mandag 23. august 2010

Litt forandring på barnerommet ♥

For ikkje lenge sidan viste eg dokke
 barnekorgstolen eg har kjøpt til Ariel. 
No er den måla kvit, og passer mykje betre inn ;)

Før/ Etter;


Eg funderte ei stund på korleis eg skulle måle den. 
Av erfaring veit eg at på slike møbler
 går det mykje spray. 


Så eg endte opp med å måle med pensel først. 
Det var vanskeleg å få alt kvitt med penselen.
 Så når stolen var tørka, 
gav eg den "ein dusj" med spray slik at 
alle krinkler og kroker vart kvite ;)


Stolen passer mykje bedre inn på det 
lyse rommet som kvit.


Den rosa settekassa er og komen på veggen. 
Under tenkte eg å ha opp ei knaggerekke.
(vart litt tomt der synast eg)


Bokstavane på toppen kjøpte eg i England
Sylvanian- figurane fann eg og i England på eit lite bruktmarked. 
Desse 3 bamsane + 2 dukkehusskap vart mine for berre 150 kr ;) 


Eg har eit dukkehus som eg skal pusse opp. 
Når dette er ferdig skal Sylvanians 
flytte inn ;)


Rommet til Ariel er stadig i endring
Og eg storkoser meg med å ordne her inne. 
Eg håper det til slutt blir eit rom Ariel kan kose seg og leike i, 
når ho blir litt større ;)


Slike uroer som eg har sydd til Ariel, i ein litt mindre utgåve, er 
snart klare for sal i 
Dei kjem i rosa og blå.



Eg håper alle har ein flott mandag!


Klem frå Bjørg :-)

26 kommentarer:

Audhild sa...

Ntååå:)så sukkersøtt med masse flotte detaljer:)
Heldige lille prinsessa som får så fint rom!
Tipper mamman storkoser seg med sysslinga og ;) hehe
Ønsker deg ei ny flott uke!
KLEM

Smykkas sa...

Du all verden for et flott barnerom. Her stemmer absolutt alle detaljer.

Du har gjort en kjempejobb med kurvstolen, og den ble virkelig staselig.

Klem fra Astrid

Beate i Husets Hjerte sa...

Så fiin den stolen ble. Mye finere i hvit! NÅ er det rommet blitt skikkelig jenterom altså! Det er så koselig å innrede barnerom. Ha en fin dag!

Sommerhusstil sa...

Så fint det er blevet Klem Betina

June sa...

Det ble veldig veldig fint!:)

månestråle sa...

det blei jo nesten som natt og dag den stolforandringen :) Superfin blei den!
De er så koselig de settekassene på rommet - har du tapetsert inni der selv?
Klem Anita

Elin sa...

Å så fint rom ho har fått da:)
Stolen ble kjempe fin...Er sjøl på leting etter slike stoler, men da til voksne, men det er jaggu ikke lett å finne nei!!! Men kanskje dukker det opp en dag:)

Ha en flott dag:)

Klem Ea

Hjemme hos meg sa...

Hei!!
Helt enig, den stolen passa mye bedre inn når den er hvit :)
Sånn ramme som du har i innlegget nedenfor tror jeg jeg også må ha- KJEMPEFIN!

ha en fin kveld :)
Klem :)

Tove sa...

Hei hei
Så smart det var å male stolen først. Milla har to slike på rommet sitt og jeg har tenkt litt på hvor mye spray som kommer til å gå med til malingen.
Nydelig rom Ariel har, hun kommer nok til å trives der.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Lena Celine sa...

Så fin den ble i hvit. Passet mye bedre ja.

klemmer fra Lena

Fru Andersen sa...

For et flott rom! Det er så kjekt når en kan bestemme og styre litt på barnerommene.

Her i huset skriker plakater av bandmedlemmer og popprinsesser mot meg på jenterommene. Jeg river ned plakatene med jevne mellomrom, men alltid dukker det opp nye på de nymalte veggene. Grr! Og hyllene som jeg "stesjer"så fint fylles opp av det jeg vil kalle rot.. Dobbelt grrr.. Men heldigvis har jeg minstejentens rom å boltre meg på, litt strek i regningen at hun har revet av tapetbiter på den ene veggen :-/

HAha jeg får glede meg til de har flyttet ut og jeg kan gjøre som jeg vil;-)

Koselig det var ihvertfall Ariel sitt rom!

Klemmer!

Marianne sa...

Du har ret. Stolen er bedst efter den er malet hvid. Nu hvor du har prøvet det - vil du så anbefale at man kun bruger spay - eller skal den have med pensel først?
Hilsen Marianne

Barbros lille verden sa...

så herlig rom lillefrøkna har :)
stolen ble SÅ mye finere, passer perfekt inn!
settekassa var bare nydelig, og så fine sylvanian-figurene var! og bokstavene. i det hele tatt - superfint! her vil nok Ariel kose seg og leke masse!
ha en fin mandagskveld :)
klem fra Barbro

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Så fin som den stolen blei! Jeg har også en kurvstol som jeg tenkte jeg skulle få hvit. Men det blir nok ikke i dag. hehe

Kjempefin den settekassa også!
Nydelig jenterom!

Ha en flott kveld
Klem Janne Merethe

mimmi-leone sa...

Det ble utrolig fint, og takk for lurt tips, først maling og så spray.
Og for et nydelig barnerom.

Ønsker eg en flott uke!

Hilsen fra Mimmi-Leone

mimmi-leone sa...

Hei igjen!
Synes bloggen din var så koselig at jeg legger meg til som følger.

Hilsen fra Mimmi-leone

Lille Frøken Jensen sa...

Nydelig rom lille Ariel har fått, jeg får lyst til å inrede barnerom selv når jeg titter hos deg:) Det blir min tur snart haha.
Stolen ble veldig fin.
Ønsker deg en fin ny uke
Klem♥

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Mykje finare i kvit ja...☺
Koseleg rom ho har♥ Ho kjem nok til å storkose seg med å leike med alt det fine når ho vert større..☺

Å dulle på barnerom er kjempekjekt!! Eg gleda meg slik til Elias skal få sitt eige rom☺☺ Og Anine sitt rom planlegg eg stadig nåke nytt☺

Nyt kvelden☺

Klem M♥

Marthe sa...

Her var det veldig koselig - jeg legger meg til som følger.

Ha en fin kveld! Klem fra meg

Jijji sa...

Stolen ble veldig fin som hvit også:) Ariel har et veldig koselig rom. Flink du;)

Ha en herlig uke!
Klem fra Jijji

Fru Ruud sa...

Nydelig rom!!! Stolen passet utmerket som hvit!! Her er barnerommet så overfylt med ting at det egner seg lite til blogging... Vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre av alle tingene, 6kvm er noe smått for en gutt på 2 og et halvt...
Godt med litt inspirasjon til hvordan det kanskje kunne ha vært!!!
Klem Annette

Mona Christin sa...

Den ble kjempefin i hvit. Jeg visste at du kom til å male den. Bare se hvor fint puta kom frem. Dette er deg i et nøtteskall. Herlig å se kreativiteten blomstre.

Ha en herlig tirsdag.

Klem Mona C

ELLEMELL sa...

Stolen ble kjemepfin når du fikk den hvit- kan godt tenke meg at det var litt av en jobb!

Du fikser nok helt sikkert en knaggrekke under settekassa du!

Tusen hjertelig takk for at du alltid legger igjen spor etter deg på bloggen min- Jeg blir helt rørt!

her ble klokken mye når jeg satt foran symaskinen... så nå er det natt! klem ellemell

Jatte sa...

Nydelig barnerom, kjempefine detaljer :)
Ha en fin Tirsdag,
Klem Jatte <3

Anette (Hvit Romantikk) sa...

God morgen Bjørg ! ♥

Kurvstolen ble kjempesøt, og rommet til Ariel er bare en drøm. ♥ Du er så flink du ! :)

Her er det skikkelig høstvær i dag, regn og guffent. Ønsker deg en god og fin tirsdag, håper solen skinner hos deg ! ♥

Stor klem fra Anette

Jennys fire vegger sa...

Åh, her var det virkelig mye fint! Så bra at jeg fant fram til deg. =)

Nyydelig barnerom altså, jeg får liksom aldri helt greie på mine to barnerom... Så nå skal jeg la meg inspirere! :-D

Hit kommer jeg gjerne igjen!

Ønsker deg en fin dag videre.
Klem Jenny

Related Posts with Thumbnails