fredag 10. september 2010

TTT- prosjektet!

Etter intens opppussing på ca 3 mnd før vi flytta inn for snart 1 år sidan. 
Der vi reiv ned og bygde opp igjen kjøken, stove og bad. Og i tillegg måla alle rom. 
Var eg svært optimistisk då eg uttalte ;
 " Til sommaren, då skal utearealet vere ferdig,
 med veranda og treplatting her og der."
(med drøymande blikk ;)
 Eg kom snart ned på jorda etter ei 
"vær no litt realistisk
-samtale med min kjære ;)

Det viste seg at han fekk rett!
Men litt har jo skjedd. 
(ikkje på langt nær ferdig til å "stæsje"  kan du trygt  seie ;)

Slik var utgangspunktet...


..ein tilgrodd bakke uten mål og meining. 
Vi er dei første som har budd i huset på 30 år
Så både inne og ute må alt ordnast på.

Pga tett kloakk fekk vi fart på graveplanane,
 slik at septikktanken kom på plass.
Dette var i slutten av april.


Eg jubla (vi fekk fart på gravinga) og banna (vi måtte flytte ut eitpar veker) 
om eit anna når dette skjedde ;)

Så  vart det støypt over septikktanken.
Før flinke mannen begynte å mure på det som forhåpentlegvis 
blir garasjen vår (må søke om byggeløyve først;)



Sjå der ja ;)
No er garasjen påbegynt. 
Og verandaen som skal vere på toppen er nærmare enn før!


Det blir ein kjempestor veranda. 
Her skal vi ha grillplass, stort utebord og 
Ariel skal ha leikehytta si her 
(jada, alt er planlagt i hovudet mitt ;)

 sola skin heile dagen på denne sida av huset. 
Og dette er utsikten vi får nyte!
(litt grått ver idag som de ser ;)


Frå denne verandaen skal det gå ei trapp ned til dette 
uteområdet nedanfor huset.


Ser ikkje det flott og ferdig ut? 
Her er det berre å slenge seg ned og nyte synet av hagen! ;) 
Frå spøk til alvor; Her er mykje å gjere, 
men i hovudet mitt er det ferdig planlagt. 
(godt at noko er gjort ;)

Her skal det bli treplatting heile veien. 
Og eit solidt gjerde må vi ha ned mot vegen. 
Med vindauge i, her og der, slik at vi beheld utsikten.
Treplattingen skal etter planen ha forskjellige høgder
Vi skal la det stå igjen nokre opne rom der vi kan plante blomster og tre. 
Vi skal ha fontene, og forskjellige "miljø" med kafesett, hagegynge, leiker til Ariel osv. 
Området er større enn kva det ser ut på bildet ;)

Men først av alt skal huset isolerast utvendig, ny bordkledning og vindauge
Dette har vi leigd inn eit firma til å gjere. 
Eg håper dei blir ferdig før vinteren kjem for fullt, 
men eg har dessverre mine tvil..

Så neste år!! (kanskje) 
kan eg ta ibruk "I hagen" skiltet eg fekk 
til bursdagen min ;)

Ha ein flott kveld!

Klem frå Bjørg :-)

21 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Hihi.. må si jeg kjenner meg veldig igjen ;). Skulle gjerne ønsket at det var ferig i går ikke sant?
Men så er det jo også litt sånn at hvis man gleder seg og planlegger noe over lang tid så blir man gjerne veldig fornøyd med det tilslutt. Prosjekter som går fort har en tendens til å bli gjort om på når det har gått en stund.. eller?

Synes du har en uteplass med masse potensiale.. og for en utsikt!! Kunne godt tenkt meg den ja ;).

Ønsker deg en super flott kveld!
Klem Madelén

Tovepia sa...

Tjohei, her år det unna, men Rom ble ikke bygd på en dag;) men man blir litt utålmodig, det skjønner jeg, men har vært der; har sett det osv:D
Kos deg, du, og nyt det som er gjort; det blir så lekkert!
Klemmer fra meg;)

June sa...

Same here! Kommet langt,men likevel mye som gjenstår!:)
Krysser fingrene for at jentene får rommene sine ferdig før vinteren. Alt annet blir bonus, hehe!

Ha en fin helg!

Klem June

Shy sa...

Oi,oi, her blir det fint, til sommaren 2012....;))

LIVS LYST sa...

For en nydelig utsikt dere har!!

Liv

ELLEMELL sa...

det er bra du har effektive tanker- men slike prosjekt som du har på gang, tar jo tid- men så blir det nok så utrolig fint til slutt, at du da ikke husker hvordan det så ut før:)

ha en fin kveld! klem ellemell

Hannes favoritter sa...

Høres bare så utrolig kjent ut! Her tar ting også laaang tid... Men jeg har i likhet med deg en langsiktig plan om hvor flott det skal bli!!!

For ei nydelig utsikt dere har!

God helg!

Klem fra Hanne

Jijji sa...

Skal si du har planene i orden. Høres kjempefint ut! Gleder meg til å se resultatet neste sommer;)
Den som venter får se:)

Ha en herlig helg!
Klem fra Jijji

Audhild sa...

Bra det er flere som har prosjekter som tar tid!
Hadde planer om såååå mye i sommer her og, meeen....TTT som du sier!
Men det viktigst allikevel er vel at en er ferdig "innomhus":)
Resten får bli med tida! Blir som regel bra til slutt:) KLEM

Martilie sa...

Dette blir bare nydelig! Utsikten er formidabel - bedre blir det ikke :)

Deilig med masse planer og påbegynt prosjekt som gjør at man øyner resultatet!

Nyt en deilig helg! Kos deg masse masse med familien :)

Klemmer til deg fra Tove

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Tenk kor flott det blir når dåke blir ferdig då!! Det er jo motivasjon nok☺☺

Kloss i veien jo...skal kanskje til Stryn på mandag, køyre vel forbi deg då??☺

Håpe du får ein strålande lørdag☺

Klem M♥

Beate i Husets Hjerte sa...

Litt av hvert å ta tak i ja, sånn er det bare med hus. Men du så deilig du bor til! Nydelig sted!!! Blir nok utrolig fint når det blir ferdig der. Gøy å følge med! Ha en fin helg!!

Unknown sa...

Ingen tvil om at det blir bra! Dere er flinke og har et nydelig hjem ♥ Så det blir nok like flott ute:)

Ha en herlig helg!

KLem Line

Fru Ruud sa...

Du har nok sikkert vært like optimistisk som meg, og her er det også langt fra ferdig slik som jeg kanskje hadde trodd... Alt skulle liksom bli ferdig denne sommeren... Men får spare litt til de neste årene også tror jeg:) Høres ut som du har helt fantastiske planer i alle fall!! Blir kjempe gøy å følge med videre, så ser vi til neste år om vi blir ferdige...
Ha ei kjempe fin helg!!
Klem Annette

huset på øya sa...

Blir alltid så bergtatt av utsiktene deres - knall fin!

Vi har flere TTT prosjekter på gang samtidig vi og... kjenner jeg er litt utålmodig når det gjelder å få fikset ting ferdig hjemme. Skulle gjerne vært ferdig i går...

Det blir kjempeflott - gleder meg til å følge deg og se mere...

klem Vibeke

Hege sa...

He , he ser hva du mener - men det blir jo veldig flott til slutt!
Syns dere er veldig tøffe som tar på dere et slikt stort prosjekt:-)
Og for en utsikt!:-)
(er sunnmøring OG lengter hjem når jeg ser slikt..!)
Ha en fin , fin helg,
klem Hege.

Tove sa...

Hei hei
Utgangspuktet deres er jo kjempe flott. Dette blir nok bra til slutt. Nydelig utsikt. Er så misunnelig på alle som bor ved et vann, her er det bare fjell på alle kanter. Men fint det og.
Gleder meg til å se hvordan dere får det etterhvert.
Ha en fin dag
Klem Tove

Lykkeliten sa...

wow, for et prosjekt! kommer til å bli utrolig fint:) TTT er velkjent, men da er det jo også enda bedre når man endelig blir ferdig, og det kan nytes! Du kommer nok til å "kose ræven av deg" som vi sier, neste år;)

Gleder meg til å se den store terassen med vinduer som kommer. Høres utrolig koselig ut:)
Håper dere har en fantastisk lørdag! Klem♥

Mona Christin sa...

Hei.

Lykke til med hele prosjektet. Ser ut som et stort et, men det kommer til å bli så fint neste sommer. Spennende.

Likte godt huset deres. Gammelt og sjarmerende.

Klem Mona C

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei Bjørg

Det kommer til å bli kjempe fint hos dere. Selv er jeg en ganske så utolmodig sjel men mannen min har prøvd å seg med TTT ting tar tid
men det har jeg skjelden tid til...

klem anita s

Vibeke / Mammas Hus sa...

Blir ikke veranda før neste sommer her heller. Det var lissom året for det i mitt hode, men så var det noen som mente noe annet. ;)

Masse flotte bilder i innleggene her, kost meg i kveld!

God lørdagskveld ♥

Vibeke :)

Related Posts with Thumbnails