fredag 13. august 2010

Heimesydde puter ♥

I det siste har eg utfolda meg på syrommet,
 medan Ariel søv søtt på dagtid.
Eg stooorkoser meg på dette rommet :)


Noko av produksjonen ligg i vogga som for tida pynter i gangen. 
(Ariel er blitt for stor for vogga, og eg har ikkje hjerte til å sette den vekk ;)
Det eg har sydd er blant anna dei to fremste 
2 putetrekka.


Dei er sydde av nydelege Tilda stoff i blåtonar 
og band eg hadde liggande.


På denne puta gløymde eg (vimsehaudet meg ;) å sy konvolutt- opning bak. 
Så då måtte eg bruke dei små grå ;) 
Eg fann nokre knappar og sette på. 
Så no kan ein knappe 
opp og igjen :)


Den firkanta puta er sydd av 4 forskjellige stoff- firkanter,
 og har fått eit hjarte over.
På denne huska eg å fikse konvoluttopning bak ;)


Eg har og sydd fleire "hetter" til for eksempel Norgesglas,
 og nokre hjarter har det blitt. 

Eg har lenge leika med tanken på å starte min eigen Blogshop
men eg synast det er litt skummelt
Men no trur eg at eg hiv meg ut i det. 
Eg har jo ikkje noko å tape på det egentleg ;)
Og det er her desse syprosjekta er tenkt til....
følg med, følg med ;)



Eg må få takke for alle koslege helsingar eg har fått i det siste :) 
No skal eg ta meg ei bloggerunde.
Eg gleder meg til å sjå alt det kreative de syssler med :)


Ha ein nydeleg fredags kveld!


Klem frå Bjørg :-)

39 kommentarer:

anjamollerandersen sa...

Nydelige puter!!

God helg:)

Jijji sa...

Flink du er!
Fiiine puter!

Masse lykke til med blogshop!
Spennende...
Ha en herlig helg!

Klem fra Jijji

Beate i Husets Hjerte sa...

Nei, hiv deg ut i det. Med blogshop har du ingenting å tape og du er jo bare kjempeflink!!!! Får så lyst til å begynne å sy snart!!! Ha en skjønn helg!!

lisje astrid's husblogg sa...

Du er berre så utruleg flink!
Fantastiske fargar og samansetningar!

NYDELEGE bilder♥

Ønskar deg ei god helg:)

Klem frå Astrid♥

Tovepia sa...

Flotte puter, og den som fikk knapper, kledde dem!
Sett igang butikk, det var skummelt syntes jeg også, men det går over;)
ha ei flott hleg og klem fra meg som har giveaway;)

Martilie sa...

Lekkert lekkert!!!
Nydelige puter.. Masse kos å lese hos deg etter to runder på hytta uten nett :)

Lykke til med bloggshop! :)

HHa en flott fredagskveld og helg!

Klem fra Tove

Hannes favoritter sa...

Hei Bjørg!

Nydelig arbeid! Så flink du er!!! Du burde absolutt starte bloggshop! Det blir spennende å følge med på!

Jeg har hatt det litt travelt i det siste, og har ikke fått kommentert på de flotte innleggene dine på ei stund... Så jeg skriver det bare her... For et ufattelig flott syrom du har fått! Jeg ble helt målløs! Det er et slikt syrom jeg også drømmer om!!! Og nydelig pyntet soverom! Lurt å bruke etasjefatet til parfymen!!!

Ønsker deg ei riktig god helg!

Klem fra Hanne

Monica - Colour makes people sa...

Gleder meg til blogshop! :) Regn meg med som kommende kunde. :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefine ting♥

Spennande med bloggshop!!☺ Tøff du☺
Hadde eg hatt kreative evner skulle eg og ha laga meg ein shop, hihi☺

God helg☺

Klem M♥

Eva sa...

Hei.
Flotte puter og fine kombinasjoner.
Kjøper gjerne puter hos deg.
Så kast deg uti det.

Helsing Eva

Lille Frøken Jensen sa...

Nydelige puter(som alltid) du har sydd, likte veldig godt den blå lange:)
Lykke til med blogshopen! gleder meg å se.
Ønsker deg en nydelig helg!
Klem♥

Bettum Villa sa...

Synes du er kjempe flink til å sy jeg Bjørg.. så synes ikke du skal være redd for å starte en liten bloggshop. :D:D
Hva med å starte en shop med meg? ;)
Hadde jo blitt en knallfin side.. hehe.

Selvfølgelig bare en tanke siden også jeg skal starte en bloggshop om noen måneder. Du få si ifra hvis det er interessant.. :)

Da var det ferietid på meg, så vi snakkes igjen om en liten stund

Klem Madelén

Randi sa...

Så flink du er! Nydelege puter du har sydd. Og så eigen Blogshop då... Så spanande! Men, så kreativ som du er så går det nok bra :-)
Ha ei strålande fin helg.
Klems

Unknown sa...

Hei igjen Bjørg:)
Nydelige puter!
I dag har vi lagt ut et ganske likt innlegg ser jeg, med hjemmesydde puter:) Og mine er og sydd med Tildastoff... ♥
Det er mine aller første puter, jeg er egentlig ingen sydame, hihi

Men dine puter var mye fyldigere enn mine, er ikke helt god på målingen enda... Så jeg skal kjøpe litt større innerputer, finest når de er skikkelig stappa!

Spennende med blogshop, gleder meg til og se alt det fine du skal legge ut:)

Ha en flott helg, vi skal på fotballcup i Sandefjord:)

Klem Line

Bringen Blomster sa...

E syns absolutt du sku lag en blogshop, for putene dine e nydelig!! - e har fått meg symaskin men får ikkje til å tre tråden, og det sei vel det meste om mine sykunnskaper ;))
-synnøve-

Mine Blomster sa...

Putene ble kjempefine de ;O)

Ble så innspirert av din sy plass, lenger ned i bloggen her. Min mann og jeg skal i morgen kjøpe en benkeplate og lage en plass til meg og... Kan vise deg hvordan det blir. Ikke den utsikten som du har...for den var fin, men en god plass som jeg kan sitte ved å jobbe!!!!..
Gleder meg ;O)))

Gøy at du har så mange som stikker innom din blogg. Den er jo veldig fin og nydelig... Så seer tallet blir sikkert enda høyere om litt. Tvi tvi!!
Ha en fin kveld ;O)
Mine Blomster

Elisabeth sa...

Kjempeflotte puter! Vakkert! Så flink du er!

Vakkert dandert!

Klemfra Elisabeth

SNILLPIKE♥ sa...

Tilda stoffene er bare så nydelige, og du har satt de sammen til noen kjempeflotte puter. Har noen Tilda stoffer liggende jeg òg, men det blir ikke produsert noe av de sånn med en gang.

Ønsker deg og dine en strålende helg.

interiørinteressert 3barnsmamma sa...

sinsykt fine puter. nå fikk jeg lyst på en symaskin. du gir masse inspirasjon til meg. veldig koselig å besøke bloggen din. jeg er stooor fan av stilen din.

Lynetmor sa...

Hei, så nydelige puter som du har laget :-) Fine farger. Ha en fin helg :-)

Bettum Villa sa...

Hei igjen snuppa! Kom til å tenke på at det går vel ikke ann å dele en blogg med andre vel?..Jeg tenkte vel litt feil et lite øyeblikk der.. hehe.
Så vil bare ønske deg lykke til med bloggshoppen din ;)

I dag er det bryllup på meg :D

Klem Madelén

fryd&forandring sa...

Så flink og kreativ du er!! Pynteputer står på min egen liste over uendelige mange ting jeg har lyst til å lage.. den lista blir ikke kortere av å blogge for å si det sånn! Sprekt gjort av deg å starte bloggbutikk, du lager jo så mye fint at jeg tror det skal gå bra!
Ønsker deg en fin helg!
Klem

Barbros lille verden sa...

Så flotte puter! Kjempefine puter, og de knappene syns jeg bare var superfine detaljer. Noen ganger er det greit å gjøre en "tabbe" - kanskje man finner en kreativ løsning som ble enda bedre!
Ønsker deg en riktig fin helg!
Klem fra Barbro

Ninas Interiør sa...

Herlige puter! Stoffene harmomerer kjempebra! Ble skikkelig inspirert her, altså!:)

God helg! Klem Nina

Frihet sa...

Nydelige puter!!!

Hulda sa...

Hei Bjørg! Nå har jeg virkelig satt meg ned og kosa meg med de flotte innleggene dine. Har hatt det så travelt denne uka, lite bloggtid. Hadde besøk av BoligPluss og Tv2 i går, så det har blitt lite tid til å besøke blogger i det siste. ;)

Jeg er imponert over syrommet ditt. Så herlig det er der, og så vakkert med alle vinduene! Herlig pynta og dandert overalt er det også. Kan tenke meg det er et godt rom å være i. Disse putene var så skjønne også. Smart med knappeløsninga også. Selvom det jo er mer arbeid å sy knapphull enn slik "lomme" på baksida. Det ble dekorativt. :) Lekre farger, og lekre bilder i alle innleggene. Må kikke mer. :)

Fru Andersen sa...

Så flotte puter Bjørg! Erfaren sydame du nå;-)

Spennende å følge med på blog-shop da, og så kreativ som du er tenker jeg det blir mye fint for salg!

Takk for gode ord om den lille kjøkkenhyllen, de skal viderebringes til min lille kompis. Tenker han blir stolt når han får høre at dere likte hyllen han lagde!

Ha en fin lørdagskveld! Her skinner solen og det er bikinivær;-)

ENGEL sa...

å gurimegogmalla!!!Så fine putetrekk!Jeg digger det med hjerte på<3 skulle ønske jeg kunne sy!!!Ha ei super helg og takkk for tips på bloggen min;)Engel

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Du er så utrolig flink og inspirerende Bjørg, syntes så absolutt at du skal starte blogshop. :) Putetrekkene er helt nydelige syntes jeg. ♥ Hver gang jeg besøker deg tenker jeg "skulle ønske jeg hadde en symaskin", så håper det kommer en i hus etterhvert. ;)

Ønsker deg og dine en strålende helg videre ! ♥

God klem fra Anette

Hvite tulipaner sa...

Flotte puter!
Det har vært en stor puteproduksjon her i heimen også i det siste, med ny sofa så dukker det opp behov for nye puter og;)

Spennende med blogshop! Har tenkt masse på det selv faktisk, bare ikke fått det helt gjennomført enda:)
Lykke til til deg uansett!
Klem

Jannes lille sted sa...

Så utrolig flink du er Bjørg.
Ganske misunnelig på de syevnene ja!
Nydelige puter!

Ha en fin helg
Klem Janne Merethe

June sa...

Kjempefine puter! Du er veldig flink! Og tusen takk for koselig kommentar. Har hatt planer om å sy en uro til Lotte lenge, men det var først etter at jeg så den du hadde sydd til Ariel, at jeg faktisk fikk somla meg til å gjøre det!:)
Takk for inspirasjon!

Klem June

Villevinkel sa...

Så utrolig flott det ble med knapping på puta!!

Ellers kan du nok trygt starte blog-shop!!! Gleder meg!!

Stooor klem :-)

Villevinkel sa...

Så utrolig flott det ble med knapping på puta!!

Ellers kan du nok trygt starte blog-shop!!! Gleder meg!!

Stooor klem :-)

Fru Ruud sa...

NYYYYYYDELIGE puter!! Skal si du ble flink til å sy!!! Tenke seg til at du først ikke ville ha symaskinen... Håper jeg kan bli like flink en dag!
Elsker de blå fargene i stoffene du har valgt! Pleier ikke handle på bloggshopper, men det hadde jo vært gøy om du startet en, kanskje jeg kunne ha handlet da...
Fortsatt god helg!
Klem Annette

Shy sa...

Hei!
Velkommen som følger med meg. Det var kjekt!
Eg synst du skal starte shop! Det greier du fint.
Eg synst det var skummelt å begynne å blogge...hehe...
- og vogga må stå framme til pynt med fine puter oppi :)

Fra huset i svingen sa...

Flotte puter :-D
Tror jeg snart må gå til anskaffelse av en symaskin...

Ha en flott uke!

Klem Karianne

Karen sa...

Åh, så nydelig :) Helt herlige samensetninger av mønster og farger... Drømmer om den type kreativitet jeg også - og har lagt min lit på at det kommer til meg når jeg er i permisjon ;) hehe....

Aashildsvilla sa...

åj de putene var skikkelig søte..du er dyktig ..klem fra åshild

Related Posts with Thumbnails