tirsdag 23. mars 2010

Kjøkenet vårt ♥



































I dag har eg lyst å vise dokke kjøkenet vårt. Dette rommet har vi strippa heilt, isolert og kledt opp igjen i ny flott drakt :) Til og med spisebordet og stolane som stod her har blitt fornya (dei var trekvite før)

Eg angrar voldsomt på at vi ikkje har tatt før- bilder. Det var strengt tatt ikkje noko å vise fram, men det er jo alltid litt kjekt å sjå. Men vi har nokre frå arbeidet underveis.
























Først blei tak, vegger og golv strippa.



































Her er det lagt nytt tak, isolert og lagt nye rør.



































Så vart det lagt Panelplater i perlefront i fargen skagen på veggane. Golvet fekk laminat som ser ut som flis og er beregna for bruk i kjøkken.




















Kjøkenet er Lindingø frå IKEA. Eg har skrudd saman omtrent heile aleine (ikkje hengt det opp ;)
Her er vi nesten i mål :)

Det ferdige resultatet er eit kjøken vi koser oss masse i :)
























































































































Alle dørene i huset var grusomme. Dei var mørkebrune med ein heslig svampeeffekt. 
No er alle behageleg kvite. Somme med ein Wallstickers, som her :)































Bakekroken min :)














































Måtte berre vise dokke kjøkenhylla mi ein gong til :P

Det har vore mykje jobb. Spesielt for min kjære, bror min og Pappa. Men det har blitt eit kosleg kjøkken synast eg :)

                                 ♥♥♥

Eg har fått spennande nyheter idag! I morgon opner det ein ny butikk i Stryn. FRYD heiter den :) Facebookside her!
Den skal selge Green Gate, IB Laursen og alt kva hjertet begjærer ;) Og det KUN ein halvtime innen rekkevidde! 
Eg kjenner på meg at det her blir dyrt ;) Kjøpestopp er herved oppheva :) 

Har og fått ein pakke som skal hentast på posten. Dette er noko eg har venta på lenge. Og endeleg skal eg få det i hus :) Tipper det blir eit innlegg om det i morgon ;)

Ha ein strålande tirsdag! (og husk Fruene på Tv2 ;)

Klem frå Bjørg :-)

PS: husk Give Awayen, trekning på torsdag :) Meld deg på her!


12 kommentarer:

Randi sa...

Veldig koselig kjøkken! Og så lyst og deilig da! Ser at dere har hatt en del jobb med det da, men ennå bedre "smaker" det etterpå:) Og du, det står jammen litt respekt av at du har skrudd sammen nesten hele kjøkkenet aleine!

Synes kjøkkenfrontene deres minner mye om våre, vi har JKE, men for meg ser de ganske så like ut, ut fra bildene:)

Kjøkkenhylla di er en ting jeg misunner deg, har dessverre ikke veggplass på kjøkkenet til en jeg. Så det får bli i det neste huset eller på hytta.

Som alltid veldig kjekt å se bilder og lese innleggene dine:)

Ha en fortryllende dag!

Klem, Randi:)

Brennagjengen sa...

Kjempe koselig kjøkken =) Og så fin hylle du har med masse søte ting!

Ny butikk! Og som selger så masse fint! Da blir det en fin dag i morgen ;)

Klem

Ida

Jijji sa...

Så koselig kjøkken dere har! Flinke har dere vært! -Og du imponerer med å skru sammen kjøkkenet selv! Det kan du være stolt av!
For øvrig er vi klar for fruene i dag. Jeg har et møte i kveld;kan hende jeg må avbryte de snakkesalige herrer og fortelle dem at viktige ting skjer på tv i kveld;)
Klem

~Kristina~ sa...

Du har mitt drømmekjøkken!:)
Vi ser oss litt smålig rundt etter å kjøpe nytt hus, å jeg ser "bare" på hus,der jeg kan bynne kjøkken å få mitt kjære Lindingø:)

Utrolig fint, skjønner godt dere koser dere masse!:)
Flink har du vært:)

Ha en strålende fin tirsdagsettermiddag.
Klem:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Fiiiint kjøkken☺ Herleg med "nytt" kjøkken!!☺

Eg og ei venninne ha plana om å ta ein tur til Stryn og innom To Fruer(?), ypperleg med enno ein interiørbutikk å besøke☺☺

Lure på ka du får i posten imåra...☺

Klem M♥

Moski sa...

Hei. Er nok første gang jeg er på besøk hos deg. For et fint kjøkken dere har fått! Men sikkert litt av en jobb. Skal gi vårt kjøkken en make over vi også, men så var det det med å komme igang da. Alt må rives ned + en murvegg.
Mange fine detaljer på kjøkkenet ditt. Likte godt hylla med alle de fine tingene i.

Bettum Villa sa...

Kjempe fint kjøkken! Det kan du være super stolt av :). Kan hende jeg må herme når jeg skal style mitt kjøkken til sommeren.

Er du sikker på at du tørr å slutte med kjøpestoppen da? Det kan bli dyrt vettu ;P. Jeg hadde tenkt at jeg skulle slutte min kjøpestopp når du gjorde det, men jeg tror jeg må holde meg en stund til. For jeg er blakk :).

Min svigerinne jobber på en Fryd butikk og der har de MASSE fint. Så kos deg!
Jeg har Land Romantikk, Lunehjem, Sofies Villa og Creme de la Creme bare 20 min unna så jeg ser på meg selv som veldig heldig (og uheldig).

Nå ble det mye snakk her... hehe. Ha en fin uke.

Klem Madelen

yesheimen sa...

Lekkert, en fryd for øyet. Dette var drømmekjøkkenet altså, det må jeg bare si. Alt så smakfullt å flott. Dere har vært flinke.
Kan tenke meg du trives der.

Klem fra Ann<3

Siv sa...

Kjempekoselig kjøkken ♥
skjønner dere koser dere mye der ;)
ekstra deilig når man tenker på alt strevet som man er ferdig med, og at man har gjort det selv ;)

Nå må du ikke ta helt av med turer til FRYD da...hi hi

Spennende med pakke da :)
gleder meg til neste innlegg fra deg ;)


Ha en herlig kveld videre :)

Klem Siv ♥

Vivi sa...

Det var flaks at eg snubla over bloggen din:-) Velding fine bilete! Du har ein fin miks mellom vintage og "sukkersøtt". Ha ein fin dag!

Anne sa...

Å, så vakkert kjøken du har! Og igjen, takk for tips om kor ein kan få tak i ei slik herleg hylle som du har, og for maletips!
Ha ein flott dag!
Klem Anne:)

Ruter & Hjerter sa...

det var et fantstisk koselig kjøkken med god blanding av nytt og gammelt! Du har gjort en knall jobb! flott blogg!

god påske klem marte

Related Posts with Thumbnails