onsdag 11. august 2010

Nystæsja soverom :)

Etter at Ariel flytta ut av vårt soverom, 
har det vore litt trist der inne ;)

Så igår tok eg tak i det. 
Vaska, skifta sengekle og det kjekkaste av alt; 
stæsja det litt ;)


Min kjære hadde veldig lyst å ha eit rom i huset som hadde maritimt preg. 
Eg var snar å foreslå soverommet, 
kunne jo ikkje risikere at det vart stova liksom ;) 
Men på soverommet synast eg det vart bra!


Han er og veldig glad i båtar, spesielt seglbåtar. 
Vi har ein som ligg på fjorden ;)..
og mange små rundt om 
i huset.


Denne som vi har på soverommet synast eg er så fin. 
Og der han står plassert i vindauget,
 er det nesten som han ligg på fjorden den og ;)


Hylla eg pussa opp for litt sidan, 
har fått ny pynt.


Bildet av hendene til meg og Ariel er eg veldig glad i. 
Det står no på toppen ilag med ei lita Fil de Fer korg frå Jotex (med smykker i) 
og ei zinkeske som inneheld bunadssølvet mitt. 
På stanga har eg hengt smykker, på glasknottane likeså.


På soverommet vårt har vi dør inn til badet. 
Og ei dør som går ut på ein liten veranda. 
Det gjer meg litt hotel- feeling ;) 
(Berre synd ingen vaskar og rer senger i tillegg ;P)


På kommoden frå IKEA har eg sett ein av dei gamle koffertane mine. 
Den er fyllt med skjerfa mine og 2 speil. 
Eg har og hengt opp ein hjertekrok med bokstaven B 
(B for Bjørg ;)




På ein gammal raud stol har eg plassert eit etasjefat frå House Doctor.
Dette rommer for tida parfymene mine.


Det gamle tregolvet skal gjerast noko med. 
Men det blir nok eit anna år ;)


Tunikaen som heng på garderobeskapet har eg bestilt frå H&M. 
Eg synast den er kjempesøt, og har fin passform.
Dessverre var denne for trang over puppane mine
(for å seie det som det er ;) 
Og eg fekk ikkje somla meg til å returnere den. 


Difor lurer eg på om nokre av mine fantastiske lesera har lyst på denne? 
Eg blir kjempeglad om nokon kan bruke den.
Den er i størrelsen 38 og passer sikkert til dei med C cup eller mindre ;) 
Send meg ein epost til 
husetvedfjorden@hotmail.com
 med adressa di,
 om du har lyst på den :) 
Så sender eg den til deg. 

Første dame til mølla ;)


Ups, det vart nok eit langt innlegg frå meg ;)


Tusen takk for helsingane de la igjen på forrige innlegg! 
Eg har lest dei om att og om att:) 
Og eg smiler kvar gong :)
Spesielt takk til de kjente og ukjente anonyme som la igjen helsing! 
Veldig moro å høyre litt om dokke. 
De som har eigen blogg kjem eg snart på besøk til :)


Eg håper alle har det bra, 
og at de har ein
 fin kveld!

Klem frå Bjørg :-)

28 kommentarer:

Lille Frøken Jensen sa...

Nydelig soverom, så skikkelig innbydene ut, tenk å senke seg ned i den senga:)
Så dumt med kjolen den var jo kjempe fin. Det er kanskje derfor ikke jeg bestiller tøy fra nettet til meg selv, virker så styrete når man nå levere det tilbake:)
Ønsker deg en fin kveld
Klem♥

Tutti - Mamma i flyt sa...

Så utrolig vakkert!!

Også den fantatiske utsikta da. Jeg synes ikke det maritime tar over rommet i det hele tatt. Det bare gir et hint og passer virkelig flott sammen med utsikta.

Ønsker deg en skikkelig flott kveld.

klem

Tove sa...

Hei hei
Utrolig koselig soverommet deres ble. Vårt er abslolutt ikke blogg bart. Ser ikke ut i måneskinn....enda.
Likte den kjolen jeg da. 38 og c er jeg og....Tar den gjerne jeg
Ha en fin kveld
Klem Tove

ELLEMELL sa...

hei!

Så fin tur vi fikk inn på soveromemt ditt! Synes det var en behgaleig stemning der! Blått interiør på soverommet skal jo være berolignede for bedre søvn!

seilbåten i vinudet passet perfekt inn, og ja, det ser ut som den segler på fjorden!
Bra mannen får være med å bestemme pittelitt!:)

fin kveld til deg!
klem ellemell

Anonym sa...

Nyydelig soverom! Fikk lyst å hoppe opp i den nyoppredde senga di jeg å legge meg ;)

Bettum Villa sa...

Dette var et nydelig (og ryddig) soverom. :D:D
Ble nesten litt missunnelig... ;). Kanskje jeg får overtalt kjæresten til å pusse opp soverommet igjen til neste år.. Kanskje.

Klem Madelén

Anonym sa...

Fin blogg du har, og utrolig inspirerende:-)

Jeg er str 38;-)

ha en fin kveld..

Marianne sa...

Du har et rigtig flot soverum. Dejlit stort og godt indrettet. Det må være dejligt at kunne gå direkte til badeværelse og direkte til veranda.
Hilsen Marianne

Beate i Husets Hjerte sa...

Så innmari fint du har det altså!!!! Du bor jo så flott og den båten ser jammen ut som den er på fjorden ja. Kjempeflink til å style er du..lekkert!!! Ha en flott kveld.!

Unknown sa...

Så lekkert soverom ♥ Nesten så jeg kjenner lukten av nyvasket sengetøy:) Er så deilig med en skikkelig vask og stæsj av soverommet... har en tendens til og bli litt rotete i hverdagen, med klær her og der... Og da er det så godt når helgen kommer og det blir vasket og skiftet på senger, da sover jeg godt da:)

Herlig med maritim stil på soverommet og mannen ble fornøyd, da er alt bra:)

God natt, og sov godt!

Klem Line

Smykkas sa...

Dette var så delikat og lekkert at jeg er stum av beundring.

Jeg synes det er utrolig spennende å se litt av det som bloggevenner sysler med.

Klem fra Astrid

Audhild sa...

WOW- sier jeg bare!! Soverommet var rett nydelig!! Så herlige beroligende farger- og å våkne til ei slik utsikt da!!!Målløs blir jeg! Nydelige detaljer. KLEM

SNILLPIKE♥ sa...

Å, for et trivelig og innbydende soverom dere har. Så mange flotte detaljer. Fikk lyst å gå igang med vårt soverom og gjøre det noe penere.

Desverre er nok tunikaen for liten til meg, ellers kunne jeg godt tenkt meg den. Er veldig glad i blått.

Ønsker deg en flott torsdag.

Aashildsvilla sa...

hei bjørg..kjempelekkert soverom...har åsså ordna våres soverom i det siste...godt å ha det koselig der å..klem og hilsen fra åshild

Monica - Colour makes people sa...

Så stilig med etasjefat som parfymeoppbevaring. Den ideen skal jeg jammen meg låne. ;) Ellers er jo soverommet deres helt utsøkt som resten av huset, nydelig!! :)

Vivian sa...

Hei!
For et flott soverom, og ikke minst utsikten. Skjønner at du får hotellfølelse av å dør til badet:), Høres herlig ut!!

Fikk tatt en kjapp titt på bloggen din, her var så mye fint. Jeg må komme tilbake igjen, for nå er det så sent!
Ønsker deg en fin dag i morgen!
Klem Vivian

Jijji sa...

Lekkert soverom! Synes det ble kjempefint med maritimt tema.

Klem fra Jijji

mimmi-leone sa...

Så nydelig soverommet ble!

passer jo godt med slike farger der.

Hilsen fra Mimmi-Leone

Husfruen of Hilltop House sa...

For et deilig rom! Ser rolig og svalt ut, slik et godt soverom skal være.

Mona Christin sa...

Hei.

Så fint og romantisk soverom dere har. Og ikke minst den flotte utsikten. Beundre...

Smarte løsninger har du og. Kofferten din kunne stått på ønskelista mi.

Ha en fin torsdag.

Klem Mona C

Anns draum sa...

Så flott det blei!! Kor tar du det frå?? Du bombaderer oss med det eine fantastiske rommet etter det andre jo;))) Inspirerande:)) Sønnen i huset skal få eit maritimt rom i gamlehuset;)) Så kjekt at du likte bloggen min:))

Natti natt:)

Klem frå Ann

Ruths datter sa...

Så flott soverom dere har. Ikke minst at fjorden faktisk kiler dere på tåa, nesten.Veldig fint stæsja. Du har sansen.
Klem

Bjørkely sa...

hei hei!
For et nydelig soverom. Flotte bilder, jeg ble så inspirert!

Minka sa...

Heisann, så flott det ble på deres soverom. Så deilig ut å ha utsikt over fjorden fra soverommet, vakkert å våkne til..Og det bildet av dine hender samt deres lille, åå så nydelig..klems

Fru Ruud sa...

Kjempe fint soverom!! Herlig med blått sengetøy! Utrolig smart med den hylla til smykker! Har tenkt veldig her på hva jeg skal gjøre med mine, men ei sånn hylle virket jo hlet perfekt. Plass til mange smykker... Regner med det går ann å finne ei på Brukten... Takk for tips!!!!
Klem Annette

Brennagjengen sa...

Så fint soverommet ble! =) Syntes ikke det ble helt "ship O` Hoi" stil og det er bra ;) De maritime detaljene ga en sommerlig følelse og passet kjempe bra sammen med utsikten og resten av stilen! Flink du :)

Klemmer Ida

Gyngestol og kaffigrut sa...

For et lekkert soverrom, synes det ble svalt og sommerslig, med de maritime detaljene. Liker at det er en personlig stil som sier noe om de som bor der, også mannen;)
Flink du er!

Ha en fin dag!

Unknown sa...

I love your blog. The pictures and colors are amazing. Keep up the good work....
Bryn (from Boston)
Ps. I understand the text but I can't speak or write Norwegian...( I think )

Related Posts with Thumbnails