tirsdag 31. august 2010

Hylleknekt på "ny" måte :)

Då eg var fersk blogger såg eg dette "påfunnet" på ein eller anna blogg. 
Husker dessverre ikkje kven, 
kanskje du veit?


Nemleg å bruke hylleknekter til pynt i opning mellom to stover. 
Og etter litt fundering slo eg til, shopoholikeren som eg er,
 og kjøpte kvite smijernshylleknekter hos 


Eg hadde egentleg bestilt små knekter, men desse var utsolgt
Så eg fekk store knekter til same pris
Det er god service det! 
Ein sparer jo penger på den måten, tihi ;)



Vi har jo stor stove. 
Ein spisedel og ein TV-del
I opninga mellom er der skyvedører, men disse blir aldri brukt.
Perfekt stad for hylleknekter med andre ord ;)




Då dei kom med posten skrudde min kjære dei på plass for meg. 
Og eg er kjempefornøgd :)


Det var pga desse at eg fekk fart på listemålinga mi forrige veke ;) 
Det var nemleg foringane rundt denne opninga som stod umåla.  
Eg trengte ein ekstra "puff" for å kome igong. 
Og dette var "puffen" eg trengte ;)


Det er rart med det, 
men viss målet med kjedeleg listemåling er morsom stæsjing
Ja, då går det litt enklare å kome igong ;)


Noko som derimot ikkje er vanskeleg,
 er å gå igong med å måle med den nyinnkjøpte fargen Hammershøi.
Ein nydeleg og sukkersøt lysegrøn farge :)
Eg gleder meg!

Som de kanskje skjønner,
 kjem eg ikkje til å kaste ut pastellane sjølv om det er haust;) 
Det klarer eg ikkje :)


Eg håper alle har ein flott kveld!

Klem frå Bjørg :-)

29 kommentarer:

Martilie sa...

Lekkert! Så dekorativt -det likte jeg virkelig veldig godt.. :)

Jeg har sett at Sylvia har brukt flotte hylleknekter på en utradisjonell måte, men tror ikke det var i døråpning. En genial ide!!
Skulle hatt sånne lekkre hylleknekter til alle hyller, men har en følelse av det ikke hadde vært spesielt økonomisk :)

Nyt tirsdagskvelden (min TV-kveld..)

Klem fra Tove

Bondekona sa...

For et fint hjem du har!
De knektene kunne egentlig ikke vært mindre, da hadde de jo ikke vist?
Selv eeelsker jeg høsten og gleder meg over at den endelig er her.
Gelder meg til å fyre i min vedovn.
:)
Ha en fortsatt fin kveld.
Henriette.

Lappeline ♥ sa...

Kjempe fine var de.Lyst og lekkert hjemme hos deg.
Ha en fin tirsdag`s kveld

Klem

Piulfen sa...

Fine hylleknekter, passet så godt inn i stuen din. Og så fint stue du har. Mange fine ting :)

Bettum Villa sa...

NICE!! I like!!! :D

Hadde lyst til å gjøre det er hjemme også, men hadde ikke stor nok åpning. Det ble liksom slik at kjæresten ville gått borti hver gang.. og du kan vel tro at det ikke var aktuelt.. ;).
Gleder meg til å se hva du maler ;). Spennende.

Klem Madelén

Shy sa...

Fine, når ein har hus som passar til dette. Det ser det ut som du har:)

Jijji sa...

Morsom måte å bruke hylleknekter på:) Synes de var passe store, såkanskje greit at de var utsolgt for de mindre?;)
Herlige bilder (som vanlig).

Ha en herlig september!
Klem fra Jijji

Aashildsvilla sa...

hei..å det va fint..hvor kjøpte du de hyllegreiene?klem fra åshild

Lille Frøken Jensen sa...

Kjempe dekorativt med slike hylleknekter. Gøy å bruke de til noe annet enn det de er regnet til:)
Gleder meg til å se den nye fargen.
Ønsker deg en fin kveld♥.
Klem♥

Kristin sa...

DR*T LEKKERT!!!
Og tusne takk for tips om hvor du hadde fått tak i de hylleknektene.. Jeg skal lage rekved hyller og trenger pene knektere.. Endelig så jeg noen -- selvfølgelig her hos deg da..

Her blir det pasteller hele året..
Og etter hva jeg så på messen er det mulig å kombinere jul og pasteller i år.. Masse duse pastller på juletrepynten til bla lisbeth dahl!!
Men jeg personlig går nok for (litt) rødt til jul..>! tror jeg. men ikke på treet.. Hmm.. Nå fikk jeg noe å tenke på!

Klemmer

Frihet sa...

Vakkert!! Flott stue dere har, takk for titten ;)
Pasteller funker hele året!!

nr14 sa...

Smart å bruke knektene på den måten...har faktisk ikke sett det før:) Listemaling er kjedelig og tidkrevende men så er det jo så innmari gøy etterpå da når ting er ferdig og fint:)

Veldig fint i stua di:)

Ha en fin fin kveld videre...her blir det vel Greys:)

Randi sa...

Kjempedekorativt!!! Flotte hylleknekter og flotte bilder fra den koselige stua di:)
Kos deg i kveld!
Klem, RM

beate sa...

Lekkert!!!
tror hulda også har brukt hylleknekter på denne måten. kanskje det er der du har sett det??

klem beate

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint☺
Har sett det ein plass eg og-men hjerneteppet er som vanleg veldig tilstades....☺
Lurer på kor eg kan ha slike knektar..hmm...☺☺ ¤sjå meg omkring¤☺☺

Greys venta på meg, tudelu☺

Klem M♥

Jatte sa...

Slik er kjempefint, sett mange som har gjort slikt her i blogglandia♥
Tenkt på det selv også, kjempelekkert og dekorativt..

Ha en god kveld,
Klem Jatte♥♥

fryd&forandring sa...

Ååå, så fint det var med knektene oppi hjørnene slik! Virker som dere har noenlunde same planløsning som oss, vi har bare ikke skyvedører i døråpninga -men har ønsket oss det! Det man ikke har vettu..!!
Masse lekre bilder du viser!
Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefin detalj! :)

lisje astrid's husblogg sa...

VEEEELDIG lekkert med desse hylleknektane!
Eg har sett etter slike også,men har vore utseldt der eg har sett...Skal innom linken du la til..
Heimen din er sååååå inspirerande..Å JESS!!Då beheld eg og du pastellane i haust;)

God onsdag♥

Klem frå Astrid:)

Tove sa...

Hei hei
Dette har jeg sett flere steder og har tenkt å skaffe meg noen selv og. Både til hylle og sånn som du har gjort. kjempelekkert.
Ha en fin dag
Klem TOve

Unknown sa...

Så lekkert det ble med de knektene i døråpningen:) Smart!
Så heldig du er som har så stor stue ♥

Ha en herlig Onsdag!

Klem Line

Jennys fire vegger sa...

Det har jeg sett en gang også, men jeg husker dessverre ikke hos hvem... Jeg er på utfikk etter noen passende her hjemme og, men jeg har IKKE sånne store fine dører som deg. De passer bedre hos deg.

Det ble ihvertfall kjempelekkert! Og morsomt å se noen oversiktsbilder også. Det er bare såå fint hos deg!

Klem Jenny

Mona Christin sa...

Hei.

Det ble kjempefint og dekorativt. Så også at Min Vinterverden har slike i døråpningen.

Så deilig å ha to stuer. Tv'en er ikke alltid så lekker å ha i stua, men må man så må man.

Ha en fin dag.

Klem Mona C

Ruter & Hjerter sa...

Så floTT1 du er kjempe flink med bilder! Elsker gulvene dine.) Du er til STOR inspirasjon:)

Siv sa...

Ja det får man si...
Prikken over i en ble det det :)
Kjempefint ♥

Herlig hjem du har ;)

Gleder meg til å se hva du skal male i lysegrønt...

Hege sa...

Så fint det ble!
- og jeg hadde et innlegg om dette for ca et halvt år siden(har de mellom stua og kjøkkenet:-))!
Ha en fin høst-dag,
klem Hege.

June sa...

God morgen god morgen!:)
Nydelig soverom!
Bare innom en tur for å ønske deg en fiin torsdag!
Klem:)

Anonym sa...

Utrolig kult - fantastisk måte å bruke disse dekorative hylleknektene på!!

Anonym sa...

Utrolig kult - fantastisk måte å bruke disse dekorative hylleknektene på!!

Related Posts with Thumbnails