp hadde nok ikke falt i smak i dette hjemmet med en mann som både hater hvite ting og er veeeldig flink til å grise med ALT ;) hehe! Men men :) Fint er det iallefall :)

Ha en herlig dag! Gleder meg til å se resten av stuen.
Klem Karina

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint!!!☺
Har so lyst på slike trekk eg og-og slik sofa hehe☺
Har jo ellos trekka mine, men blir ikkje det samme....
Men blir nok ikkje ny sofa heilt enno...

Kjekt med forandring☺

Klem M♥

Tove sa...

Kjempekoselig. Lyst og flott. Tror jeg venter litt med hvit sofa for med 4 unger har jeg egentlig nok klesvask på vent.
Men lekkert, absolutt
Nyt dagen
Klem TOve

Hegeslilleboble sa...

Nydelig stue!! Det ble kjempefint med hvitt trekk:)

Camilla sa...

Så fint det ble!
Et lite spørsmål.. tvbenken.. er den kjøpt eller loppefunn?

Er på utkikk etter en hvit tvbenk, men finner ingen. De fleste er så veldig lave.

Håper torsdagen er fin!
Klem fra meg.

Hilde Marit sa...

Hei!
Så fint det ble:) Bloggen din gir meg virkelig inspirasjon!!
Ha en fortsatt fin dag!

Piulfen sa...

Utrolig fint det ble med hvite sofaer hos deg:) og så fint det var med nellikene i søte vaser på bordet. Det likte jeg godt.
Ønsker deg en fin dag.

Veien til frihet sa...

Så koselig dere har det :) De lyse fargene mot det hvite er herlig :))

Ønsker deg en fortsatt god dag
Klem klem

Linda Camilla sa...

Hei :)
Nydelig stue, og grattis med nytt sofatrekk! hihi.
Jeg syns de grønne "grindene", eller hva det heter (hehe) som du har ved vinduene dine, er sååå skjønne! Den fargen er som sukker for øynene mine!
Har du malt dem selv? Jeg skal male en krakk, og jeg har så lyst å male den i en sånn farge. Har du lyst å fortelle meg hvilken farge du har brukt? hihi.

klem lillemy

Jannes lille sted sa...

Hei ☺
Kjempefint Bjørg! lekkert lekker.
Og hvitt er jo alltid en slager!
Ha en fin dag
Klemmer ♥

Aashildsvilla sa...

hei.det blei rett og slett lekkert.klem åshild

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Kjempefint med nytt trekk til sofaen! Du har så herlig og vårlig stue Bjørg :)

Flink på detaljer er du ;)

Klem Anita

Hjemme hos meg sa...

Superkoselig :)

Klem Anette

Mette sa...

Gratulerer med nytt trekk til sofaen!Det ble kjempefint!:-)Hærlig og vårlig tv-stue!:-)Ha en fin kveld!:-)Klæm

Unknown sa...

Kjempefint ble det ♥ Så deilig med lys sofa! Deres var jo lys før og da, men ENDA lysere;))
Vår er mørk grå og når jeg tar av trekkene for vask og bare har innmaten til putene i sofaen, DA ser jeg hvor fint det hadde vært med hvit sofa ♥ Men vi har som nevnt en sort, langhåret hund, med til tider sølete labber og ALLTID røyter! OG han har på sine gamle dager begynt og legge seg i sofaen om natten!! Iiikkk!

Men det SKAL bli en lysere sofa om noen år, kanskje ikke hvit, men lys;)

Kjempefine, deilige, vårlige farger hos deg nå, og nellikene i forskjellige flasker var såååå fint ♥

Ha en fin kveld!

Klem Line

Hvite tulipaner sa...

Wow, for en forandring!
Alt kom bedre på plass synes jeg:)
Ha en fin kveld!
Klem

ELLEMELL sa...

vaskemaksinen går jo uansett tenker jeg...:) fint emd nye sofatrekk- ble mye lysere da:)

gleder meg til å se resten av bildene!

ha en super kveld!klme ellemell

InstatreffNorge sa...

Gud såå mange nydelige innlegg:)
Fantastisk foccaciaramme, nydelig, fristende muffinsstativ og såå fint dere har det i stua:):)

Elsker bloggen din:)

Klem Lise

Rosa sa...

Ektorpen MIIIIIIIIIIIIIIIIN jo!! Hehe... Får vel bare drømme videre om den, sånn inntil videre iallefall... til jeg får lurt en eller annen til å kjøre meg inn til Oslo for å få den med hjem, hihi;-)
Jeg hadde ikke taklet kombinasjonen hvit sofa + småbarn, men jeg kan tenke meg din lille skjønne Ariel er en meget veloppdragen liten pike, som ikke gir mor hjerteinfarkt over syltetøy i sofaen:-)
Du har en helt nyyydelig stue, men det vet du jo jeg synes, hehe...

Ha en deilig kveld med nye sofatrekk, i morgen er det HELG!!!

Klem, Rosa

Jeanette sa...

Nydelig!! Gleder meg såååå til jeg også får min Ektorpsofa i hus.. Er jo 50mil unna, så det blir ikke riktig enda, men det er på planen:))
Klem J.

Mona Christin sa...

Hei.

Fine bilder av en lekker stue. Men hvordan får du så fine bilder i motlys? Mine blir bare mørke.

Gleder meg til å se mer.

Klem Mona C

Jijji sa...

Så fint det ble! Lyst og vårlig! Og fargeinnslagene dine kom enda bedre frem. JA TIL VÅR!

Klem fra Jijji

Linda Camilla sa...

Tuusen takk for tipset! Da blir det snart malings shopping på meg ;)

klem

Karen sa...

Lekkert :)
Og så fint det var med de rosa blomstrene i ulike glassvaser! Deilig med litt "sommerstemning"

Ha en finfin dag!
*klemmer*

fryd&forandring sa...

Ååå, herlig, får helt vårfølelse av disse bildene!! Har veeldig lyst på hvit sofa selv.. og mener å ha hørt at det er letter å rengjøre enn med farget sofa -for hvitt kan jo klorblekes om det er vanskelige flekker.. (ellers er dette bare ønsketenkning!)
God helg!
Klem

Related Posts with Thumbnails