mandag 6. september 2010

Målingspenselen..

...er stadig i sving i Fjordhuset ;)
I sommar fann eg ei gammal trekasse i kjelleren vår. 
Og det vart stor jubel frå mi side ;)

Den var uheldigvis full av målingsflekker, 
men den fekk duge som settekasse til blomster ute.
(målingsflekkane er på andre sida enn den du ser ;)

Men så fekk eg isvann (målingsfargen) i hus. 
Og når eg liker noko, 
ja så liker eg det så masse at det er like før eg går litt amok ;) 
Både det eine og det andre har fått denne fargen,
 enten gjenstanden ville eller ikkje (hihi)
Deriblant denne trekassa!


Eg tok kassen og ei flaske salmiakk med meg i dusjen for å gje den ein god vask! 
Etter masse søl og nesten løsemiddelskade 
(mistenker at det var kassa som velta den salmiakkflaska i rein protest ;)
vart den endeleg rein og klar for måling!


Hadde det ikkje vore for dei stygge flekkane på kassen,
 hadde den fått blitt som den var (kanskje ;) 
Men den enda altså opp med den lekraste blåe fargen eg veit om ;)


Og kva den blir brukt til? 
Til min kjæres store fornøyelse,
 er no alle interiørblada mine som låg her og der samla i kassen 
(utenom dei 5 magasinholderane i skapet som er fullstappa, kremt ;)


Eit hjarte som eg har sydd er festa med ei kleklype på kassen,
 for å pynte den litt ekstra ;)


Ariel er heldigvis frisk som ein fisk igjen, 
og søv godt på rommet sitt i skrivande stund! 
Takk for alle godbedringshelsingar :)

Eg håper du har det bra!

Klem frå Bjørg :-)

31 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Skjønner jo godt at du vil male alt i den herlige fargen. Nydelig!
Jeg trenger også snart en plass til mine bladet. Begynner å hope seg opp her *hehe*.

Klem Madelén

Kristin sa...

Den fargen er sååå lekker! Du er flink altså!!! KLemmer

Cathrine Aksnes sa...

så fin den ble.. herlig farge. :)

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så utrolig fin som den blei! Og den fargen er herlig!
Jeg drømmer også om lyseblå farger om dagen. Og jeg veit akkurat hvordan det skal være, men vi har ikke planer om å pusse opp helt enda. Men drømmene er der!

Ha en flott kveld
Klemmer JM

Beate i Husets Hjerte sa...

Kjempefiiiin farge. Den har jeg lyst å bruke til ett eller annet og. Virkelig stilig der den står!!! Ha en fin kveld!

ELLEMELL sa...

Det er en veldig finfarge, så værsegod å gå amok!

jeg vil også ha en kjeller som er full av gamle skatter man kan svinge penselen sin på:)

ha en fin kveld!
klem ellemell

Marianne sa...

Kassen er bare blevet rigtig fin efter du har malet den. God ide med hjertet som pynt. Jeg er i en periode, hvor alting for ord og tal malet på. Det må stoppe nu, så måske skulle jeg prøve din ide med hjertet.
Knus MARIANNE

Marianne sa...

Lekker lys blå farge, flotte bilder du har tatt:)

Ha en fin kveld.

månestråle sa...

den kassen blei jo himmelskblå!
Nydelig!
syns den gjorde en flott jobb i hagen din også - gøy med sånne ting som kan brukes til så mangt :)

Klem Anita

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Hei Bjørg! :)

Så koslig med helsing fra deg :) Jo, det stemmer at eg har budd i Førde. fem år faktisk :) Før vi flytta til Bergen for to år, og i fjor høst flytta vi til ytre sogn for å bygge hus :) Så kjekt du har sett meg i førde da :) Synest det er noko kjent med ansiktet ditt også. Men eg er ikkje heilt sikker på kor eg har sett deg...? :)

Er heilt enig med deg at nettbutikker er ein herlig oppfinnelse :) Er ofte inne å kiker, og like ofte havner det ting i postkassa :) Litt vanskelig å spare.. til tider ;)

Håper du har det fint :) Ein nydelig blogg du har :) Så legg meg til som følger :)

Godklem :)

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Kassa blei kjempefin :) Og så koselig å pynte opp med et hjerte...får aldri for mange hjerter ♥

Bra snuppa er frisk igjen!

Klem Anette:)

Smått og Stort sa...

Koselig! Nå har du skrytt så mye av den blåfargen at jeg nesten er NØDT til å kjøpe et spann jeg og...:) Har et dukkehus/lekehus i hagen som har noen møbler som skal males. Kassen ble kjempefin- lurt å samle bladene der :)
ha en fin kveld fortsatt-
klem fra Sissel

Lille Frøken Jensen sa...

Den ble jo veldig fin i Isvann også. Fargen er jo bare nydelig. Så godt at lille snuppa er på bedringens vei aldri noe gøy når de små hjelpeløse er syke.
Ønsker deg en fin kvled♥
Klem

Randi sa...

Så flott den ble, fargen er helt nydelig! Lurer på hva jeg kan bruke den på her i huset... :) Og så ble jo din kjære fornøyd også, ingenting er bedre enn det:) Kjempefint det hjertet du har sydd!
Kos deg, Bjørg!
Klem, RM

Anns draum sa...

Kjempesmart magasinhaldar:)) Misunner den kreativiteten din, du boblar over du;)

Ha ein fin kveld Bjørg!

Klem frå Ann

Jennys fire vegger sa...

Elsker kassen og digger fargen = skikkelig flott kasse, altså. Og ekstra fin med egensydd hjerte. Du er så flink! =)

Ha en fin kveld.
Klem Jenny

Barbros lille verden sa...

Så fin den ble!! Den fargen er bare superlekker altså :)
Godt å høre at lillesnuppa er frisk og rask!
Ha en fortsatt fin kveld :)
klem fra Barbro

Hulda sa...

Virkelig flott med denne kassen til blader. Så fint du har gjort det. Veldig bra. :) Likte kjempegodt ditt forrige innlegg også. Du har fått mye fint, ser jeg. Nydelige tøfler og fyrstikkeske. Og for et nydelig lite bord. Og skjønn lita jente. :)

Unknown sa...

Herlig! De er så fine de kassene der, jeg og ønsker meg en slik eller tre ♥ Og den derre isvann fargen MÅ jeg bare få i hus jeg og, den er lekker!

Klem Line

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Ah, det forklarer litt meir :) hehe. Så gøy! Ja, stemmer at Einar er fra Loen :) Er du derfra..? :)

Så artig :) hehe. Japp. Eg gjer det samme :) Så utrulig masse inspirasjon og flotte innlegg du har :)

ps, kassa vart kjempelekkert! :)

Godklem tilbake :)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

ok :) Geir er visst ikkje i slekta, men har samme etternavn. Er visst to slekter.. :)

Men verda er ikkje stor nei :) Artig:)

Ha ei god natt :) Håper på like flott vær i morgen :)

Klem :)

Mona Christin sa...

Hei.

Isvann er en fantastisk flott farge og den passer fint hos deg. Jeg likte kassa både før og etter. Og så har du mulighet å skru på små hjul under, så blir den lettere å flytte ved rengjøring f.eks.

Håper det går bra med tulla.

Klem Mona C

Randi sa...

Så flott den vart. Er verkeleg nydeleg den fargen der.
Vart ein flott magasinholdar :-)
Burde funne meg ei løysing på alle bladene eg også..
Rart kor det hoper seg opp... ;-)
Klems

Anonym sa...

Hei!

Kjempefin blogg du har, Bjørg, og veldig inspirerende!
Ser at du også har det "Home sweet home"-klistremerket. Det har jeg nettopp fått i postn, men er usikker på monteringen. Det er jo 2 deler! Hvilken monterte du først, og ble det "klumpete" når det var ferdig montert?

Hilsen bergensfruen

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei Bergensfruen:)
Eg tok først på home home, og sweet etterpå for den skal ligge litt oppå den andre. Mitt vart ikkje klumpete og det var forholdsvis enkelt å ta det på. Pass på å stryke det godt fast på veggen før du tar av bakstykket. Veldig lurt å stryke av berre litt og litt i gongen..håper dette var til hjelp?:)
Ha ein flott dag! Håper sola skin i Bergen og!
Klem:)

Anonym sa...

Hei igjen!

Tusen takk, skal kaste meg over jobben snart! :)

Solskinnshilsen bergensfruen

Elin sa...

Kassen ble kjempe fiiiin:) Jeg skal kjøpe meg maling med fargen isvann...:) Den ser kjempe fin ut!!:)
Lurer på om jeg skal ha den farga når jeg skal male do`n:) Det må da vel bli fint!!??

Godt lillejenta er frisk igjen:)

Ha en finfin dag:)

Klem Ea

Tove sa...

Hei hei
Kassen ble kjempe fin. Den blå fargen er rålekker. Disse kassene er kjekke å ha blader i. Har noen sånne jeg og.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Smykkas sa...

Nydelig farge, og du viser så mye flott. Absolutt alt er i skjønn harmoni.

Kjenner til dette med å gå amok når man finner en ny favoritt. Men pytt, pytt. Det er fullt mulig å male på nytt.

Klem fra Astrid

Fru Andersen sa...

Så flott en trekasse, og så herlig den ble i den flotte blåfargen! Enig med deg, favorittfarge!

Skikkelig skjønne tøfler, jeg elsker å ha tøfler eller raggsokker på beina. Går nesten i det året rundt, kaldt på gulvet i gammelt hus;-)

Skjønn lille jenten din er, større synes jeg også hun har blitt siden sist du viste bilde av henne!

Nydelige bilder fra huset ditt Bjørg! Synes det veggordet på døren der er så fint, lekkert med sweet i rosa!

Klemmer i fleng!

June sa...

Såå fin! :)
Virker som du koser deg med alle prosjektene dine. Og når resultatet itillegg blir fint så er det jo win win!:)

Håper tirsdagskvelden er bra! Og bra at Ariel er frisk igjen!:)

Klem

Related Posts with Thumbnails