fredag 18. mai 2012

Terasse under arbeid :)

Vel overstått 17.mai alle saman! Håper de hadde ein fin dag! 
Og no er det jammen helg igjen.  Denne helga skal eg og Ariel på vift. Og det 
med eit innlagt loppemarked for Mammaen. Hurra for det ;) Då skal eg blant anna sjå
 etter ting og tang vi kan bruke på den nye
uteplassen vår som begynner
 å ta form :)

 Huset vårt har lita tomt rundt seg. Så då gjeld det å utnytte den plassen ein har. 
På stykket som ligg nedanfor huset bygger mannen i disse dager terasse.  Terassen skal gå over det heile med eit solidt gjerde ned mot vegen. Her blir det god plass å utfolde seg på. Det er sikkert vanskeleg for andre å "sjå" endå. Men i hovudet mitt er den allereie innreia. 
Vi har nokre møbler som eg klør i fingrane etter å måle og få på plass. Men å måle
 med utemåling i gravid tilstand tør eg ikkje pga avgassane, så det får heller
 vente litt. Som de ser "skrik" den nye huskledninga etter måling og.
 Så vi blir hvertfall ikkje arbeidslause i sommar ;)

 Den delen eg har tatt bilde frå her blir nok den mest brukte sitteplassen. 
Her kjem ein litt lenger opp og kan nyte den fantastiske utsikten. Her er og delvis tak over så det gjer ingenting om det skulle regne litt :)

 Gjerdet skal også målast. Både det og sjølve huset skal bli kvitt
Eg tipper det vil gå med ein del måling dei neste månadane. 
Eg håper på å få ein snill baby, slik at 
eg kan få gjort masse :)

Eg er som de kanskje veit i finalen i utfordringa nytt møter gammalt hos NIB denne månaden. I kveld kl.20.00 blir det avgjort kven som stikk av med seieren. 
Viss du synast eg fortjener det, blir eg veldig glad om
 du stemmer på meg her!

No skal eg pakke og gjere klart for å reise, 
og det blir nok stille her på bloggen nokre dager for PC'en blir ikkje med ;)

Eg håper du får ei strålande helg!

Klem frå Bjørg :-)

13 kommentarer:

Hulda sa...

Dette ser jo ut til å bli veldig bra! Blir flott når dere er helt ferdige. :) GODT man kan gjøre det meste selv, og slipper ha inn håndtverkere. :)

Malms Verden sa...

Det er dog en helt vidunderlig udsigt I har! Jeg kan godt forstå I skal have terrasse der foran. Ganske vidunderlige blomster i vasen og en helt vidunderlig farve. Man bliver glad af sådanne billeder og selvfølgelig har jeg været inde og stemme på DIG i NIB udfordringen, for I har et helt vidunderligt hjem med alle de fint afstemte farver.
Held og lykke!
Kram Rita

Vibeke / Mammas Hus sa...

Terrasser under arbeid liker vi :D

Kos dere på jentetur!

Hanne Margrete sa...

dette blir kjempebra! så kjekt det blir med en plas å sette møbler og lage utemiljø! Det mangler foreløpig hos oss selv om vi har to mål tomt..
Du har en fantastisk utsikt!! Jeg kjørte gjennom hjemstedet ditt både til og fra vår lille ferietur forige uke, og da trodde jeg at dette huset var ditt;) Så koselig å se..

Ønsker deg en super helg!
Klem fra Hanne:)

Bente sa...

For en flott terasse med DEN utsikten. Man skal ikke misunne, men jeg gjør det likevel(smil). Nå har jeg vært inne og stemt på det nydelige bidraget ditt. Tvi,tvi.

Klem

Bjørkli Søndre sa...

En nydelig utsikt dere har ja! Øynene blir bestandig dratt mot sjø! Terrassen blir jo bare fantastisk da! Du får lytte til kroppen og ikke gjøre mer enn nødvendig!

En flott helg til deg! Skal kose meg i helgen med vår utsikt over innsjøen. Det gir energi!

Siri sa...

Herlige blomsterbilder du viser! Og så flott du hadde dekket bordet i går.. Fikk bare litt VELDIG lyst på kake når jeg ser den FLOTTE kaken du viser bilde av!! Mmm! God helg. Klem Siri

Jannes lille sted sa...

Ååå så gøy! Her er det også terasse som tar form og det er SÅ etterlengtet. Endelig orden i Hagen vår!
Det ser ut til å bli veldig fint hos dere nå! Moro:-) kos deg på loppemarked

Klemmer Janne Merethe

Jatte sa...

SÅ flott terasse dere får! Å den utsikten ut over vannet♥

Ha en fin helg videre-
Klem Jatte!:)

ralfefarfars paradis sa...

Så flinke dere er- og for en herlig utsikt!! Gratulerer med 2.plass hos Nib- så gøy;)Skal selvfølgelig følge deg også for her var det hyggelig;)

MittLilleHjerte sa...

Så utrolig fint det blir:) Fantastisk utsikt også;)
Fin blogg du har. Likte meg her inne, så legger meg til som følger på bloggen din. Nydelig lita jenta også;)
Ha en fin dag!
Klem Janne

Hulda sa...

Hei igjen :) Nå ligge innlegget med lysthusbygginga ute. :)

Anonym sa...

Hei!!
Takk for en koslig og inspirerende blogg. Tilfeldighetene fikk meg til å ta en titt, og det kommet til å gjenta seg!! For en utsikt du har hos deg!!!
Å hvem går vel tomhent når vi har hvert innom Kremmerhuset...
"Fant" den butikken i Sandefjord for 4 år siden. Gjevnlig innom, finne støtt noe jeg "trenger". Igjen takk for titt inn hos deg. Liker fargene!!
OBS!
Og hekleteppe...
For prøve å bli ferdig med mitt.

Sommerhilsen fra Tone

tosba67@hotmail.com

Related Posts with Thumbnails