tirsdag 6. mars 2012

Tavle på kjøkenet

Jepp, då har eg og fått meg tavle på kjøkenet ;) 
Den har vore på gong lenge både i planlegging, innkjøp av det eg
 trengte, måling og oppheng. 
Ting Tar Tid ;)


"Hvordan staver man kjærlighet?" Spurte Nøff.
"Man staver den ikke," svarte Brumm.
"Man føler den".
Ole Brumm

Sidan eg er av den litt ubesluttsomme typen har eg ikkje gått laus på nokon vegg.
 Eg kjøpte rett og slett ei hobbyplate av tre. Denne kan eg ta ned igjen om eg skulle
 bli lei av den ;) Hobbyplata vart måla først 2 strøk med magnetmåling 
og deretter 1 tjukt strøk med tavlemåling 
(ps: det er neppe  bra for gravide å måle med denne målinga)
Så no kan vi både henge huskelapper på, 
og skrive dei direkte på tavla.


Tavla går heilt i golvet, 
og på den nederste delen får Ariel utfolde seg som ho vil. 
Ho synast det er kjempemoro å tegne på tavla.
Og det synast i grunn Mammaen 
og Pappaen og ;)


Influensaen eg trudde eg hadde fått er allereie gått over, heldigvis! :) 
Då kan eg pusta letta ut og glede meg til kjærestetur
 og 3D til helga :))


Tusen takk for alle fine ord de legg igjen! 
Veldig kosleg at de likte bildeveggen min under her!
 Og hjarteleg velkomen til nye følgerar! :)

Ha ein super dag!

Klem frå Bjørg :-)

26 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

TTT :))) Men så godt når det er gjort :)
Kjempelurt å lage denne "veggen" på den måten du har gjort !!
For du like ubesluttsom som meg, så hadde du sikkert angret før malingen var tørket på selve veggen :))) Hi Hi

Ønsker deg en super kjærestetur til helgen :)

Klem Heidi

Jannes lille sted sa...

Kjempefint! Og jeg elska duken på bordet ditt! Pasteller er bare elsk

Det var nok jeg som måtte hekle på topp og i bunn på strikkepuffen min :) hehe Men det var veldig lett da, tror ikke man trenger veldig store heklekunnskaper for det :)
Ha en super tirsdag
Klemmer JM :)

Karen sa...

Så stilig :)
Har tenkt på å lage en slik en jeg også, men siden jeg ikke har veggplass på kjøkkenet, tenkte jeg å lage en til å ha på barnerommet - til å tegne på og slik :)

Og så liker jeg veldig godt de hyllene dine, med masse fin ting tang i!!! :)

Ha en strålende dag!

cissemosse sa...

Kjempefin tavle og ikke minst fint sitat!!

Fru Andersen sa...

Fint og ikke minst praktisk med tavle på kjøkkenet. Jeg ha malt skorsteinen med tavlemaling, blir jeg lei så må jeg male over det igjen. Var lur du som malte på en plate:-)

Fine bilder fra gangen under her! Ser ut som om dere har en kjempeflott trapp i huset. Skikkelig "swung" på det gelenderet!

Frueklem!

Taubanevegen sa...

Så flott det ble! Jeg har nylig malt en tavlevegg på kjøkkenet vårt også, en stor som omtrent går fra gulv til tak, kjempefornøyd! :) Tavlemaling er helt supert!

Ha en fortsatt fin tirsdag og god kjærestetur! :) Det hørtes veldig koselig ut!

Duse Pasteller sa...

Fiint! Og Ole Brumm er en favoritt;)
Bra at du er frisk igjen - selv er jeg litt groggy i dag, men håper det går like fort over som hos deg!;)
God tur!
klem

Bente sa...

Så flott den tavla var, og et nyyydelig kjøkken har du.

Klem Bente

Caroline sa...

Kjempeflott tavle!!!
Jeg tenker det kommer en slik på mitt kjøkken og etterhvert,men som sagt ja,TTT;)
For en hærlig tekst du hadde skrevet på tavlen,hihi;)
Nydelig kjøkken dere har!
Klem Caroline

Tove sa...

Disse tavlene er supre. Desverre mangler jeg plass til å ha en.
Fin dag til deg
Klem Tove

Benedictes Lille Lykke sa...

Så flott den var!
Eg tenkte eg skulle male ei dør på kjøkkenet med tavlemaling. Kjekt for dei små.

Unknown sa...

Så fint ;o))) Nyyyyydelig kjøkken du har!! Elsker de åpne hyllene!
God kveld til deg ;o)))

Klemmer Elisabeth

Veien til frihet sa...

Tavla var lekker og passet så godt inn hos deg :) Kjøkkenet ditt er så fint med herlig med farger :)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld
klem klem

Shy sa...

Det vart fint. Og så lurt at den går heilt ned til golvet, slik at Ariel kan bruke den :)

MøbelPøbel sa...

Åååå..For en koselig kjøkkenkrok du har! Og for en koselig hilsen jeg fikk av deg:) Takk:)

Fargekode skal du selvfølgelig få. Har postet det en gang før i forbindelse med maling av spisestuestolen:)

Kirkeby fra Nordsjø. Fargen er kjempefin! Ikke fullt så lys som på bildet siden jeg har lysnet det litt, men akk, for en farge<3

Klem Christine

Unknown sa...

Så fint det ble. Nydelig blogg du har så her vil jeg slå følge:)
Anki

Fruehuset sa...

Kult!
Denne svarte tavla passa kjempe godt inn på kjøkkkenet ditt:)

Helsing Marianne

toves sammensurium sa...

Hmmm...kjenner en helt aldeles plutselig tavletrang her jeg også!SÅÅÅÅ stilig det ble:))))))
Og elsker de helt perfekt ordene på den!!!!
Takk for inspirasjonen....
toveklem:)

MissMette sa...

Så koselig du har det ღ en fryd å titte inn til deg... Tavlen var kjempefin og så koselige ord ღ Ting tar tid hos meg også :) Jeg kjøpte meg en tavle i fjor sommer, men den har ikke kommet opp før nå! :))) Ønsker deg en fortsatt fin uke, stor klem fra Mette

Lindas Lille Leilighet sa...

Kjempestilig med tavlen! tenker jeg også vil ha noe lignende inne på vår kjøkken:)

Og så lyst og lekker kjøkkenkroken din er:D alltid like vårlig å titte inn hos deg:)

Bjørkli Søndre sa...

Det passet fint inn. En fin kontrast til det lyse, samtidig som den er praktisk å bruke.

Marianne på landet sa...

Så smart å male på en plate istedet for å binde seg til en hel vegg! Smart tips som jeg tar med meg videre ;)

Deilige pastellfarger hos deg!

Siri sa...

Hei! SÅ fin tavla ble! Og så smart du har gjort det med treplata! Da har man jo alltids muligheten til å fjerne det igjen om man blir lei. Kjempeflott ble det! Og sitatet fra Ole Brum. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt duken du har på bordet? Den var kjempesøt!! Kos dere på kjærestetur og 3D! Så spennende. Klem Siri

Maribell sa...

Utruleg flott tavle, kreativt og smart! Eg trur faktisk eg må lage ei slik sjølv.

Lurer litt på kor den kvite vegghylla di er kjøpt? Er på jakt etter ei slik.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei Maribell:)
Eg svarer deg her sidan eg ikkje finn noko blogg på deg, og håper du ser svaret:) Hyllene er kjøpt billeg på Biltema. Dei er opprinneleg i ubehandla tre, men eg har måla dei kvite:)

Nelce sa...

Sua casa é totalmente linda e inspiradora... bjo.

Related Posts with Thumbnails