fredag 20. august 2010

Eg ♥ isvann..


..Og då snakka eg om målingsfargen isvann. 
Ein heilt fantastisk, nydeleg 
lyseblå farge.

Eg har hatt ein del småting liggande klar for måling, 
men eg er egentleg litt lei av å måle alt kvitt. 
På diverse blogger er isvann mykje brukt. 
Så eg tenkte at no ville eg og prøve :)

Mitt første prosjekt som er ferdig er dette brettet,
 som Mamma var så snill å kjøpe med til meg frå ein Bruktbutikk.

Før/Etter:


Ser litt bedre ut no, 
ikkje sant? ;)


I dag har eg vore på loppemarked på Sandane. 
Det er så moro!!:) 
Dei skal visst fylle på varer både idag og imorgon,
 så då blir det ein tur til ;)
Eg fann endeleg to korgstoler, nokre rammer og ei hjørnehylle.
Alt skal få ein makeover, resultatet kjem. 
Men uvisst kor tid ;)


Stova ser ut som eit hobbyverksted ikveld!
På golvet står barnekorgstolen klar for kvitmåling (takk for gode råd;)
På bordet ligg eit par rammer som skal målast. 
I stolen ligg noko syarbeid
Og ei ferdig måla ramme skal få hønsenetting
Nok å henge fingrane i med andre ord ;)


Var ikkje blåfargen på brettet flott?
Slike hjerter som ligg på brettet har eg 
til salgs i Fjordbua.



Eg håper alle har ein kosleg kveld!

Klem frå Bjørg :-)

30 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Isvann er en kjempefin farge! Liker den ja!
Har selv brukt den på et par ting til Lille sitt rom.

Kjempetøft speilet i innlegget under også! Så rååååsa! Kult!

Ha en kjempefin helg
Klem JM

Hulda sa...

Oi, nå inspirerte du meg! Brettet var nydelig i den fargen. Trur jeg må kjøpe litt av den malingstypen. Vakkert hos deg! SÅ heldig du var som fant to kurvstoler. Gleder meg til å se. Bloggen din er en av mine favoritter.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefin farge!☺
Har ei stor tallerkenhylle Elias skal få eg lurte på å male i denne fargen!

E da loppemarked på Sandane??!! Det visste eg ikkje...skulle jo tatt turen eg då! Hm..jaja...kanskje sjangsen kjem igjen☺

Bli spennande å sjå det du har fått tak i☺

Klem M♥

Smått og Stort sa...

Lekkert!! Du har det kjempekoselig! Kan ikke se for meg at du har kaos rundt deg, men det stemmer vel når du jobber ;)
Lysmansjetten du har på lysestaken din var også nydelig! Ønsker meg sånne. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den...?
Ha en super dag på loppis i morgen da- gleder meg til sesongen for det starter her og!
klem fra Sissel

Shy sa...

Flott farge, og nok ein gong, fine bilder. Har ikkje fått med meg at det er loppemarked på Sandane...

Randi sa...

Isvann er ein fin farge ja. Brettet var litt betre no ja... ;-)
Blir spanande å sjå resultata frå loppeturen når du vert ferdig med dei.
Ha ei god helg.
Klems

ENGEL sa...

ojoj-takk for fargenavn-denne var VIRKELIG vakker.Håper du får en superduper helg!

Jijji sa...

Fargen er kjempefin!!! Og brettet ble absolutt mye penere i ny farge.
Gratulerer med de etterlengtede kurvstolene. Gleder meg til å se fangsten din.
Høres ut som en kreativ og koselig kveld. Kos deg masse med prosjektene dine!

Når det gjelder bladene på amplene mine stemmer det at jeg har fått dem i ett blad. Litt usikker; men kan det ha vært bolig pluss eller rom 123 i fjor? Jeg har liksom ikke funnet noen steder å bruke wallstickersene, men er veldig fornøyd med idéen om å ha dem ute på et par veggampler.

Ha en herlig helg!
Klem fra Jijji

Fru Ruud sa...

Kjempe fin farge!! Tar den med som tips til farger hos meg!! Har noen ting stående som skulle vært malt, men kommer aldri igang...
Ha ei kos helg!
Klem Annette

Lille Frøken Jensen sa...

Nydelig farge, den må jeg prøve en gang:)
God helg ønsker jeg deg!
Klem♥

Monica sa...

det er en utrolig vakker farge, har også sett den på bloggene flere ganger. brettet ble kjempefint. ønsker deg en riktig fin helg. klem Monica

Gyngestol og kaffigrut sa...

Brettet ble veldig fint!
Spennende med loppe prosjekter, gleder meg til å se resultatet.

Ha en fin helg!

Fru Andersen sa...

Så flott isblå farge, ble veldig friskt og fint. Likte også kjempegodt det rosa fine speilet til lillejenten. Ser ut som om hun har et fantastisk fint rom!

Nå er det helgekos her i heimen, huset er vasket og stearinlysene tent! Deilig, jeg er på en bitte liten bloggerunde mens de andre tar oppvasken;-)

Fredagsklemmer!

Hjemme hos meg sa...

Hei...
Isvann er kjempefin! Morro med loppis, jeg har også vært på det i dag :) Bilde av dagens kupp på bloggen ;) Brettet du har malt blei kjempefint :)

SNILLPIKE♥ sa...

Brettet ble knallfint i den blåfargen. Den var så ren og fin. Nydelig stilleben på spisebordet ditt.

Gleder meg til å se de ferdige prosjektene. Ønsker deg og dine en toppers helg, klem.

lisje astrid's husblogg sa...

Å woooooooow!
Såååå lekkert i stova di!
Å det berret vart berre kjempe fint!
Dene fargen er nydeleg!
Eg har mala lisje brors stol i denne fargen(+++++)

Å det prinsessespeilet...Ah!I LOVE♥

heldigvis er det kjekke ting du har hendene fulle av;)

Tusen takk for slike gode ord frå deg♥

Nyt helga og:)

Klem frå Astrid♥

Randi sa...

Den fargen er bare helt nyyydelig!
Blei bitte-litt misunnelig over å lese at du har vært på Sandane, der skulle jeg også gjerne ha vært. Både på loppis og så nærme "heime" :)
Lykke til med prosjektene dine, og så får du hilse hvis du ser noen kjente på Sandane da:)
Klem

Monika sa...

Lekkert!!

Mona Christin sa...

Jeg liker fargen kjempegodt. Den er så søt liksom.

Gleder meg til å se hva du har funnet. Ingen loppis her hos meg foreløpig.

Klem Mona C

Marianne sa...

Thank you for you lovely comment. I also like you blog and I have been you follower for a time and I have also added you to my bloglist. Have a nice weekend.
Marianne

June sa...

Ble kjempefint! Og det ble speilet i forrige innlegg også. Veldig koselig barnerom!:)

Håper du får en fin helg!
Klem

beate sa...

digger isvann!!

god helg

klem beate

Barbros lille verden sa...

nydelig farge, brettet ble kjempeflott! gleder meg til å se resten av loppefangsten!!
tusen takk for koselig kommentar fra deg, det er vanskelig dette med barnehagebytte men det skal nok gå veldig bra tror jeg!
god helg :)
klem fra Barbro

Siljes Hobbyrom sa...

Brettet var kjempefint! Likte veldig godt fargen :) Mulig jeg må teste den ut selv en gang.

Så speiliet du hadde sprayet lenger nede her, knallstilig på prinsesserommet ;)

Ønsker deg ei super helg!
Klem Silje

Tove sa...

Hei hei
Nydelig farge. Delikat og lekker. Har tenkt å teste ut denne fargen jeg og etterhvert.
Idag fikk jeg pakke i posten, det var en nydelig tunika som passet perfekt. Har allerede brukt den i middagsselskap i dag. Kombinerte den med jeans og hvit, tynnstrikket cardigan.
Så hjertelig tusen takk kjære Bjørg. Vil gjerne betale deg for deg, bare si hva du vil ha.
Ha en fin kveld
Klem Tove

MissMette sa...

Hei Bjørg
Elsker denne blå fargen, kjempeflott farge. Jeg har dessverre ingen ting i blått, men kunne veldig godt tenke meg slike farger rundt meg… Utrolig mye flott i lyseblått rundt omkring på butikkene også – blir veldig fristet :) Syns brettet ditt ble kjempeflott!!! – og så flotte bilder du viser fra stua di… nydelig farger og detaljer! Nydelig pute du har laget også i noen innlegg lengre nede, kjempesøt ♥ Ønsker deg en fortsatt stålende helg, klem fra Mette

Karen sa...

Den fargen er nydelig... Er kåret til årets farge faktisk :)

Camilla sa...

Det brettet ble kjempe flott, en god ide å male det om ;)

Som du sikkert skjønner etter å ha delt den store nyheten, skal hjertene jeg fikk fra deg brukes på den lilles rom som etterhvert skal komme i ordning. Jeg elsker de hjerte, de er så utrolig skjønne!

Stor klem fra meg.

Karina sa...

Isvann er jo nydelig! Jeg noterer i bakhodet. Denne skal brukes til et lite maleprosjekt jeg har på gang :) Takk for inspirasjonen og ha en nydelig søndag!

Klem Karina

Tovepia sa...

Å, det var virkelig en nydelig farge; den skal jeg huske når jeg skal male et bord på hytta. For som du sier, alt behøver ikke være helt hvitt.
Skjønne bilder fra deg.
Nyt kvelden og klem fra meg;)

Related Posts with Thumbnails