torsdag 3. juni 2010

Stæsjing og kokkelering!


Du veit sikkert 
den gode følelsen når 
du har fått gjort det du har planlagt og litt til?
Den har eg idag! 
Og det er gooooodt ;)


Dagen starta med litt 
støvtørking og ommøblering av stæsj :) 
Det er noko av det morsommaste eg veit.
(les: ikkje støvtørkinga ;)

♥♥♥


Stæsjinga resulterte i at speilet under her
no ligg til tørk etter 3 omganger med kvitsprayen 
(Speilet på bordet er lånt frå gangen)

Rart det der, 
det er alltid eit eller anna som blir spraya når eg held på slik ;)
Men det vart utruleg fint. Gleder meg til å vise dokke :)


♥♥♥

Etter støvsuging, kosing med Ariel og meir støvtørking, 
var det ut i hagen å klippe inn greiner frå dei 
nydelege epletrea våre.
Dei er heilt herlege, der dei står i full blomst ♥


♥♥♥


♥♥♥

Vi har og laga ferdig gipsavtrykk av dei søte hendene og føtene til Ariel. 
Det var på høg tid sidan ho allereie er 6 mnd. 
Men bedre seint enn aldri :) 
Resultatet skal eg vise ein anna dag!


Min kjære har stått på som ein helt ute i heile dag. 
Han støyper over septikk- tanken, slik at vi kan parkere biler over. 
Neste steg er å støype garasjegolvet. 
Det går framover i 
Fjordhuset ;)


♥♥♥

Eg har og fått starta på 
Focaccia- bakinga til søstra mi og mannen sin bryllupsfest. 
Dei har bestilt 3 langpanner med Focaccia,
 og no er den første i frysen :)



♥♥♥

Her ser de vårt nye sjølverklærte familiemedlem. 
Denne snåle fuglen har rett og slett busett seg på verandaen vår. 
Han virka ikkje særleg redd heller.


♥♥♥

I morgon reiser vi på besøk til mannen sin familie. 
Så det blir stille på bloggen fram til mandag.
Vi bloggast :)

Ha ein strålande fin kveld, 
og ei super helg!


Klem frå Bjørg :-)

PS; Du må gjerne melde deg på Give Awayen min her!

29 kommentarer:

Stine-Iren sa...

WOW!!Eg blir svett berre av å lese.Super imponert over kor effektiv du er:)Supermamma!!
Blomstrane var nydlige,gledar meg til å sjå avtrykka til nydlige Ariel:)
Ha ei strålande helg:)

Klem

Hvite tulipaner sa...

Så fine bilder! Epleblomster er så skjønt!
Mmm,foccacia lages det mye av her i huset og:)

Ønsker deg en riktig så god helg og kos deg masse!
Klem

Lena Celine sa...

Sååå flink du har vært i dag!
Et slik gullspeil har jeg også, men nå er det hvitt og henger på badet! Så flottet stoffhjerte!!! Sydd selv?


Klemmer fra Lena

Lille Frøken Jensen sa...

Fint bord med nydelig pynt. Utrolig flott det er med eplegreiner, gleder meg til å få mine egne:)
Gleder meg til å se resultatet av kreativiteten din.
Ønsker deg en fin kvel og god tur til svigers.
Klem fra Jorunn

Bettum Villa sa...

Så mange flotte bilder! Var jo nesten et lite stilleben bidrag dette også ;).

Har en sånn gullramme jeg også som jeg skal spraye til uka :P skulle nesten tru jeg hermet etter deg, men gjør ikke det ;)..

Ha en god tur i helga! Så gleder vi oss til du kommer tilbake.

Klem Madelén

Tove sa...

Hei hei
Så koselig et stillben du har laget. Blir straks litt koseligere med støvtørking når man kan stæsje og pynte i samme slengen. Derfor går det veeldig lang tid når jeg først har fremme filla.
Heldig som har epletre, så nydelige blomster på de.
Ha en fin helg, kos dere.
Klem Tove

Cathrine Aksnes sa...

så koselige bilde rå så godt å få gjort mye. Kjenner den følelsen :) herlig. ha en flott tur til svigerfamilien. alltid koselig det :) klem fra c

Christine Louise sa...

Såå nydelig du har pyntet :)

Kjempe flott blogg du har :)

Klem fra meg..

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei :))

Gud så flink du er da!!! Likte alt jeg , og så flott du pyntet og stæshet!!

Speilet blir sikkert kjempeflott , jeg har akkurat samme ;)))

Ønsker dej en herlig helg i morra!!

Klem klem :))

I`Døsset sa...

Flotte & inspirerende bilder.

lisje astrid's husblogg sa...

Hei du gode♥
Woooow!For eit lekkert bord med herleg detaljar...Akkurat i min smak:)

Utruleg effektiv du er da!Imponert..
Gledar meg til å sjå avstøypinga:)

Likte veldig godt innlegget ditt!(som vanleg;)
God fredag i din vakre heim:)
Godklem frå Astrid♥

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Effektiv....☺
Masse fine bilder!! Speilet du har spraya trur eg nok blir lekkert!!☺ Er jo eit fint speil i utg.punktet!

Nydelege blomster frå epletreet! Imåra ska eg prøve å få planta mitt epletre-som eg fekk i fødselsgåve av min kjære♥ 3 eplesortar på eitt tre..men får vel ikkje glede av det på nokre år☺

Fuglen er ei tjeld☺

Herleg å få garasje då!! Eg er super glad for carport plass her! Skrape bil om vinteren??? NO WAY!!!☺

Håpe på finare vær imåra!! Det ha vel regna der du er og går eg utifrå..

Klem M♥

Bringen Blomster sa...

Så fine bilder :) Focaccia er jo såå godt!-og tjelden er en av mine favoritter:)
Ha en fin kveld.
Synnøve :)

Fru Andersen sa...

Så fint bord, herlig med et mørkt bord som kontrast! Jeg synes du har det så fint og jeg har bare lyst til å se alt, hele huset rom for rom! Tror du må tilby slik guidet tur snart, eller videosnutt i 360 graders vinkel! Ser ut som om du har det så fint over alt!

I helgen skal jeg sende mannen og jentene på tvangsferie, jeg har nemlig lyst til å være alene hjemme og bare sysle litt rundt her i huset;-) Det er jo så kjekt å styre litt og flytte på ting og tang!

God tur til dere, bloggest mandag! Klem-klem!

Randi sa...

Du er bare så effektiv!!! Imponert over alt du får gjort, altså:) Og like imponert er jeg over alle de fine bildene du viser:) Nydelige epletregreiner!!
Kose deg i helgen, gleder meg til nye innlegg når du er tilbake:)
Klem

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Hei! Du har jammen vårre flenk i dag, gjort utrule mytty ☺ Tek gjern imot litt smette tå det viruset der.. ☺ Du vise fine og insprirerende bilda som alltid; herlig ♥ Ønske dæ god tur, kos dæ masse!

Klem fra fru Strøm

Lappeline ♥ sa...

Nydelige bildr hos deg.
Ha en fin helg

Klem

Frihet sa...

Effektiv!! Så gøy å få ting unna..... Det ble virkelig fint, lett og innbydende!!
Ha en fin helg, kos dere!!

lisje astrid's husblogg sa...

Oppskrifta på grov deig....Hmmmm...Eg brukar aldri oppskrift...
Men sann ca..Gjær,litt salt,olje,vatn og grovbakstmjøl..
Bland saman..
Kor mykje er egentleg avgjerande av kor stor deig du vil ha..Eg lagar alltid STOR deig,når eg først er i sving;)

Håper det var litt til hjelp:)
Klem♥

Jijji sa...

Sånne dager hvor man får gjort alt man har planlagt pluss litt til er bare så utrolig herlig! Dessverre er hovedregeøen her flere planer og gjøremål enn tilgjengelige Koselige bilder! Epleblomster er jo bare så nydelige!
Du er bare sååå dyktig!

Klem fra Jijji

fryd&forandring sa...

Sånne dager savner jeg!! Det er så deilig etterpå å betrakte alt en har fått gjort! Du, de stoffhjertene dine er bare skjønne.. og den foccatiaen din ser supergod ut. Kanskje jeg skulle prøvd meg på en sånn til grilmaten i morgen!! Takk for flotte bilder, en dæsj inspirasjon og god følelse (selv om ikke jeg er den som har støvtørket!).

Ha en flott helg!
Klem

Lykkehjemmet sa...

Hei!!
Takk for koselig kommentar!!
Ja godt å komme i gang litt igjen,men jeg merker jeg ligger laaaangt bak med kommentarer... huff,jeg kan jo ikke klare å hente meg inn.
Men godt dere ikke har gitt meg hlet opp da!!
Ønsker deg og familien en flott helg !
Så flink du er til å bake da! Jeg ble jo sulten av synet:)
Klem Mona

Villevinkel sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min :-) Kjekt at du er blitt følger hos meg :-) Skal legge meg til med deg, når jeg har fått ordna bilde. Artig at du fant bloggen min :-) :-)Ellers har jeg nå sett før og etter-innleggene dine av stue, bad og kjøkken. Du er bare utrolig dyktig!!! Håper du har en flott helg :-) :-)

Hos Jorunn sa...

Fy søren, her var det mange flotte bilder, Bjørg! Helt nydelig...og baksten din så..hmm.hmm..aldeles nydelig ut. Flink jente! Ha en strålende helg! Klem fra Jorunn

Hannes favoritter sa...

Så mange nydelige bilder du viser!

Ha ei super helg!

Klem fra Hanne

Unknown sa...

Så kosslig det ble på bordet ditt:) Nydelig det hjertet med blondekant ♥ Og herlige blomster...
Så snill du er som baker på bestilling for søster`n din, det så godt ut:)

Kos dere masse i helgen!

Klem Line

Kristin sa...

Må bare prøve her om det går, forrige kommentar kom ikke igjennom... TYPISK:.

Deilig med effektive dager, føler seg bedre av slikt, det gjør ihvertfall jeg!

Nydelige epleblomster, mine har små helt hvite, litt kjipe blomster.. derfor blir bare syrinen med meg inn! ;-) hehe.. Kan vel ikke få i både pose og sekk.. Om ikke du sender noen av de lekre epleblomstene dine pr post til meg;-) haha.. det hadde blitt bærre lækkert.. Håper dere koser dere.. Klemmer

Aashildsvilla sa...

heia..å så flink du er..gleder meg til å se speilet.stor klem fra åshild

Henriette sa...

Heilt nydelig stæsjing ;) Og den focacciaen såg nydelig ut!

Related Posts with Thumbnails