tirsdag 8. juni 2010

Handavtrykk i Gips ♥

Akkurat på 6 mnd dagen til Ariel,
 fekk vi endeleg somla oss til å lage gipsavtrykk av dei 
søte hendene og føtene hennas.

♥♥♥


Vi brukte ei djup Ribba- ramme frå IKEA. 
Laga trolldeig, som vi kjevla ut og la ramma med fronten ned mot trolldeigen.
Så trykte vi hendene og føtene til Ariel ned i trolldeigen. 
Lot deigen herde nokre timar. 
Så tetta vi kantane rundt ramma med trolldeig, og hellte gipsblandinga i. 
På ca 2 døgn var det tørrt.
Då tok vi av trolldeigen, og bildet kom til syne. 
Små hender og føtter i 3D ;)



♥♥♥

Bildet vart kjempefint. 
Og avtrykket viser alle linjer i hendene og føtene hennar.



Det blir eit minne som kjem til å bli kosleg å ha. 
Vi skulle sjølvsagt gjort dette før, 
men gjort er gjort ;)


♥♥♥


I dag blir det grilling hos foreldrene mine. 
Før idag har det gått i meir Focaccia- baking og forbereding til eit nytt syprosjekt :)

♥♥♥

Håper du får ein strålande dag!


Klem frå Bjørg :-)


Ps; husk Give Awayen min. Du kan melde deg på øverst til høgre.

28 kommentarer:

Tove sa...

Så koselig. Bedre sent enn aldri.
Milla var 9 mnd igår og vi har enda ikke fått gjort avtrykk. TTT.
Kos dere med grilling. Vi skal feire Anniken 11 år idag.
Klem Tove

Tovepia sa...

Koselige minner senere for Ariel også dette;)

Ha en flott grillings og klem fra meg;)

Hvite tulipaner sa...

Nååh, så søtt da! Blir jo så koselig for lille Ariel å ha det når hun blir stor:)

Takk for hilsen hos meg,eksamenen gikk supert og forkjølelsen prøver jeg fortsatt å ta knekken på:)
Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So fint♥ Og eit vakkert minne om små tør og fingrar☺
Gjorde ikkje dette med Anine, men håpar eg dillar meg til å gjere det med Elias..mange plana-må bere få satt dei i sving☺

Kos deg med grilling og baking☺

Klem M♥

Lappeline ♥ sa...

Koselige minner både for liten og stor.....spennede med ditt sy prosjekt..

Ønsker deg e fin grill kveld

Klem til deg

Elin sa...

Kjempe godt tips du kom med her. Eg har berre runde, (og ikkje spesielt fine) etter mine 3 andre. Nå med 4de-mann har vi ikkje knøda oss til enno (11 nmd'r). Trur eg skal herme litt etter deg, for dette var jo genialt!!! Ellers likte eg godt fargen i gangen din (på forrige innlegg) Er det lov å spørre kva den heiter?? Ellers kosa eg meg virkelig med bloggen din!! Så masse inspirasjon til hus og heim å hente her! tusen takk!!!!
Mvh Elin

Lykkeliten sa...

KJempekoselig med avtrykk! Stas for de når de blir større også=)
Det minner meg også om at vi skulle tatt avtrykk av lillesøster for 2mnd siden=S ting tar tid, og går fort i glemmeboken her ja!
(tenkte å ta de når hun var like gammel som når vi tok av snuppen;)

Ang hjertene og kjolen, så er jeg blitt helt bitt av basillen! Vært på s&s 3 ganger allerede for påfyll av div;) Blir nok masse hjemmesydde klær til de små i sommer! Eller så lenge svigermor bor her ihvertfal;) Hennes symaskin, hehe...

Ha en strålende dag! Ingenting er så deilig som grillmat=)
Klem

Bettum Villa sa...

Nydelig!! Kjenner nesten klokka tikke ;) (les: søte barne føtter etc.). Fikk plutselig lyst til å lage trolldeig.. :D
Nytt syprosjekt? Morro, gleder meg til å se..

Ha det flott på grilling!
Klem Madelén

Stine-Iren sa...

åå:)so kosleg det blei:)kjempe fint minne.eg har tatt avtrykk med blekk,ikkje det same,men koslig:)
Du er ein kløppar på den focaccia bakingen:)Flinka:)
Håpa det blir ei kosleg grilling:))

Klem

Fru Andersen sa...

Så flott det ble! Dette burde jeg ogå gjort, hmmm...minsten er snart to år, men jeg synes jo føttene og hendene hennes fortsatt er små da...så kanskje jeg skal hive meg rundt å lage avtrykk;-)

Ble utrolig tydelig og fint synes jeg!

Ha en koselig kveld, tenker dere har det fint på altanen dere nå;-)

Familien i Fjellborg sa...

Et herlig minne

kjempekoselige bilder Bjørg

Klem Anita S

ELLEMELL sa...

Det var kjempenydelig!

så kjekt og ha senere!
og bedre sent enn aldri!

klem ellemell

Familien Furu sa...

Det er virkelig herlig med slike minner, jeg har en hånd hengene på veggen :) Nydelige bilder!

Ønsker deg en herlig tirsdag`s kveld :)
Klem klem

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselig!! Et flott minne:)

Ha en fin kveld!!

Klem klem
Anette:)

p.s. Så fin blogg du har!!!

Frihet sa...

Så flott!! Utrolig fint!! Å så kjekt å ha senere.......gode minner er fantastisk!!

Ha en super kveld!

Sukkertøy for øyet sa...

ååå
Hjerte-sukk
Så fantastisk flott det ble
Synes det er så flott når folk gjør dette, er jo en unik måte å bevare minner på..
Ble jo perfekt i mine øyne..

..Takk for varmende ord inne hos meg
Ble kjempe glad.

Go-klem

Randi sa...

Så koselig å ha, både nå og ikke minst seinere:) Skammer meg litt over å si dette, men jeg kjøpte et sånt gipsavtrykk-sett på Panduro for å lage avtrykk av eldstemann, den eldstemannen som akkurat ble 5 år... *pinlig*
Kos deg i kveld!
Klem, Randi:)

Unknown sa...

Så kos da, nydelige minner både for dere og henne når hun blir stor! ♥♥♥
Så herlig med grilling, det er jo så godt og så hyggelig!!:)
Vi grillet på lørdag og jeg kjenner nesten grilllukten ennå hihi :)
Takk for koselige hilsener fra deg - en flott kveld ønskes deg og dine!:)
Klem fra meg
Anki

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Så fint!!
Har faktisk gjort det samme selv. har laget et innlegg om det, men ikke fått postet det enda. En annen dag kanskje.
Nydelig speilet i innlegget under her ble også!

Ha en fin uke videre
Klem Janne Merethe

Beate i Husets Hjerte sa...

Å så koselig. Jeg gjør akkurat det samme med alle mine når de er 15 måneder, men jeg har skjært ut hånda til slutt og lagt den på en mørk bakgrunn. Kjempelekkert det og. Ha en fin kveld!

Fru Ruud sa...

Så utrolig skjønt!! Angrer masse på at ikke vi også gjorde det. Får prøve å få gjort det med neste mann da!! Skal huske oppskriften, ellers så får jeg spør deg igjen! Speilet ditt ble forresten kjempe fint!!! Må snart få kjøpt litt spray jeg også...
Ha ei god uke videre!
Klem Annette

lisje astrid's husblogg sa...

Åååååå! Sååååå nydeleg!
Søte lisje prinsessa di♥

Og så masse lekre detaljar i bilda dine:)I LIKE:)

Takk for fine ord frå gode deg♥

Nattaklem frå lisje meg:)

Ida sa...

Så flotte interiørbilder du har her og de avtrykkene i ramme var kjempesøte :). Angrer på at jeg ikke har gjort det med mine små.
-Ida

Lunica sa...

Tusen takk for et bra tips!
Har lurt på hvordan folk får til 3D gips :)
Dette må prøves ut når knøttet kommer :D

Smått og Stort sa...

Så nyyydelige de var!♥ Jeg har avtrykkene av hendene i trolldeig, men dette var jo bare utrolig flott! Minstemann er jo ikke tre enda så kanskje jeg skulle prøvd...?
Klem fra Sissel

Henriette sa...

Heilt nydelig, Bjørg :) Ditta var en god idé :)

Christine sa...

Åh..so fint da blei :) Skulle ønskt eg hadde somla meg te å gjort da med mine tre- der blei da med tanken..kjekt å ha når de blir store og smell med dørene.. ;)

Ha ein finfin dag, vennen :0)

Klemmer.

Anonym sa...

Ååååå såå herlig!
Å for en fantastisk måte å gjøre det på, å så enkelt! :)
Snuppa vår er 19 mnd nå, å vi laget avtrykkene hennes på papir..Men nå skal vi jaggumei "stjele" idèen din å lage et avtrykk av snuppa nå ;)
Nydelig var det ;)
Hilsen fra Lene

Related Posts with Thumbnails