torsdag 11. mars 2010

onsdagskos :)





Det må vere lov å kose seg ein onsdagskveld og, synast eg ;)



















I går hadde vi heimelaga (!) pitabrød, kyllingfyll og salat....nam, nam! :)
Pitabrød er igrunn nesten fascinerande å lage, der dei bles seg opp i steikeovnen :)
Kjempegode er dei og!! Og enkle å lage :) Til og med EG får det til, og her er det ikkje snakk om nokon flink bakar akkurat ;)














Du finn oppskrifta her. Denne bloggen er blitt mi nye store inspirasjonskjelde på matfronten. 
Fantastisk bra matblogg :)

Av øverste bildet ser du og at eg har heilt forelska meg i dei nye serveringsbretta mine i korg frå Skeidar. Så utruleg praktiske, og ikkje minst fine ;) Anbefalast varmt!

Til slutt så lurer eg på om nokon har erfaring med kvite trekk frå IKEA og slike stoler :























♥♥♥
Eg syns ryggen virker for lang?? Dei heiter Carmencita og er kjøpt på Møbelringen for nokre år sidan. Men som mange andre her i Blogglandia har eg sett meg lei av den mørke fargen. Og trekka frå IKEA er jo rimelige, KVITE og veldig fine :)

Trur du det passar?

Eg blir veldig glad for hjelp :)


Må og få seie at eg er veldig glad for helsingane dokke legg igjen til meg. Utruleg kjekt å få tilbakemelding på det eg "styrer" med. TUSEN TAKK ;)

Ønsker deg ein STRÅLANDE dag :)

Klem frå Bjørg :-)

9 kommentarer:

Sofie sa...

åhh sulteen.. Så kjempe godt ut! Eg har ikea stolen med offwhite trekk. Kosta bare 75 kr.
Du kunne kjøpe de og hvis du bare klipper posen fint opp og prøver på en stol, så bytter du hvis de ikke passer. Thats why I love Ikea!

Håper du har en fin dag videre!
Snart helg ♥
Klem Sophie Mari

yesheimen sa...

Hei.
Onsdagskosen med de lekre pitabrødene fristet veldig. Dette må prøves.

Ang. stoltrekkene har jeg ingen gode råd. Men skal følge med om du får noen, for jeg har nesten maken stol, og går selv å lurer på hvite/beige trekk. De har også trekk på Bohus har jeg sett, men de koster over kr 300,- pr, så Ikea er kanskje billigere. En enkel og grei måte å få nye stoler på.

Ha en fortsatt fin dag.
Klem Ann<3

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Problemet er at eg bur så langt frå IKEA :(

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

..altså: så det er ikkje så enkelt å få bytte. Så må vere ganske sikker før eg kjøpe dei :)

Sofie sa...

Oh så langt borte, ja men da skal jeg hjem og måle for deg :) Men stolene dine ser større ut enn mine når jeg tenker meg om. Kanskje en ide å sy trekk?

Fru Ruud sa...

Pita brødene så skikkelig snadder ut!! Absolutt lov å kose seg på en onsdag!! Tror sannelig jeg skal prøve å lage de i morra... Serveringsbrettet var også veldig fint, får stå på ønskelista mi!
Har ingen erfaring med stoltrekkene dessverre, bor også langt fra Ikea (3timer), men Ikea kommer til sørlandet før jul...Jippi!!!!!
Ha en fin torsdag!!
Klem Annette

Lykkeliten sa...

Åh, det så godt ut! Ble skikkelig sulten=)
Det med de trekkene lurer jeg også på... Har bombay stoler fra bohus, men tenkte å prøve de trekkene fra ikea på;-)

Nå bor ikke jeg så langt unna da (10mim å gå) så kanskje jeg husker å stikke innom en dag, så får jeg se om de passer. Dine stoler ser jo like stor ut?!

Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Bredde: 51 cm
Dybde: 58 cm
Høyde: 97 cm
Sete bredde: 51 cm
Setedybde: 42 cm
Setehøyde: 47 cm

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S59850046

Dette er måla på Henriksdal spisestuestol frå Ikea (den stolen som har dei trekka eg har lyst på) På Ikea sa dei at viss desse måla samsvara med måla på min stol skulle desse trekka passe. Kosta 195 pr/stk tru eg det va. Kan hende det fins andre trekk der og...??
Har tenkt å kjøpe til mine stola viss det passe neste gang vi skal til Ikea, før babyen kjem ut-also før midten av april☺

Klem M♥

Hulda sa...

Så deilige de pitabrødene så ut. Har aldri prøvd å bake, men kanskje jeg skulle gi det et forsøk, nå når jeg har sett de her hos deg. Du har jo fremstilt alt så lekkert og fristende. Fine bilder! Mye fint i bloggen din, er innom for første gang i dag. :) Meg finner du på Husfruas Memoarer. Kom gjerne innom. :)

Related Posts with Thumbnails