torsdag 24. juni 2010

Bokskap Før/Etter

For litt sidan hadde eg eit innlegg om bokskapet vårt. 
Der eg funderte på å bruke scrapbookark/ gåvepapir i glasa for å skjule innhaldet. 
Eg fekk nokre tilbakemeldingar på at bøker er kunst og burde ikkje skjulast. 
Og det må eg seie meg enig i, 
så eg gjorde ingenting med det likevel.

Men så leste eg Jeanette sin blogg Englehvitt
Og fekk denne smarte ideen :)


Ho hadde klipt opp ei blondegardin og festa bak glasa. 
Eg var ikkje sein før eg gjorde det same! :)


No syner bøkene, men har eit meir mjukt og romantisk uttrykk. 
Tusen takk for inspirasjon Jeanette
Besøk gjerne bloggen hennas her!

Eg har og funne sandkakeformer på bruktbutikken. 
Kjempesøte å ha telys i ;)


Skapet har fått ein stickers,
 som Hilde Heimdal var så snill å legge ved det eg 
bestilte hos henne. 


Den passa godt her synast eg ;)



Ellers er det sying og kos det går i her i huset;)
Håper alle hadde ein flott feiring igår!
Og ein nydeleg torsdagskveld!


Det nærmer seg trekning. 
Meld deg gjerne på Give Away øverst til høgre:))


Klem frå Bjørg :-)

22 kommentarer:

Jijji sa...

Det ble jo kjempefint! Enig i at bøkene skal synes, men med litt blonder synes de fortsatt og bokskapet passer om mulig enda bedre inn i stua. Fin den wallstickersen også:)

Ha en fortsatt herlig torsdag!

Klem fra Jijji

Love Peace Pionies sa...

knallfint skapet ble.
laget koselig stemning!
klem

beate sa...

det ble kjempefint!

ønsker deg en fin kveld!

klem beate

Unknown sa...

Det ble kjempefint ♥ Er flott det skapet der syns jeg...
Og så mye annet fint du hadde på stua di, det lille bordet som det ser ut som du har tapesert selv med nydelig rosetapet el, knallfint! Og hekleteppet, nydelig:))

Ha en herlig kveld!

Klem Line

Villevinkel sa...

Utrulig flott med blonder inni glasa!!

Elin

Tove `blogg verden sa...

Så fint det ble! Hva heter vitrine skapene? Kjempe fint!! Jeg har hvite billy hyller, men kun glass dører på 2 smale skap i midten...lyst på i de 2 andre hyllene også! Og da hadde det vært flott å gjort som deg ; )
Klem Tove

Hulda sa...

mmm, så flott det ble! Virkelig ryddig og fint med gardinen foran. Nydelig blondegardin du har valgt. Så flotte interiørbilder, med pleddet og stolen foran.

My home is my Castle sa...

Kjempefint !!
Ble så mye roligere :)

Klem,kari

Familien i Fjellborg sa...

Så smart og såå fint :)

klem anita s

Tovepia sa...

Dette ble virkelig lekkert!! Det er jo greit at du kan ane bøkene, men blonden ga et mykt og godt inntrykk;)

Ha en super kveld og klem fra meg;)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint♥
Min kjære meinar at bøker skal visast fram so no når vi var på Ikea måtte eg gi meg på dører med glass-men har berre gitt meg for denne gang ;) Hihi☺☺ Skal nok bli både dører med glass og ei blondegardin bak etterkvart☺☺
Blir jo myyykje koselegare slik☺

Klem M♥

Bettum Villa sa...

Må jo si meg enig med det at bøker ikke skal dekkes til, men når det gjøres på en så delikat og fin måte så synes jeg det går veldig greit!! Fikk faktisk lyst til å gjøre det samme i 2 av skapene mine (oj, enda et prosjekt?).

Grattis med sandkake former!! :D

Klem Madelén

Ruter & Hjerter sa...

Så flink du er! ble flott:) Kan jeg spørre om hvordan du får linket til de andres blogger ved kun navnet på bliggen og ikke hele addressa? ikke helt kommet meg dit hen... klem:)

Stine-Iren sa...

So fint det vart Bjørg;:)
Smart idè,eg har eit liknandes skåp med glastøy i,kanskje eg skal slå meg på denne bølga òg:)

Spent å sjå ke du syr på no kreative deg:)

Ha ein flott kveld!!

Go klem Stine-Iren

Randi sa...

Supersmart og superlekkert:) Skikkelig koselig blei det!
Ha en flott kveld, Bjørg:)
Klem, Randi

Lappeline ♥ sa...

Kjempe flott ble det.
Nydeligt

Ha en fin kveld
Klem

Bringen Blomster sa...

Det ble nydelig! Et litt mykere og ryddigere inntrykk. Kjempegod ide :)
-synnøve-

Beate i Husets Hjerte sa...

Hei..ble jo veldig romantisk og fint da, passer jo perfekt inn i interiøret ditt!! Ha en fortsatt fin kveld!!

Martilie sa...

Det likte jeg kjempegodt. Jeg synes personlig det er tungt å bo med bøker.. Rent interiørmessig altså :)

Vi arvet masse bøker og har i overkant av 2000 bøker. Kompromisset ble innebygde hyller i kjellerstua som rommer mesteparten. Resterende er pakket ned inntil vi har flere hyller på plass.
Nå slipper jeg bøker i stua og nede blit det litt som et bibliotek og det fungerer fint :)

Men helt ærlig skulle jeg gjerne hatt de bak glass (og blonde) :)

Ha en flott kveld!

Klem fra Tove

Kristin sa...

Heiheiii!

Det er veldig fint med tekstiler i skap med glass syns jeg.. SMart å dempe inntrykket litt..

Jeg er helt bestemt på å ikke skulle ha bokhylle i den nye stuen, hadde det i den gamle - og ble så lei av rooot.. Selv om jeg prøvde å systematisere etter beste evne... SÅ skap er det beste - et romatisk et som ditt;-) hihi!


Stickersen gjorde også susen, liker sånne små detaljer..
Også så fin rund pute du har sydd.. Lekker.. Du er np flink til å sy, kan ikke ane en eneste bulk eller et sting på tvers.. hehe;-) Sånn hadde det blitt om jeg skulle sy RUND pute. haha!

Jeanette sa...

Så fint det ble;)) Nett likt mitt.. Hehe;)) Takk for link og fin bloggomtale, det setter jeg pris på:) Ser du har fått masse fin tilbakemelding. Så gøy å kunne være til inspirasjon. Det er jo derfor man har disse bloggene, for å dele sine ideer og for å benytte seg av andres.
Klem J.

Mona Christin sa...

Hei.

Det ble skikkelig fint jo... Godt at Englehvitt inspirerte deg. Selv er jeg ingen fan av bøker i stua hvis de er veldig fargerike, så da var dette et glimrende tiltak.

Har lest gjennom bloggen din og en inspirerer meg.

Klem

Related Posts with Thumbnails