fredag 27. august 2010

Hjelp! ;)


Eg har eit prosjekt eg liksom ikkje kjem igong med. 
Det er blitt vanskeleg å bestemme seg for kva ein skal gjere.
"Problemet" eg snakker om er desse skoddene,
 vi fann på eit jonsokbål klar for brenning 
no i vår. 


Eg har 3 slike skodder ståande :)


Problemet er; 
1. Kor skal eg ha dei? 
Stova? Soverommet? Ute? Anna?

2. Skal eg bruke dei 1 og 1
eller hekte dei saman som eit skjermbrett?

3. Kva farge skal eg måle dei i? 
Kvitt, eller vere dristig med ein ny farge?


4. Nye ideer mottas med stor entuiasme :)



Eg grubler og grubler! 
Det hadde vore kjempestas om de kreative sjeler vil gje meg 
nokre tips og råd! :))

Kva ville du gjort?


Eg ønsker deg ein flott dag!

Klem frå Bjørg :-)
(som takker så mykje for alle bursdagshelsingar, og skal feire litt til ikveld ;)

25 kommentarer:

fryd&forandring sa...

Først av alt; gratulerer med gårsdagen, muffinsene så kjempegode ut og jeg er fortsatt like spent på hva din kjære har planer om å gi deg!

Så heldig du er som har slike skodder!!! Siden du faktisk har 3 av dem ville jeg ha brukt de til å lage skjermbrett. Om du vil prøve noe annet enn hvitt, så er det jo mange flotte lyse pastellfarger å få. Og om du angrer kan du jo alltids male de om!?
Lykke til med prosjektet og god helg! Klem

Jennys fire vegger sa...

Heldiggris!! :-D Også tre stk. og da..

JEG ville ha hengslet de sammen til et skjermbrett, etter å ha pusset det helt ned, så det hadde sett slitt og gammelt ut. Evt. malt det offwhite, i høyglans. Høyre eller venstre, liksom... =)

Men de blir veldig fine hver for seg også. Blir spennende å se hva du velger.

God helg!
Klem Jenny

Beate i Husets Hjerte sa...

Råååfine!!! I hjemmet mitt hadde de blitt laget til skjermbrett og malt brune eller som drivved. Men hos deg passer de kanskje mer som hvite? Jeg ville absolutt laget skjermbrett. Blir nok knallfint! Ha en fin fredag

Barbros lille verden sa...

å, så heldig som fant disse da!!
jeg tror jeg ville laget skjermbrett av dem, malt dem hvite og shabbet dem litt. en fin lyslenke hengende over kan bli lekkert. lykke til med valget!
ha en fortreffelig helg, og fortsatt fin feiring!
klem fra Barbro

Tovepia sa...

Har sett dem sølvsprayet bak senga, og det var stilig. Men som levegg eller bare pynt slik de står også;)
Du får sikkert noen tips som setter kreativiteten igang;)
Nyt helga og klem fra meg;)

Bettum Villa sa...

Hmm.. Ja hva kan man finne på?..

Skjerbrett er jo selvfølgelig en løsning og hadde sikkert blitt kjempe fint. Jeg ville vel beholdt de i den fargen den har (synes den var en stilig kontrast), men den kan jo selvfølgelig bli fin i andre farger også.

MEN hva annet kan man bruke de til? *tenke tenke*
Kunne jo brukt de som sengegavel (på langs) eller kanskje brukt det som en alternativ bilderamme. En kan jo også kjøpe hobbyplater og gjøre som mrs Bjørklund og lage skap av det.. Mange muligheter her.

Ønsker deg lykke til.

Klem Madelén

Marianne sa...

Synes helt klart du skal sætte hængler i og lave et skærmbræt. Du kan male det hvidt, men en lys turkis kunne også være fræk.
Knus MARIANE

Tove sa...

Hei hei
Wow du er heldig. Jeg ville brukt de enkeltvis, jeg ville laget skjermbrett, jeg ville bneholdt farven, jeg ville malt de i delikate farver. Hjelp. Ikke mye hjelp å få av meg. Men lekre er de...
Ha en fin helg
Klem Tove

SukkerSnella sa...

Jeg tror jeg ville hektet de sammen og prøvd med på en sengegavl (sikkert fordi jeg litt er desperat etter å finne litt kreativitet til å lage min egen sengegavl he he )

Men er jo fint med litt duse farger og, for å bryte litt med hvitt :) uansett så blir det nok sikkert fint :)

klem

Shy sa...

Hmm, har ikkje tips til deg, men eg har også sånne til overs. (Nokon heng jo ute på veggen).
Hadde tenkt å kaste dei, men lærte no at dei kanskje kan brukast til noko. Sånn var det med Norges-glassa mine også. Dei var på vei til fyllinga. Jammen er eg lur som les på bloggen din, og andre interiørbloggar ;)

~Kristina~ sa...

Nå skal jeg ikke skryte på meg kreativitet her, men jeg hadde nok satt de sammen til skjermbrett, malt de i f.eks lys antikk eller eggehvit, kanskje ikke helt hvit,å fått de litt "slitt":) Er sikkert masse fint man kan få til:)

Havets Datter sa...

Lucky lucky you!!!!! Jeg ville hatt dem i den fargen de er i nå! Syns de var flotte! Også ville jeg laget skjermbrett ;)
Gleder meg til å se hva du finner på :)

Ha en fin dag!

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Heldiggrisen da! Nydelige var de!

Jeg føyer meg inn i rekken etter de andre her, og sier også: skjermbrett! Fargen er jeg litt usikker på. Likte egentlig litt godt fargen som var på dem jeg, kanskje pussa dem litt mer ned slika t de så litt mer slitt ut. Jeg veit rett og slett ikke jeg.

Fint blir det nok uansett!
Gleder meg til å se!

Klemmer Janne Merethe

Bondekona sa...

Å, hadde jeg hatt dem selv ville jeg nok laget hyller av dem.
Fordi jeg selv aldri hadde hatt plass til-eller bruk- for skjermbrett på mitt bittelille soverom, men alltid har bruk for hyller. Men ville nok malt dem først. Men det ser ut som de sklir rett inn i interiøret ditt både som svarte eller isvann?
Jeg er splitter ny i blogglivet, så jeg aner antageligvis ikke hva jeg snakker om, da.. :P

Stine-Iren sa...

Hei:) Du er so heldig so finne so masse på dynga:))

Eg hadde hekta dei i hop og hatt dei på soverommet:)so hadde eg malt dei den fantastiske blåfargen du har innvistert i:)

Ha ei super helg søte Bjørg!!

Go klem

Love Peace Pionies sa...

så gøy! heldigen.
jeg ville satt sammen alle tre og malt en knasj farge.. men må jo stemme med resten hos deg...
hadde vært morro og satt et bord og to stoler foran, som en liten kafe:)
tukis.... kan jo være en litt dus en..
eller knall gul;)
lilla!!! min farge for tiden. har noen fine fargetoner i mitt siste innlegg...

lykke til

ble langt her

god helg

krissi

June sa...

Har desverre ingen gode tips tildeg, men er sikker på at du finner på noe veldig fint!:)
Bare innom for å ønske god helg og Gratulerer så mye med dagen igår!:)

Klem June

Martilie sa...

Jeg ville lagd skjermbrett av 3 stk og beholdt en as is.. Bare fordi jeg så veldig ønsker meg det selv :)

Hvitt er jo lekker, men rå som sorte og -tror kanskje jeg hadde beholdt skjermbrettet sort og malt en hvir -og brukt som dekorasjon/oppheng for div..

Lykke til -gleder meg til å se hva du finner på med dem :)

Nyt kvelden!

Klem fra Tove

ELLEMELL sa...

jeg tror jeg ville laget et skjermbrett av de:)

Kanskje funent en fin muldvarpfarge feks?
men ikke så veldig mørk farge...


jeg og vil finne sånne skjermbrett på et bål!!!

god helg til deg, klem ellemell

Mona Christin sa...

Hei.

Heldige du. Synes den var fin som den står. Men du kan jo ta bort en pinne innimellom og henge skjerf inni. Du kan henge på kroker som kan brukes til belter og smykker og sånt. F.eks på soverommet. I gangen kan du henge på vesker og solbriller. Bare fantasien setter grenser.

Lykke til.

Klem Mona C

Hos Jorunn sa...

Hei Bjørg! Så heldig du er som har 3 av disse flotte skjermbrettene! Jeg ville nok hengslet de og laget et skjermbrett, malt de enten hvite eller i en grønn eller turkis pastellfarge og evnt pusset forsiktig ned på de så det ble et litt mer slitt utseende. Det blir gøy å se hva du bestemmer deg for, lykke til. Ha en flott helg! Klem fra Jorunn

Siv sa...

Skjermbrett og mal de i fargen isvann og puss de litt slitte, helt klart ! hi hi...
Heldige deg som har så mange av de altså ;)

Ha en herlig Lørdag !

Smykkas sa...

Det er ingen lett utfordring dette, men jeg ville hatt alle tre samlet.

Siden jeg nettopp har holdt på med oppussing, så er jeg blitt veldig glad i hvitt/eggeskalfarge.

Synes du skal vente til du finner ut hvor du vil ha de før du bestemmer farge.

Lykke til.

Klem fra Astrid

Smykkas sa...

Det er ingen lett utfordring dette, men jeg ville hatt alle tre samlet.

Siden jeg nettopp har holdt på med oppussing, så er jeg blitt veldig glad i hvitt/eggeskalfarge.

Synes du skal vente til du finner ut hvor du vil ha de før du bestemmer farge.

Lykke til.

Klem fra Astrid

hannem sa...

Da jeg satt og leste gjennom kommentarene, huska jeg at jeg kjøpte et skap på bohus for flere år siden. Det hadde dører som ligner skoddene. Malte det blått og snudde det opp ned, ford å ha det på badet, og så hengte jeg alle øredobbene med kroker inni det. Kunne jo hengt dem utenpå, men da ville noen av dem ha blitt støvete...

Related Posts with Thumbnails