torsdag 15. mars 2012

Billy...

...frå IKEA kan brukast til så mangt ;)
Vi har valgt å bruke eit Billy bokskap med vitrinedører som kleskap på Ariel sitt rom. 
Sidan rommet ikkje er så stort ville vi ikkje ha noko stort kleskap. 
Men dette er perfekt i størrelsen.


Eg kjøpte også eitpar lengder med gardiner på IKEA. 
Eine lengda klipte eg opp og sydde gardiner til skapet. Dette er for å skape
 eit ryddigare inntrykk. Det er ikkje så gale at stoffet
 er supersøtt heller ;)


Eg har igjen ei lengde til av stoffet som skal brukast
 til blant anna babyteppe, puter og det eg ellers skulle kome på ;) 

Skapet passar fint inn på Ariel sitt rom, 
for her er det skikkeleg rosa og jentete stemning :)


  Ariel elsker å leike på kjøkenet sitt. 
Her dekker ho på og serverer dukkene sine. Av og til får vi foreldrene streng 
beskjed om at no er det MAT! ;) Så då er det berre å møte 
opp og bli servert ;)

 Leikekjøkenet, bordet og stolane har vi laga sjølve. 
Vi har redesigna møbler som ikkje var i bruk lenger, og pussa opp diverse barnemøbler.
Du kan lese korleis eg gjorde det her og her :)

Tusen takk for gode ord, 
og hjarteleg velkomen til nye følgerar! :)

Eg ønsker deg ein super torsdag!

Klem frå Bjørg :-)

25 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Nydelig jenterom !!
Skapet ble kjempefint :)
Jeg har brukt blondestoff og decoupagelim på mitt Hemmnesskap :) Greit å kunne skjule rot :))

Klem Heidi

Asbjørg sa...

Å du og du så koselig et rom!Her må jo være himmelsk for ei lita jente å leke!Ha en fin dag videre!

i mitt lille rekkehus sa...

Kjempe fint jenterom! skal snart innrede babyrommet til den lille i magen, og det rommet er veldig lite. Likte godt ideen med billyreol.

Ruths datter sa...

Ja Billy slår aldri feil.Kan brukes til mangt. Fint her.
Klem

Gitte sa...

Superfint!
For et nydelig rom søte prinsessa har:)

Klem Gitte

Herman Grans ♥ sa...

Så koselig rom! :)
Heldig ho som får bu der :)
Hilsen Grete

Maaike sa...

Hello Bjorg, i like your blog sooo much! Thank you for sharing your style with us!
Beautiful how you styled your Billy!
Welcome to vistit my blog!
Greets, Maaike (www.frisserommel.blogspot.com)

i mitt lille rekkehus sa...

Måtte bare legge inn en kommentar til;) hehe.. Ble veldig inspirert av lappeteppet du strikker og som du viste for en liten stund siden. Hvor mange masker legger du opp på hver lapp? Jeg er skikkelig nybegynner i strikking, sikkert 20 år siden jeg strikket sist. Men veldig kjekt! Fine farger du har valgt. Hvilket garn har du brukt?

Klem fra en snart nybakt tobarnsmamma:)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så fint det ble... Billy er en veldig praktisk hylleserie... Ditt ble kjempe lekkert!

Ha en fin kveld
klem

Duse Pasteller sa...

En DRØM av et rom for ei lita prinsesse!!!
Superlekkert og kreativt!
Du er flink Bjørg!!:)
klem

fryd&forandring sa...

Så heldig frøken som har et så fint rom!! Kan ikke unngå å legge merke til de fine knottene og knaggene du har brukt her og der, har en forkjærlighet til slike nemlig!
Skapet ble veldig fint, vi vurderer å gjøre det samme med en løsning på badet.. trenger å ha litt mer tøy tilgjengelig der inne!

Klem

Caroline sa...

For et koselig jenterom:)
Skapet ble jo kjempefint med noen gardinlengder i dørene,vakkert stoff!
Klem Caroline

Bringen Blomster sa...

Så koselig jenterom :) Og Billy er super, kan brukes til så mangt :) Og du har virkelig fått Billy til å bli SØØt :)) Jeg har en lav Billy i min bittelille gang som jeg bruker som skoskap .

Ha en flott helg :)

-synnøve-

Fru Føreland sa...

Kjempefin og inspirerende blogg du har:) Fant den tilfeldigvis når jeg googlet Kem ironlakk. Tar gjerne imot tips til fine rosa og blåfarger i serien:)
Følger deg gjerne videre!

Ha en finfin tjuvstart på helgen!

Lene i Annekset sa...

Hei Bjørg! Har brukt to kvelder på å lese meg gjennom hele bloggen din og æ har STORKOST meg! Du verden, æ blir så imponert av hva du får til. Fått masse ny inspirasjon etter å ha stått i stampe en stund, så TUSEN TAKK! Ariel sitt soverom må jo være en drøm for ei lita pie, et drømmerom det der! :) Har lagt meg til som følger og gleder meg til å være med deg videre!

Tove `blogg verden sa...

Fantastisk flott jenterom!!!
Ønsker deg en god helg
klem Tove

Tove sa...

Babyen vår får og Billy som kles skap. Går akkurat bak døra. En plass som ikke er til så mye allikevel.
Stilig kjøkkenkrok til Ariel. Mannen skal igang med å lage kjøkkeninnredning til lekehuset i helga. Digger at det blir hjemmelaget. Med koselige pastell farger kan det jo ikke bli feil.
Fin helg til deg og familien din
Klem Tove

Siri sa...

Så smart! Og så fine gardiner.. Passet jo ypperlig inn på jenterommet! :-)) God helg! Klem Siri

Rigmor sa...

For et utrolig søtt og nydelig rom! Ariel er en heldig liten snuppe:-) Jeg elsker rosa, jeg også...og stoffet i billy-skapet er nyyydelig! Kos deg med den lengden du har igjen :-) God helg!

brittmari sa...

Ein av dine nye fylgjare les begeistra dun blogg! Smarte idear, tips, og god på farga! Goood helg; )

Alven sa...

Hei :-)

Nydelig jenterom :-) Og for en smart ide med Billy skapet :-) Søte gardiner også :-) skjønner godt at hun koser seg med å leke der :-)

Ønsker deg en flott helg :-)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så koselig krok!

Og så veldig fint med grå vegg. Veldig jentete med uvanlig veggfarge. :D

Håper dere får en god helg!!

Anonym sa...

Nøj - hvor er det fint. Ih hvor jeg bare elsker de farver!
Tak for deling. <3

Kærligst
Natalie

Jacta est alia sa...

Hei Så fine bilder:-D!

Veldig smart med det Billy skapet- så sånn skikkelig nostagisk og romantisk ut.

Rommet ser jo kjempefint ut og veldig jentete:-D.


Ha en fin helg:-)!

madebyjulia sa...

Hjelpe og trøste så flott rom:) Gjennomført til minste detalj..og så de møblene da- utrolig fint:)

Related Posts with Thumbnails