søndag 15. august 2010

Cookies+ Award! ♥

Eg har baka cookies
På godt norsk; kjeks (med sjokolade og peanøtter ;)

Om du vil ha oppskrifta
så kjem den her :)
525 gr mjøl
450 gr smør
135 gr melis
4 ts vaniljesukker
100 gr hakka peanøtter
150 gr hakka mørk sjokolade

Bland mjøl og dei hakka peanøttene i ein bolle.
Smuldre smøret opp i (lurt om det har stått romtemperert ei stund)
Tilsett melis, vaniljesukker og sjokoladen og kna deigen godt saman.
Sett i kjøleskapet minst ein time (gjerne over natta)
Kjevl ut deigen i ein tjukkelse på ca 4-5 mm.
Stikk ut rundinger (eg brukte eit drikkeglas)
Steikast på 200 grader til dei er gylne.


Eg hadde dei opp i eit glas og hadde ei hette over. 
Så vart det ei av gåvene eg hadde med til ei veninne 
som nettopp har fått ei jente :)

Hettene har eg sydd sjølv av Tildastoff og blonder.
Desse dukker i løpet av neste veke opp i Blogshopen min ;)
Når det gjeld Blogshopen funderer eg voldsomt på 
kva eg skal kalle den

Eg blir veldig glad om du har eit forslag :)



Eg har vore så heldig å få ein Award frå 
Barbro med den flotte bloggen Barbros Lille Verden.
Tusen tusen takk! 
Det er så kosleg å bli tenkt på :)
Trykk på linken for å besøke den 
koslege og kreative bloggen hennas, 
og sjå den kule rosa gipsen ho har på foten sin ;)





Med awarden følger ei utfordring om å fortelle 7 ting om meg sjølv
Dette har eg gjort fleire gonger før. 
Og eg har ikkje så mykje meir interresant å fortelle ;) 
Du kan sjå kva eg har svart før under Award på venstre side.


Eg skal og gje den vidare til 7 andre.
Det er alltid vanskeleg synast eg, men eg må jo gje den til nokon ;)
Det er mange som fortjena den, men denne gongen vil eg gjerne gje den til;


Fryd og Forandring
Mona Christins Side
Husets Hjerte
Willa Twil
Vintage Garden
ElleMell
Jannes Lille sted


Dette er flotte blogger med kjempekoslege jenter bak. 
Eit besøk hos desse gjer deg 
glede og kreativitet tilbake :)





August har vist seg frå si beste side her hos oss. 
Og eg har tatt mitt første bad i fjorden idag. 
Herleg! :)





Eg håper alle har ein flott søndag!




Klem frå Bjørg :-)



26 kommentarer:

SNILLPIKE♥ sa...

De kjeksene så kjempegode ut. Spørs om ikke oppskriften må prøves.

Jeg synes de lyseblå og hvite boksene til kaffi, sukker m.m. som står på benken din, var så nydelige.

Ønsker deg en strålende uke, vi har hatt en fantastisk helg, vært i øya og badet i hele går og i dag. Klem

Fra huset i svingen sa...

Ååå nå fikk jeg veldig lyst på cookies :-D
Jeg liker det meste som inneholder peanøtter, så jeg skal definitivt prøve denne oppskriften en dag!!!
Kjempeflott som venninnegave det er helt sikkert!

Klem Karianne

Lappeline ♥ sa...

En flott gave og de så kjempe gode ut.
Har lyst å prøve..
ha en fin ukestart

Klem til deg

Mona Christin sa...

Hei.

Så flink du er som både lager cookies og syr flotte puter. Du er ei dame med mange jern i ilden. Det liker jeg.

Herlige bokser du har på benken.

Lykke til med bloggshoppen. Navn er noe av det vanskeligste som er. Hva med Shoppen ved fjorden? Hehe... Eller Bjørgs fjordshopp?

Tusen takk for award. Så søtt at du tenkte på meg ♥. Jeg har fått den av Størstepia og, så da slår jeg dere sammen.

Ha en fin kveld.

Klem Mona C

Randi sa...

Mmmm... dei der såg og hørtes gode ut. Vart plutseleg litt fysen på noko godt her kjente eg... ;-)
Flotte boksar du hadde på disken på det første bilete! Kjekt med litt fargar som friskar opp!
Ha ei flotte ny veke.
Klems

ENGEL sa...

Må prøves de kjeksene der gitt!Så knallgode ut!Her nytes og siste feriehelg med bakst og kos.SIste fridag i morgen og da blir det shopping!
Ha en god kveld;)♥

Fru Ruud sa...

Høres ut som en enkel oppskrift!! Og kjeksene så knall gode ut!!!
Synes forslaget over om Shoppen ved fjorden passet bra til shoppen din!!! Blir gøy å høre hva det blir og se flere av de flotte tingene du lager!!!
Klem Annette

Ruter & Hjerter sa...

åå de kjeksene så bare helt fantstiske ut:) har selv baka men din deig så lettere ut:) Jeg skal prøve den imorgen tror jeg:) Hettene du syr var kjempe koselige:) stå på:)

Audhild sa...

Masse fine bilder som vanlig!
De hvite/blå boksene dine var kjempefine!!!
Og for ei kjekk sendamatgave med kjeks da:) tipper hun som fikk de ble glad!
Og 1000 takk for award, snill du er!! Jeg har også fått den før, men d gjør ikke noe:)
Så navneforslaget jeg tenkte på allerede var foreslått : Bjørg`s Fjordshop, eller Fjordbua:)

ELLEMELL sa...

Tusen takk for award!
Veldig koselig og bli husket på!:)

Så ut som noen gode kjeks, og tidligere idag hadde jeg kjempelyst på cookies!

Har en veldig god oppskrift selv, men må prøve din engang også:) uten peanøtter- det tåler jeg desverre ikke!

fin kveld til deg!
klem ellemell

Unknown sa...

Åååå, de kakene MÅ prøves! De så deilige ut:)) Koselig barselgave...♥

Klem Line

lisje astrid's husblogg sa...

NAAAAAAM!!!
Denne oppskrifta skal eg prøve!
TUSEN TAKK♥
Prinsesse 10 års dag i kjømda;)

Nydelege bilder!

Og GRATULERER med velfortjent award♥

God søndagskveld og ei flott ny veke ønskast♥

Klem frå lisje meg:)

Marianne sa...

De ser rigtig gode ud, disse kager. Dem vil jeg prøve at lave. De er flotte på glas med stof over. Måske kan man slet ikke nenne at spise dem, når de står der og pynter.
Hilsen Marianne

beate sa...

nammi,nam! de ser gode ut!
flott gave!

klem beate

Stine-Iren sa...

såg kjempe gode ut Bjørg:)
Belagar at eg er litt ute på bloggfronten om agen,men skal prøve komme sterkare tbake:)

Ja,dagen idag ha våre fantastik:)forresten må du sei fra om du ska ta turen t Bergen att:)

Go Klem Stine-Iren

Siljes Hobbyrom sa...

For en kreativ og smakfull gave!;)
Og grattis med award!
Du har en flott og inspirerende blogg!

Ha ei fin ny uke!
Nattaklem :)

Bettum Villa sa...

Nam nam.. de kakene så gode ut. Skal prøve meg på den oppskriften i løpet av uka .. så takk!

Når det gjelder blogshop navn så kunne det jo hett:
Bjørgs kreative krok
Pastell og polkadotter
Butikken ved Fjorden

Dette var da noen forslag fra meg ;)

Klem Madelén

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

NAM♥ dei såg gode ut-prøve prøve☺☺

Kjempefin hette til glassa! Du er flink☺

Gleda meg til du opna bloggshoppen din-spennande☺
Må tenke litt på eit passande navn...☺

Klem M♥

Lynetmor sa...

Å, de kjeksene så gode ut! Ha en fin kveld :-)

Lotta sa...

mmmmm nam!!!!

Ønsker deg en fin uke!
Klem fra
Lotta:)

fryd&forandring sa...

Snillingen, tusen takk for award! Må le av eg selv da jeg fulgte opp kommentaren din hos meg om at du hadde noe til meg.. for det første som dukket opp på innlegget var kjeks! Ja, jeg er glad for awarden altså, men kjeksene så utrolig gode ut, hehe!! Takk for oppskrift, nå er det natta her i heimen!
Klem

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så deilige cookies! Det er så godt altså!
Gratulerer så masse med award og tuden takk for at du hadde lyst til å gi den videre til meg! Det setter jeg pris på.
:)

Gratulerer med tanker om blogshop! Trur jeg glemte å si det under forrige innlegg
Så gøy da! Kjenner igjen den følelsen med at det er litt skummelt, men tror nok det går kjempebra!
Jeg blir så GLAD hver gang noen kjøper noe av meg på Epla. Det er bare en kjempefin følelse!

Gleder meg til å se hva lekkert du kommer til å ha i denne butikken din :)

Ha ein super ny uke
Godklem Janne Merethe

Kristin sa...

Juhuuuu!

Tusen takk for award.. Jeg setter superpris på det, men er veldig dårlig til å blogge om sånt. SKal se om jeg får gjort det, håper du ikke blir altfor skuffet..!
;-)

Mmmm, kjeks, yum yum!
Jeg tror jeg må slenge sammen noen kjappe havrekjeks etterpå, ble jo så fristet av innlegget ditt..

Og du, så moro med Fjordbua..
Tøff du er som setter igang med bloggshop!! Du står virkelig på du! FLINK! kLemmer

Tovepia sa...

Delikate bilder og nydelige kjeks!! Så flott å få en slik gave!!
Fjordgløtt???
Fjordglimt?
....du finner sikkert et navn:D

Klem fra meg;)

Smykkas sa...

De hettene du har sydd var virkelig kjempesøte. Heldig hun som får en slik gave.

Å komme med noe godt forslag slik på sparket er jeg ikke istand til, så det skal bli spennende å følge med på forslagene (for de kommer nok).

Klem fra Astrid

Monica - Colour makes people sa...

De cookisene så kjempegode ut! :) Forresten hvor har du fått tak i den blå/turkise kjøkkenvekten? Den ser kjempestilig ut, litt sånn gammeldags stil. :)

Related Posts with Thumbnails