mandag 9. august 2010

Sy/Hobbykroken min :)

Endeleg er det klart for visning på dette rommet,
 som eg har snakka om ei stund ;)
Eg er endå ikkje ferdig med gjestedelen, 
men det kjem :)

Aller først må eg vise dokke utgangspunktet då vi flytta inn..


Eg er som de veit veldig glad i rosa, men det får vere måte på ;) 
Det einaste eg var fornøgd med var utsikten og tregolvet ;)

Før vi flytta inn målte eg rommet i fargen Latte. 
Noko eg angrer på idag. 
Då eg skulle lage til hobbykroken,var det like før eg starta å måle det om igjen. 
Men mannen sette foten ned ;) Han meinte det ville vere meget unødvendig!
Vi skal nemleg isolere rommet innvendig. 
Så då blir veggane nye og kvite :)
Golvet skal også målast,
 eller slipast ned og oljast.

På rommet hadde vi satt ein pult vi hadde frå før. 
Laga av MDF plate og stålbein og kommode frå IKEA.
Bildet er tatt undervegs i organiseringa ;)


Eg sydde eit forheng av laken kjøpt på Bruktbutikken til 10 kr 
og blonder eg hadde liggande.

På skuffene sette eg på veggord frå Foto1
og vips vart det meir min stil ;)

Som de ser er pulten lang, 
på eine sida av kommoden skal eg scrappe
 og på den andre skal eg sy :)

I kroken ved sidan av sette vi opp hyller. 

Undervegs;


Ferdig;

Hylla som rommer bånd og blonder kjenner de kanskje igjen? 
Det er egentleg ein tørkerullholder kjøpt på Bruktbutikken, 
og såg slik ut;


Etter gode forslag frå dokke, fallt eg for Marny Alice sin ide,
 om å oppbevare nettopp bånd og blonder på den ;)
Tusen takk for ideen :)

Eg spraya hylla kvit,
 og sette på ein ornament- stickers frå Hilde Heimdal.


glaskarmen ved sidan av symaskina har eg sett små fil de fer korger frå Jotex,
 som inneheld det som er kjekt å ha for handa.
Kammerlysestaken var raud, 
og vart spraya med zink.



Utsikten er som de ser på bildene 
(sjølv om veret var grått når eg tok bildene) 
heilt fantastisk. 
Inspirasjon i seg sjølv ;)

Den kvite kassa kjøpte eg på Plantasjen. 
Planen er å fylle denne med scrapbooksaker, 
sånn at eg har god oversikt :)
Ein blomst og oppslagstavla eg har laga 
av ei ramme, stoff og hønsenetting har og fått plass her.


Her er det godt å sitte ;)
hyllene har nokre av hobbybøkene mine og 
dei nye lyshusa frå Jotex fått plass. 
Eg må innrømme at eg ikkje er heilt ferdig med organiseringa ;)



Ting tar tid, 
når eg heller vil sette meg ned å sy ;)

Eg har gått litt amok på Panduro etter at eg vart "hekta" på sying. 
Dei to siste dagane har eg kosa meg med å sy 
putetrekk og diverse av desse 
søte stoffa :)


Det var ein titt innpå syrommet mitt. 
Det blir nok fleire besøk her, etterkvart som eg blir ferdig :)
 Det vart visst eit langt innlegg så eg håper de ikkje er lei av det allereie ;)


Eg håper alle får ein flott kveld!

Klem frå Bjørg :-)

49 kommentarer:

Lille Frøken Jensen sa...

Så UTROLIG flott du hadde fått det. Likte alt:)
Ønsker deg en fin kveld!
Klem♥

lisje astrid's husblogg sa...

Det MÅ vere det mest fantastiske syrommet i heile blogglandia!
Woooow!Såååå lekkert!
Med alle detaljane,utsikta,herlege stoffa....I LOVE IT!

Du er SÅ UTRULEG flink!

Der tenkjer eg du får mange gode stunder utover hausten!

Eg blir aldri lei av bilder frå din vakre heim..

Nyt den nye veka♥

Klem frå Astrid:)

Fru Andersen sa...

Så utrolig flott! Kjenner at jeg får lyst til å sette meg der ved vinduene og sy ja;-) Så heldig du er som har et slikt rom! Jeg må rydde meg plass i spisestuen, og det er så kjedelig siden jeg ikke kan la symaskinen eller andre hobbysaker ligge fremme. Men, men, med tre barn er alle soverom opptatt. Spørs om vi må bygge på huset;-)

Synes det ble veldig flott med de forhengene ved pulten, gav det en utrolig sjarmerende look! Flink du er!

Nå er det filmkos og godsaker her i huset, fortsatt ferietid;-) Ha en fin kveld søte Bjørg!

Ps: Så ut som en herlig seiltur!

ENGEL sa...

ohmygodogmeretil!!!!!Dette var virkelig til inspirasjon!!!Fantastisk fint altså!Jeg har vel egentlig ikke et eget rom til disp,for her har mannen i huset hobbyrom-men det er lov å drømme!!Knalllekkert-og masse fine stoffer!SÅ fiiiin og inspirerende utsikt og!kløm<3

June sa...

Så utrolig fint det ble!! Og genial idè med bånd på tørkerullstativet!:) Kjempelurt!
Gleder meg til jeg får meg hobbyrom!

Klem fra June

Precious Home sa...

Wow! For ett rom! Nydelig!

Ha en fin kveld!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempelekkert! :))) Vi jobber, sakte men sikkert, med mitt hobbyrom for tiden, men utsikten din har jeg ikke. Her er det skog å se på! ;P

Tipper det blir mange timer med kos her inne!


Vibeke :)

beate sa...

oj,oj,oj!!! det var hobbyrommet sitt det!! her har du jo fått max ut av plassen! så mange lure ideer og praktiske løsninger.

kos deg!

klem beate

Ballerina sa...

Sikke en fin blog du har og hvor er dit kreative rum lækkert!!
Hilsen Louise:-)

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Så fint som det var blitt! Ser superkjekt ut.
En dag håper jeg på å få et slikt hobbyrom jeg også. Her ligger ting litt over alt, og det blir fort litt tungvint.

hobbyrommet ditt var blitt knallfint!

ha en fortsatt fin kveld
Klem Janne Merethe

Anns draum sa...

Halleluja!!! Du har verkeleg gjort det vi alle drøymer om! For eit fantastisk hobbyrom:))) Eg hadde lås døra om blitt værande der inne trur eg;))) Rett og slett fantastisk. Og så med den utsikta då!!!!! EG OG VIL HA EIT SÅNT ROM!!!

Klem frå Ann:)

-Aina- sa...

Gosj for et flott hobbyrom du har.
Dette ønsker jeg meg allsa.Så koslig og lure løsninger♥♥
Her kommer jeg til å hente inspirasjon når jeg skal lage meg nytt hobbyrom!

ELLEMELL sa...

Så fint, ryddig og koselig du hadde fått det:)

Her er det nok fint å sitte å sy!

Skal snart vise bilder av mitt syrom også, har malt og pusset det litt opp:)

fin kveld til deg:)
klem ellemell

Tovepia sa...

Fy søren så flott det ble!impnert over hylla med blonderuller, og det var så mye lekkert!!!
Godt å ha et så koselig hobbyrom.

ha en fin kveld og klem fra meg;I

Lena Celine sa...

Å så flott hobbyrom. Mitt er ikke veldig pent. Misunnelig!!! Thi, hi...

Klemmer fra Lena

Marianne sa...

Dit hobbyrum er blevet utrolig lækkert. Der får man lige lyst til at sidde og være kreativ. Tror du får mange gode timer der.
Hilsen Marianne

Elisabeth sa...

WOW! For et fantastisk rom! Du er kjempeflink! Jeg bøyer meg i støvet! :-)

Klem fra Elisabeth.

Hvite tulipaner sa...

For en herlig forandring!Her har du virkelig stått på Bjørg!
Kos deg masse i ditt nye hobbyrom mens du syr og ser på den fantastiske utsikta:)
Klem fra meg

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Guriland for eit lekkert hobbyrom! Glede meg til mitt blir klart til bruk og...
Kan tenke meg inspirasjonen kjem som perler på ei snor der☺☺
Og so kjekt at du likte min ide best-litt stolt hihi☺

DU er kreativ og flink!!☺

Sy i vei☺

Klem M♥

SukkerSnella sa...

Utrolig flott rom :)) Jeg begynte nesten å sikle he he :))

Anonym sa...

Så nydelig, og praktisk! Jeg gleder meg utrolig mye til jeg skal begynne på hobbyrommet mitt! Det kommer til og bli så deilig med et eget rom til alt stæsjet mitt. :)

Lykkeliten sa...

Å for et fantastisk sy/hobbyrom!!!
Utrolig koselig og fint:)))Kan tenke meg inspirasjonen kommer på løpende bånd når du sitter der og koser deg!

Håper dere får en super uke!
Klem:)

Bettum Villa sa...

WOW....Her var det flott, Bjørg! Nå ble jeg kjempe inspirert til å få farten på min egen hobbykrok under trappa. Ser jo nå at det er jo ikke "så" mye som skal til for å få en koselig og organisert sykrok.
TUSEN TAKK for titten!!
Gleder meg til å se mer.

Klem Madelén

anjamollerandersen sa...

WOW! Her må det jo være en FRYD å sitte med diverse prosjekter!!

Takk for koselig hilsen på bloggen min:)

Du må gjerne legge meg til, bare koselig det:)

Ønsker deg en fin uke!

Ruter & Hjerter sa...

Blir kjempe inspieret til å sy litt av den haugen jeg har med stoff! En helt fantastisk plass du har ordnet deg:)

Aashildsvilla sa...

hei vennen..wow så fint det ble...lyst og nostalgisk syrom..du er dyktig..klem fra åshild

Katharina sa...

Helt fantastisk!! Et sånn rom vil jeg også ha.....:))
Du er bare helt utrolig flink...den som kunne...tror jeg mangler litt TID:)

Kjempekjekt å titte innom bloggen din!
Klem fra Katharina

fryd&forandring sa...

ÅåååÅÅÅåååÅÅÅÅ!!!! Dette hobbyrommet må vel være enhver hobbydamers store drøm! Og så ryddig og organisert, en fryd å se bildene dine.. sukk..!

Mitt hobbyrom er et sammensurium av roterom, hobbyrom og gjesterom! -Men når huset er ferdig skal jeg få et stort rom i 2. etg. og da skal jeg ha en pult til symaskina og en til scrapping.. -Det var inmari lurt Bjørg! Og scrappeark i en bladholder! Takk for at du viser fram alle de lure løsningene!! Klem

Barbros lille verden sa...

Åh, så herlig! fantastisk flott rom, her kan jeg skjønne at kreativiteten blomstrer ja!
Mye spennende siden sist på bloggen din! Ser ut som dere hadde det fantastisk i England!

Bare et lite tips til deg, Boots Norge har også nettbutikk hvis du ikke har et Bootsapotek i nærheten der du bor! Se her:

https://www.boots.no/butikk/s/products/category.html?categoryId=1642930&action=O

Og siden jeg er inne på Boots-tips anbefaler jeg å prøve ut Sanctuary-produkter! EEEEELSKER dem :O)

https://www.boots.no/butikk/s/products/category.html?categoryId=5069&action=O

Jaja, så fikk jeg solgt litt selv om jeg er sykmeldt ;)
Klem fra Barbro

Hegeslilleboble sa...

Ååå, for et aldeles nydelig syrom! Ble helt misunnelig:). Mitt "syrom" er i en krok i stua i annen etasje.... ser ikke ut... Dette var bare FLOTT! Kan godt forstå at du virkelig koser deg her:)

Mona Christin sa...

Hei.

Det ble like flott og delikat som jeg hadde forestilt meg. Men at du hadde DEN utsikten i tillegg må jo være en stor bonus. Helt nydelig ble det.

Mitt ønskede hobbyrom er foreløpig okkupert av mannen som har det som fotballrom/tvrom. Tenk å kaste bort potensialet på det. Men vi får se. Må pusse opp uansett.

Ha en fin tirsdag.

Klem Mona C

Jijji sa...

Wow, for en forandring! Utrolig flott det hobbyrommet ditt altså! (Jeg sitter nå og prøver å innbille meg selv om at jeg ikke er misunnelig på plassn din...) Så ryddig og så inspirerende!Tipper det kommer til å bli maaaaaange flotte produksjoner på det rommet!
Takk for et inspirerende innlegg!

Klem fra Jijji

Fru Ruud sa...

Her var det blitt helt supert!! Tenker nok du koser deg her med diverse prosjekter!! Masse inspirasjon å hente...
Ha fortsatt fin uke!
Klem Annette

Tove `blogg verden sa...

Åååååh så flott!!! Virkelig perfekt plass for inspirasjon til det meste!!! Heldige deg : )
Klem Tove

Unknown sa...

Fy søren for et herlig syrom! Det ble superfint:)) Herlige, store vinduer, lyst og trivelig...
Misunner deg veldig et syrom, jeg må pakke alt jeg bruker inn og ut av et skap på kjøkkendet jeg:(

Hyllen med bånd på ble kjempesøt, og for en fantastisk god ide:))

Kos deg!

Nattaklem

Siljes Hobbyrom sa...

Så utrolig flott og praktisk!!!
Herlig!

Hyllen ble så genial med blonder på!
Ha en fin kveld!
Klem Silje

huset på øya sa...

WOW vet ikke hvor jeg skal begynne...
Kjempelekkert ALT sammen. Du er SÅ flink!!!

Så mye flott. Et hobbyrom alle misunner deg - ihvertfall jeg.

Nydelig utsikt også - skjønner godt at det er m på å gi litt inspirasjon ja...

klem Vibeke

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Jeg er virkelig imponert Bjørg, du er bare så utrolig flink ! ♥ Forstår ikke hvordan du rekker alt jeg. Skulle gjerne hatt det sy/hobbyrommet der ja. ♥

Gleder meg til å se hva du har sydd ! :)

Ha en nydelig tirsdag kjære deg. ♥

Gode klemmer fra Anette

Lise Katrine sa...

So utruleg fint sy/hobbyrom du har mekka! Og med den utsikta kan det ikkje bli meir perfekt! Eg har hobbyrom i kjellaren, inni ei mørk hule... men no skal eg omorganisere litt snart, må ha ein plass til å gjere lekser ;) Det renner over, og er lite orden der...men eg veit stort sett kor ting er.. :)
Gledar meg til å sjå alt du skal forme på rommet ditt! Kos deg masse!!
Klem, Lise

Christine sa...

Oi Oi oi, Bjørg! Da syrommet e da nok mange so misunne deg- iallefall eg. Blei utrulig flott, og e heilt Bjørg :) Og med den utsikten kan ein bli inspirert. Me like! :)

Eg savne ein plass der eg kan la symaskina stå, uten å rydda den vekk kvar gong..trur kjellar stova må innredast på nytt ;)

Kos deg på hobbyrommet:)

Klem.

Tove sa...

WOW!!!Utrolig lekkert rom du har fått deg. Nå ble jeg skikkelig misunnelig. Mine hobbysaker står på vaskerommet. Utrolig smart hyllen du har bånd på. Sånn vil jeg å ha. Åhhh...du er heldig.
Nyt dagen og syrommet
Klem Tove

Randi sa...

Ååååå... så herleg rom du har fått deg her! Ein drøm av eit hobbyrom det der. Ønsker meg noko slikt i mitt neste hus eg og... ;-)
Så artig det vart med den tørkerullholder til band og blonder, smart idé!
Her er det nok ikkje noko problem å kosa seg nei...
Klems

Jeanette sa...

Så nyyyyyyyyyydelig!!!!!!!
Fantastisk flott!!! Så flink du er!
Klem J.

Shabby Chicks sa...

Oj oj, dette var lekkert!! Du er så flink til å se muligheter og lage egne løsninger! Også DEN utsikten da! Den er du utrolig heldig med!

Smått og Stort sa...

Så fiiiint du har det på syrommet! Og DEN utsikten! Jeg ble skikkelig inspirert av alt det du viste fram- skulle ønske jeg var like flink som du å style :) Har akkurat ommøblert hobbyrommet jeg og- får kanskje legge ut noen bilder når alt er ferdig- så kan du se hvor jeg sitter og koser meg med hobbyene mine!
klem fra Sissel

Frihet sa...

Wow for et nydelig rom!!! Satser på å få se masse produkter prudusert av deg ;)

Anonym sa...

Eg er ei dame på 39 frå Voss som surfar på bloggar for å få inspirasjon, og din blogg er heilt utruleg!! Må innom den kvar dag, fordi eg er så spent på kva du har funne på sidan sist;-) Din blogg er favoritten min. har ingen sjølv, men lurar litt på å få meg ein...
Klem frå Solveig

Kathrine sa...

Guri land for et flott rom! JEg hverken syr eller scrapper, men se nytten i et slikt rom - det blir vel omtrent som meg og behovet mitt for stall hjemme hehe :) Flott var det uansett!!!

Stig & Jeanette sa...

Må sei meg enig i andre som har kommentert her...flottaste hobbyrommet eg har sett!!

Related Posts with Thumbnails