onsdag 8. september 2010

Spisestova ♥

 Det har vore heilt nydeleg ver i det siste, nesten sommertemperaturer. 
Også no som eg var klar for haust og innekos!;) 
Men ein kan vel ikkje klage ;)

Når sola skin ute blir det så flott lys i Spisestova vår,
 så eg knipsa litt bilder :)


Vi er så heldige å ha diger stove. 
Den har vi møblert som spisestove og TVstove.
Golvet her var eit gammalt, lakka tregolv som var gulna. 
Golvet vart først slipt ned. Så olja vi det med kvitpigmentert olje. 
Det var mykje jobb for min kjære. Men vi er veldig fornøgd med det!


Den svarte skjenken i bakgrunnen her er eg veldig glad i. 
Den stod i huset då vi overtok det. 
Den var brun og hadde gulldetaljer og passa ikkje inn i stilen vår.  
Vi målte den med svart bengalakk,
 og spraya gulldetaljane med sølvspray. 
No er eg kjempefornøgd med den :)


Framskapet har min kjære Besten laga då han levde. 
Og det skifter pynt omtrent kvar veke ;) 
No ser det slik ut!
Interiøret ber preg av min kjæres forkjærlighet for båter
Bildene på veggen fekk han i gåve. 
Dei er kjøpt på bruktmarked i England.


Leksikonet heilt til høgre i bildet har plass til raudvins- dunken ;) 
Kjempesmart og dekorativt!


På veggen heng gipsavtrykk av dei søte hendene og føtene til Ariel.
 Tatt på 6 måneders dagen hennas :)

Spisebordet vårt er brunt og har svarte skinnstoler,
 som er godt skjult med kvit duk og stoltrekk frå IKEA ;)

Spisestova har heilt nydeleg utsikt!:) 
Ei veninne har sagt at det er nesten som å sitte i ein båt når ein et måltid her.

Berre sjå her;


Her er utsikten frå det doble vindauget. 
Som de ser er det einaste hovedvegen som skil oss frå fjorden.
Neste år får vi veranda rett utanfor. 
Eine vindauget skal skiftast ut med verandadør. 
Eg gleder meg:)


Dette er utsikten nedover. 


Og utsikten frå verandaen nedover. 
Som ikkje har fått den makeoveren eg hadde planlagt. 
Kjem vel ein sommer neste år og ;)

Eg hadde store planer om å gjere ferdig skodde- prosjektet mitt ikveld. 
Men etter å ha reist langt idag, 
(har vore på kosleg  besøk hos min kjæres familie)  
parkerte eg meg sjølv på sofaen istaden ;)

Ha ein flott kveld!

Klem frå Bjørg :-)

26 kommentarer:

Monica sa...

Heisann :) For ei fin spisestue du har :) Nydelig den skjenken! Blir vel flott å få veranda, kan tenke meg det blir koselig å sitte der med DEN flotte utsikten!
Klem fra Monica

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempekoseleg stove du har☺ Og utsikta er jo nyyyyydeleg☺
Er so godt å ha utsikt-vår er jo ikkje utover ein nydeleg fjord men å sjå Førde, Slåttebakkane og Hafstadfjellet er ikkje so verst det heller☺

Sleng beina i sofaen med god samvittigheit, prosjekta forsvinn ikkje..vertfall gjer ikkje mine det☺

Klem M♥

Shy sa...

Dokke har hatt ein stor jobb med all opp-pussinga. Og ein kjempeide med den skjenken. Eg ser den føre meg slik den var før, og det er utruleg kor fin den er blitt no. Veit om fleire sånne som har gått rett på fyllinga....Du er berre så kreativ!
Og veret har vore berre heilt fantastisk med vindstille og speilblank fjord.

Hulda sa...

Skal si du bor i en perle du også. Herlig med havet utenfor stuedøra, det synes jeg også. Ekstra fint er det jo når det er blankstille som her. :)

Så flott stue du har. Skapet bestefaren din har laget er jo helt skjønt! Så artig å vite at han har laget det. En skatt!

Tovepia sa...

For en utsikt du har!
Den sorte skjenken din var lekker, gjorde se såå godt med de lyse omgivelsene.
Nyt kvelden i sofaen og kos deg, klemmings;)

Bettum Villa sa...

Kunne godt flytta inn med en gang jeg ;). Du har det virkelig kjempe fint altså!

Klem Madelén

Lille Frøken Jensen sa...

Kjempe flott spisestue med mange fine detaljer det vi liker *smil*
Ønsker deg en fin kveld i sofaen:)
Klem

Lille Frøken Jensen sa...

Kjempe flott spisestue med mange fine detaljer det vi liker *smil*
Ønsker deg en fin kveld i sofaen:)
Klem

Audhild sa...

Nydelige bilder du viser som vanlig, ei herlig spisestue med masse fine Bjørg-detaljer:)
Og utsikten deres-kan jo ta pusten av folk! KLEM

Hannes favoritter sa...

Så fin spisestue og for ei nydelig utsikt!

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra Hanne

Anonym sa...

Veldig koselig stue
spisestue
vi har også slike
trekk på IKEA stolene
våre, syntes det er
veldig stilfullt ...!

klem til deg

ELLEMELL sa...

Lekkert!
Er vel et dekkende ord!

Er så glad i spisestue! synes det er pent og ha to separate stuer.

og du er heldig som har fjorden som utsikt, selv om jeg ikke er så misfornøyd med min egen utsikt heller- jeg ser nemlig havet langt uti det fjerne her også- om jeg er heldig!

ha en fin kveld på sofaen!
klem ellemell

Randi sa...

N*Y*D*E*L*I*G!!! Både spisestua og utsikten. Og jeg eeelsker rett og slett den svarte sjenken din!
Ja, vi er nok litt redde for at rastløsheten skal ta oss om vi ikke har 274 prosjekter på gang, så derfor var det kjempegreit å få en liten leilighet å bruke fritiden på;)
Nyt kvelden, og slapp av med god samvittighet!
Klem, Randi:)

Aashildsvilla sa...

hei..nydeli stue..klemmer fra åshild

Siljes Hobbyrom sa...

Herlig spisetue med den fineste utsikten!! Vanvittig flott!! ;))

June sa...

Ser ut som en helt fantastisk plass å bo!!! :)
Og kjempekoselig og fin spisestue!:)
Håper du har hatt en fin kveld!

Klem June!:)

lisje astrid's husblogg sa...

FANTASTISKE bilder frå ein FANTASTISK VAKKER heim!

Takk for fine ord du gode♥

Klem frå Astrid:)

Camilla sa...

Nydelige bilder av en flott spisestue!

Mona Christin sa...

Hei.

Så deilig å ha stor stue. Litt usikker på om vår er stor, eller om den bare er overmøblert.

Du viser flotte bilder her. Utsikten taler for seg selv.

Klem Mona C

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempelekre bilder du har tatt, Bjørg :) Ei flott spisestue med mange lekre detaljer :) Så nydelig det bestefarskapet ditt :) Så flink han er :)
Ja, ser at du har like fin utsikt som vi får når huset vårt kjem opp på plass :) Er så deilig å bu nært sjøen og nyte både skyfri himmel og speilblankt hav på late sommerdagar :) Drømmer om sommer igjen eg.. hehe ;)

Ha ein god kveld videre :)
Godklem til deg! :)

Tutti - Mamma i flyt sa...

Jeg bare elsker den utsikta di. Det må være helt fantastisk å bo slik. Også så vakkert du har det!! Det framskapet ble jeg virkelig imponert over. Det er så flott å ha et slik møbel som du vet at noen har lagt ned masse tid og omtanke på å lage. Ønsker deg en kjempeflott kveld videre :)

Klem fra Torunn

Fru Andersen sa...

Så lyst, lett og fint dere har det! Kjempekoselig. Og flotteste utsikten da;-)

Vi hadde likt gulv som dere der vi bodde før, og det var det fiiineste gulvet jeg noen gang har eid;-) Savner det altså! Håper vi kan slipe og olje her vi bor nå også med tiden, men men, kan ikke få alt på en gang;-/

Ønsker deg en god natt!

Ps:
Smart rødvinsdunk!

Beate i Husets Hjerte sa...

Så lyst og deilig du har det! Skikkelig i stil til å bo ved fjorden. Vakkert! Ha en fin dag!

Familien i Fjellborg sa...

Sååå koselig du har det og så den utsikten da . Heldige du :)

ønsker deg en flott dag
klem anita s

Jennys fire vegger sa...

For en lekker spistue! Og den er virkelig diger ja! =) Jeg har scrollet ned, opp, ned, opp og ned igjen, for å få med meg alle detaljer. Virkelig nydelig hos deg!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei hei ♥

Her var det mye flott å se på!!! Du har det nydelig fint ♥ Likte alt jeg....og så flott pynt du har ♥

Ha en riktig fin dag ♥

Related Posts with Thumbnails