søndag 25. mars 2012

Nysydd pute til Ariel sitt rom

Etter inspirasjon frå ein genser som Ariel har og diverse nettsider har eg sydd ei pute med hus på. Det var eit morosamt syprosjekt. Også fekk eg brukt av dei
 nye fin- fine stoffa mine :) Hjertestoffet er ei gardinlengde kjøpt brukt,
 rosestoffet er frå ei gardinlengde frå Ikea, det prikkete
 og stripete turkise stoffet er frå Tilda
 og det turkise med blomster
 er frå Stoff og stil.


Det er første gongen eg syr på denne måten. 
Og den har litt skjønnhetsfeil her og der, men men. Er igrunnen fornøgd, eg :) 
Eg klipte ut dei forskjellige delane i ulike stoff. Og applikerte dei 
på framstykke av puta med tett sikk-sakk saum.
Baksida er kvit med lommeopning slik alle
 putene mine får ;) 

 Eg synast puta passa godt inn på rommet til Ariel. 
Det er godt å ha ei pute i ryggen når vi les eller syng frå bøker før leggetid :)

Ellers har ei rosa leselampe kjøpt brukt komt over stolen.
 2 speil som eg har måla rosa og grønt er komt over senga. 
Sengehimmelen har eg heller ikkje vist før. 
Den er frå Ellos.

Slik ser det altså ut på motsatt side av veggen der leikekjøkenet står på Ariel sitt rom. 
Settekassene, fuglehuset og huset med skuffer har eg fiksa på for ei stund tilbake. 
Kjempekoslege prosjekt med måling, papir/tapet og lim :)

 morgon på desse tider koser eg meg forhåpentlegvis 
blant mange skatter på Loppis ;) Eg og Mamma skal køyre ein god time kvar veg for å få det med oss. Sånn er det når ein ikkje er vekkskjemt 
med Loppemarked i nærheten
 kvar helg ;)

Tusen takk for fine kommentarer,
 og hjarteleg velkomen til nye følgerar! Stor stas! :)

Strålande dag til deg som titter innom!

Klem frå Bjørg :-)

23 kommentarer:

Justyna sa...

Beatiful;)

Lene i Annekset sa...

Sååå fin pute! Så flink du er til å sy! Selv har jeg ikke symaskin engang, men når jeg ser på prosjekta dine, så¨får jeg så lyst til å prøve å sy, jeg også! Riktig god tur på loppis, blir artig å se om du fant noe! God helg! :)

Maaike sa...

What a lovely girls room! And i like your cushion, so creative!
The other cushion on the chair is very nice, too...
Have a nice weekend!
It's lovely weather over here in Holland, i hope you can enjoy the sun, too!
Greets, Maaike (frisse rommel)

stallnilsen sa...

Så flink du er, barnerommet var så nydelig, ha ei fin helg, hilsen Lisbeth <,)

Jannes lille sted sa...

Nydelig pute Bjørg! Du er bare så utrolig flink! Og prinsesserommet er også så fint, kjempekoselig:-)
Ha en fin kveld. Håper det blei mange skatter med hjem fra loppis:-)
Klemmer Janne Merethe

Bettum Villa sa...

Var sikker på at den puta var kjøpt jeg, for så bra var den. Du er så flink! Og barnerommet er kjempe søtt.
Hadde veldig gjerne satt pris på et steg-for-steg innlegg om hvordan lage en pute. Så kanskje jeg også hadde turt ;).
Ønsker deg en god helg.
Klem Madelén

Hulda sa...

Veldig søt pute du har laget. Så fint hus! Passet supert inn på det fine jenterommet.

gult hus i svingen sa...

Kjempefin pute, Bjørg og rommet til Ariel er så fint:)
klem fra Trine:)

Maja sa...

Superduper fin pute til eit supert rom og ei søøt lita prinsesse.. (snart to:P) gleder meg til Loppis i mårra!!
Kleeeeemzy Maja:)

irene sa...

Såååå fin!!!
Det ble veldig koselig!! Du er flink!
Klem Irene

Jijji sa...

Den puta var jo bare knallfin! Flink du er!
To timer kjøring for loppemarked; wow... Skjønner jeg er litt bortskjemt med avstander... Håper i alle fall du finner noen skatter.

Klem fra Jijji

Duse Pasteller sa...

Så utrolig skjønn den var! Kreativt!!!:)
Og resten av rommet er bare så delikat!!
Lykke til på loppis:)
klem

Min stil sa...

For ei nydelig pute du har laget. Passet perfekt til rommet til prinsessa. Flinke, flinke du.
:) Susanne

Smiloghverglad sa...

Så søt og fin pute ! Nydelig prinsesserom :-)

SNILLPIKE♥ sa...

Så flink du er. Nydelig pute i herlige farver.

God søndag til seg, klem.

Caroline sa...

Kjempeflott pute du har sydd til Ariel!
Så spennende med loppemarked,spent på å se hva du fikk kjøpt:)
Her har vi hatt strålende solskinnsvær,så dagen har vi tilbrakt uti hagen med jentene;)
Ha en videre fin helg!
Klem Caroline

Unknown sa...

For en nydelig pute!!
Herlig teknikk ♥
Er jo så kos på rommet til Ariel:)
Ser ut som et godt sted for en liten prinsesse:)

Bente sa...

Puten var nyyydelig, og barnerommet er bare kjempekoselig.

Klem Bente

Breivik Samfunnshus sa...

Det var ei kjempefin pute !!! du er så flink !!!

Koooos med loppis, gleder meg til å se og lese om skatter du kanskje fant ;))

Klem fra det regnfulle nord , Maren !!

Anonym sa...

Ah! Det er så godt et du er tilbake med bloggingen din, med mange inspirerende bilder og prosjekter!!! Liker det! Selma

Den Grønne Baljen sa...

For et vakkert jente rom..og puten var nydelig =))

Ønsker du å være med å vinne gavekort, velkommen til bloggen min =)

Ønsker deg en fin vårdag

Kerstin

As sa...

Nyyydelig pute! Vakkert rom jenta di har :)

Sobre a Alecrim sa...

Adorei essa almofada. Simples e linda!
Pena que eu não sei costurar.
Parabéns!
Abraços.
Rubia Monteiro - Brazil

Related Posts with Thumbnails